Main Menu

T3 x TAC A1

Aloittaja CJK, kesäkuu 18, 2016, 16:52

« edellinen - seuraava »

jarppe66

Lainaus käyttäjältä: masaman - huhtikuu 15, 2022, 02:47
Mulla olisi tähän ketjuun kysymys:

Kohta pari vuotta omistanut Tac A1:n .223:sena. Paino ja 24" piippu alkaneet hieman harmittamaan, lähinnä metsästys (linnustus) käytössä. Ajattelin vaihtaa tukin (esim. GRS Warg) ja lyhentää piippua 20 " pituuteen. Ilmeisesti ctr-alaraudan tarttis mutta sitten homma skulais ja edelleen napsuu tarkasti (?) sinne 200m+ mihin lintua uskaltais ees ampua ko. kalipeerilla...

Olenko tyhmä?

Minulla sama kombo johon vaihdoin UPR:n tukin, joka nyt varmuuden maksimoimiseksi pilaripedattu. On mielestäni hyvä yhdistelmä; kevyt ja tarkka sillä tukki painaa n. 840 g. Itseladatuilla pääsee sellaiseen 0,35 MOA tarkkuuteen kun ampuja vain saa homman hoidettua oikein.

Tarzan

Onko kenelläkään kokemusta Timneyn laukaisukoneistosta Tikkaan? Kannattaako TAC A1 jousimodattu laukaisukoneisto päivittää tuohon?

JoensuunSAR

Ei kummonen ole.
KRG Midas on paras koneisto jonka Tikkaan saa.
Edes TRG:n koneisto ei ole niin hyvä.

saku_s-t

Ei tuo Timney mikään huono ole. En siis itse omista mutta kaverin omaa testannut ja ihan mukiin menevä. Itse en tac a1 omaa siihen vaihtaisi. Itse vaihdoin TRG-koneiston toiseen tac a1 koneistoon kun oli trg koneisto omaan makuun liian jäykkä. Ei noissa tikan koneistoissa ole omasta mielestäni moitittavaa kun jousen vaihtaa.

JoensuunSAR

Yodaven jousen vaihtamalla tuo TAC A1 koneisto menee liian herkäksi, omalla vastuulla.

Tarzan

Lainaus käyttäjältä: saku_s-t - marraskuu 23, 2022, 15:28
Ei tuo Timney mikään huono ole. En siis itse omista mutta kaverin omaa testannut ja ihan mukiin menevä. Itse en tac a1 omaa siihen vaihtaisi. Itse vaihdoin TRG-koneiston toiseen tac a1 koneistoon kun oli trg koneisto omaan makuun liian jäykkä. Ei noissa tikan koneistoissa ole omasta mielestäni moitittavaa kun jousen vaihtaa.

Ei se huono ole, muttei paraskaan. Jos saisi edes lähelle Anschutzin tuntuman niin laittaisin heti eurot jonoon. KRG:n minimivastus on sivujen mukaan reilusti yli kilon, joka on mielestäni liikaa ratapyssyyn.

JoensuunSAR

Midaksen tuntuma ja miten se katkeaa on omaa luokkaansa.
Jos haluaa hipaisu koneiston, on silloin Bix´n Andy olemassa.
50g keveimmillään laukaisu, ei tosin ole sitten etuvedollinen.

jukka71

Onkos tietoa miten tuo Midaksen minimi 2.5lb saadaan jakautumaan etuvedon + laukaisun suhteen. Eli jos vaikka 500g + 600g niin eipä tuo 600g enää paha radallekkaan ole. Onkohan molemmissa vastuksissa omat säädöt vai miten nuo tässä Midaksessa menee? 

JoensuunSAR

file:///C:/Users/joens/Downloads/Midas-2-Stage-Trigger-for-Tikka-T3-Installation-Instructions.pdf
KRG sivuilla mainitaan seuraavaa.
***Do not set overall
pull less than 2lb 8oz,
dangerous condition
could result***

jukka71

Kummallekkin vastukselle näyttäs tosiaan olevan omat säätöruuvit ja tuo rapit 2lb on lakitekninenvaroitus, tiedä sitten miten alas nuo oikeasti saa säädettyä. Mutta varmaan hyvä peli, pirun kallis vaan.

Haukkam

Mites vieläkö näiden taccien tukeilla on jotain myyntiarvoa nykyään ollut?. Omalla kohilla alkaa vähä liikaa kova polte olla tuohon spuhr sics pölkkyyn   ;D

HJu

600-900e väliin noita TAC A1-tukkeha on myyty. Vähän vaikuttaa onko kyseessä taittoperäversio vai kiinteä ja vasen- vai oikeakätinen tukki.

Spuhrin tukkia ei tuon myynnillä vielä kokonaan rahoiteta.
Terveisin,

HJu

HJu

600-900e väliin noita TAC A1-tukkeja on välillä myyty. Vähän vaikuttaa onko kyseessä taittoperäversio vai kiinteä ja vasen- vai oikeakätinen tukki.

Spuhrin tukkia ei tuon myynnillä vielä kokonaan rahoiteta.
Terveisin,

HJu

HJu

Pystyykö TAC A1:stä modaamaan niin että peltiset AICS-lippaat toimisivat hyvin ? Omista lippaista kuullut sen verran palautetta että ajattelin kysyä.

Lähetetty minun SM-P610 laitteesta Tapatalkilla

Terveisin,

HJu

Haukkam

Lainaus käyttäjältä: HJu - heinäkuu 24, 2023, 23:32
Pystyykö TAC A1:stä modaamaan niin että peltiset AICS-lippaat toimisivat hyvin ? Omista lippaista kuullut sen verran palautetta että ajattelin kysyä.

Lähetetty minun SM-P610 laitteesta Tapatalkilla

Ei ainakaan mitenkään järkevästi.. hommaa trg lippaat, toiminta paranee vrt ctr lipas