VAROITUS Steiner M7Xi 4-28x56 ostoa harkitsevalle

Aloittaja aina ohi, elokuu 03, 2022, 21:05

« edellinen - seuraava »

zelro

Lainaus käyttäjältä: Tuomo - joulukuu 27, 2023, 17:58
Steinerin maahantuonnista ei voi sanoa samaa. Kyseenalaistin heidän vastauksen testeihin vedoten ja siihen loppui yhteydenpito. Viimeinen kerta kun sieltä mitään ostan.
Mukava lukea tällaisia kommentteja kun laitoin oman tarjous Steinerin lopulta tilaukseen  ;D

HJu

Mitä tarkkaan ottaen Tuomo kyseenalaistit ? Ilmeisesti Sako vastapuolena?
Terveisin,

HJu

Ton

Missä tälläinen erinomainen Steiner tarjous on?

JaniT

Käytin tarjouksen hyväkseni heti ensimmäisenä päivänä ja tilasin M7Xi:n. Käyttö on pääasiassa radalla + linnustuksessa. Vasta tänään pääsin sitä radalla kokeilemaan ja pikaisella ensipuraisulla olen itse todella tyytyväinen putkeen. Hinta/laatu kohtaa.

MOj

Lainaus käyttäjältä: HJu - joulukuu 27, 2023, 19:16
Mitä tarkkaan ottaen Tuomo kyseenalaistit ? Ilmeisesti Sako vastapuolena?

Mulla kyllä takuuasiat sujuivat Sakon kanssa ihan hyvin kyseisen tuotteen osalta, sitten kun pääsin heidän kanssaan tekemisiin.

Tuomo

Nyt taisin sotkea maahantuojan toiseen firmaan. Ei Sakon kanssa ollut mitään ongelmaa aikanaan. Tämä siis toinen kerta kun reklamoin putkesta. Olihan siinä viisi erikohtaa. Koronapsut ei ole täsmällisiä, paralaksi sekasin, x25 suurennoksella kuva todella huono, kun menee toiselle kierrokselle koro niin perk... jäykkä kohta. Oli kolme päivää penkissä pihalla ja muutaman kerran vääntelin koroa läpi. Voi olla että mennyt esim roskapostiin tai jotain.

JHa

Helppo laatutesti putkelle on katsoa kiikarin sisälle tehokkaalla taskulampulla. Se näyttää kaikki lasin epäpuhtaudet ja roskat. Roskia voi olla mm. putken eloksoinnin irtoamiset ja ne voi olla vielä reunoilla ja siirtyvät sitten myöhemmin lasille. Samalla näkyy onko sormenjälkiä. Näitä siis löytyy +3000 € putkistakin jo uutena.

MOj

Niinkuin ylempänäkin tuli mainittua, kurkkaamalla putken sisään selviää yllättävän paljon laadusta.

SO

Ja jos ei omalla silmällä erota mitään putken sisältä, viivat ei putoile ammuttaessa, zoomi ei jumiudu ja nupit pysyy kiinni niin laadullisesti kelpaa omaan käyttöön.

TimoK

Paljonko tämmöisessä putkessa kuuluu valoa "vuotaa" ristikonvalaisussa läpi? MSR ristikko pitäisi olla valaistu pelkkästään keskeltä, mutta valaistuksen, kun sää hämärässä kirkkaaksi, niin valaistuu muukin ristikko. Eikä tosiaan tarvitse kirkkaimmalle asetukselle säätää.

HJu

Niin ne tekee kaikki. Pimeällä ei kannata säätää tappiin kun on niitä heikompiakin vaihtoehtoja tarjolla.
Terveisin,

HJu

MOj

Riippuu miten vuotaa. Jos vuotaa epämääräisesti näkökenttään ei kuulu asiaan.

Jokke Espoosta

Mitä itse pimeässä testailin niin mulla ei ollut moitittavaa ristikon valaisun suhteen. Ensimmäinen kirkkaustaso on liian himmeä jopa pimeässä tummaa taustaa vasten eli  valon saa säädettyä riittävän himmeäksi, enkä huomannut minkäänlaista vuotoa kun kirkkaus on järkevällä tasolla.

Tämä lienee useimmille tuttua asiaa, mutta pimeässä tosiaan kannattaa ja pitää säätää valaisu niin pienelle että se juuri ja juuri näkyy. Vaikka valo ei edes vuotaisi muualle ristikkoon, niin valaisu hävittää kohteen näkyvistä jos se on liian isolla. On vaikea erottaa tummaa kohdetta tummaa taustaa vasten jos sen päällä on kirkas valo.
Trying is the first step towards failure
-Homer Simpson

MOj

Lainaus käyttäjältä: Jokke Espoosta - tammikuu 13, 2024, 08:09

Tämä lienee useimmille tuttua asiaa, mutta pimeässä tosiaan kannattaa ja pitää säätää valaisu niin pienelle että se juuri ja juuri näkyy. Vaikka valo ei edes vuotaisi muualle ristikkoon, niin valaisu hävittää kohteen näkyvistä jos se on liian isolla. On vaikea erottaa tummaa kohdetta tummaa taustaa vasten jos sen päällä on kirkas valo.

Tämän takia jos valoa ns. vuotaa, hankaloittaa se ikävällä tavalla hämärässä näkemistä.