GPS karttasofta Androidille

Aloittaja Jerkko, toukokuu 06, 2014, 11:59

« edellinen - seuraava »

Jerkko

Ihan vaan vinkkinä, kannattaa kokeilla Android puhelimeen semmoista karttaohjelmaa kuin Locus. Ilmaisversio toimii riittävästi mutta pikku kertamaksulla saa mainokset pois ja latausrajoitteita pois.

http://www.locusmap.eu/">http://www.locusmap.eu/

Oikein näppärä tuote, löytyy ilmaiset suomen maastokartat + paljon muuta. Etäisyyden mittaus toimii GPS pisteestä suoraan haluttuun kohteeseen karttaa paneroimalla ilman että pitää minkään valikon kautta toimintoa aktivoida. Samoin toimii MGRS koordinaatit, myös koordinaattien haku kartalle ja niiden merkkaus. Kisoissa oikein hyvä ominaisuus kun esim rastit voi merkata kartalle.

Karttaruutuja voi ladata myös muistikortille rajatulta alueelta.

Olen käyttänyt ohjelmaa lähinnä lintumetsällä, tallentanut reitit ja saalispaikat. Tukee WMS-juttua (en tiedä mitä se on) jolla ainakin meidän seuran serveriltä nostettua kartan päälle metsästysalueet (sallitut vihreällä, kielletyt punaisella).

Glonass tuella varustettu puhelin on etu, tarkkuus on tähän mennessä ollut tosi hyvä.

AAa

Toinen mihin kannattaa tutustua on "OruxMaps". On myös ilmainen ja ilmaisessakaan ei mainoksia. Etäisyyden mittaus toimii myös suoraan karttaa vierittämällä. Koordinaattien muotoa en ole toistaiseksi onnistunut muuttamaan. Toimii samoilla kartoilla garminin kanssa. Maanmittauslaitoksen karttaaineistoon perustuva koko suomen kartta löytyy tuolta: http://kartat.hylly.org/">http://kartat.hylly.org/

Kartta toimii täysin "offline" ja ulkonäkö on lähes täsmälleen sama kuin maanmittauslaitoksen paperikartoissa.

fr0z

Itse ollut myös Oruxmapsiin ja hylly.orgin tarjoamiin karttoihin tyytyväinen.

Tarkempia karttoja Oruxmapsiin sitten tehnyt Fetch_mapilla kansalaisen karttapaikasta... niihin saa mukaan esmes tilarajat.

Jerkko

Häyhässä ja ilmeisesti muissakin kisoissa käytetään MGRS järjestelmää joten sillä pohjalla ajattelin että voisi olla muillekin kokeilemisen arvoinen. Locukseen ei erikseen tarvi latailla mitään, kartat löytyy valikoista suoraan.

Tuulos

Androidille kannattanee myös katsastaa Range Card jos haluaa leikkiä taisteluparin kanssa tai toisen tarkka-ampujapartion.

hpa

Hei. Osaakos joku auttaa? Olen ladannut kännyyn tuon Oruxmapsin ja sitten tuolta kartat.hylly.org:sta Suomen jaetaan. Ja sit siirtänyt kartta tiedoston Oruxin kansioon. Kun sitten yritän käyttää oruxia niin avaa kyllä Suomen kartan mutta näkyy pelkkää valkoista?

TeemuJ

Sellainen ohjelmisto on katsomisen arvoinen kuin Maastokartat, löytyy monentasoista maastokarttaa, lisänä merikartat! Suomalainen ohjelmisto, ilmainenkin olisi, mutta jos haluaa muutamia toimintoja niin maksu oli muistaakseni n3€/puhelin (puhelimen iän voimassa oleva)

Juuso.L

Itse olen moneen kertaan huomannut ett maastokartta ei toimi jos ei ole yhteyttä internettiin.
Toyotalla metsään traktorilla pois.

M31

Lainaus käyttäjältä: Juuso.L post_id=86171 time=1507533422 user_id=4700
Itse olen moneen kertaan huomannut ett maastokartta ei toimi jos ei ole yhteyttä internettiin.

Kannattaa sijoittaa 4,99e, jotta saat ladattua kartat etukäteen!

hpa

Lainaus käyttäjältä: hpa post_id=86107 time=1507284894 user_id=2377
Hei. Osaakos joku auttaa? Olen ladannut kännyyn tuon Oruxmapsin ja sitten tuolta kartat.hylly.org:sta Suomen jaetaan. Ja sit siirtänyt kartta tiedoston Oruxin kansioon. Kun sitten yritän käyttää oruxia niin avaa kyllä Suomen kartan mutta näkyy pelkkää valkoista?

Kun muutaman kerran sammutin ja köynnistin puhelimen niin alko toimia. On kyllä aneeminen kartta m.retkikartta.fi verrattuna. M.retkikartta.fi ei vain toimi offline :(

Jätkä

Karttaselain.

Olikohan ensimmäisen kuukauden, vai 20 päivää ilmainen, mutta kannattaa ainakin kokeilla.

JTa

Mapitare on paras. Vektorikartat ja täysin offline. Ilmainen ei ole, mutta laatu maksaa.

Perkeleen_Luoma

Ymmärtääkö tuo mgrs-kordinaatteja?
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

hpa

No niin. Oruxmaps toimi joten kuten pari pv. Tänään sitten kesken linnutusreissun näytti taas pelkkää valkoista vaikka ei täällä lunta satanut. Lisäksi World Map:sa paikansi mut Atlantille, lähelle Kongon rannikkoa! Sen sijaan m.retkikartta.fi paikansi mut Petäjävaaraan...

HJu

Oryxmapsin kanssa vähän kokeillut ja onhan se aika kankea. Pitääpä kokeilla noita uudempia palveluja.
Terveisin,

HJu