Main Menu

T3 x TAC A1

Aloittaja CJK, kesäkuu 18, 2016, 16:52

« edellinen - seuraava »

Olly

Lainaus käyttäjältä: sreimavuo - marraskuu 01, 2021, 08:35
Lainaus käyttäjältä: HJu - marraskuu 01, 2021, 07:10
Lainaus käyttäjältä: Olly - marraskuu 01, 2021, 01:23
omassa ei ole klappia taittoperässä, mutta handguardissa on, sellaisen 500 laukauksen jälkeen. Vaikka kiristää ruuvit, niin reili joustaa. Raportoin tästä Sakolle mutta eivät ole viitsineet vastata.
Taipuuko itse tuubi vai sen kiinnitys?

Ja jos kiinnitys niin onko kyse handguardin kiinnitysruuveista vai niistä ruuveista millä barrel nut tulee kiinni chassikseen?

Handguardin kiinnitys joustaa siis lähinnä alaspäin. Kiristin kaikki ruuvit, ja barrel nutin yläpuolinen ruuvi oli kun olikin hieman löysä. Tilanne helpotti nyt hieman, vieläkin on tosin snadi klappi ...eli ilmeisesti ne kaksi handguardin juuressa piipun alapuolella olevat kaksi ruuvia eivät pidä handguardia ihan 100% paikallaan.

Falconi

Itsellä se handguard sojotti hieman ylöspäin, laitoin vatupassin kiskon päälle niin selvä monttu jäi siihen. Leikkasin kaljatölkistä suikaleen siihen "barrelnutin" ympärille ja tilanne parani.
[url="//harjaa.fi"]harjaa.fi[/url]

jussi007

Käyttääkö kuka Tac a1:stä myös metsästyksessä? Onko liian painava siihen hommaan? Verrataan nyt vaikka perus t3x niin painoa on 1,5-2kg enemmän.

Falconi

Kytikselle jaksaa kantaa mutta ei siitä lintupyssyksi selkään ole, saati ajojahtiin ainakaan tämmöselle narukädelle.

jussi007

Latvakytistykseen ajattelin, ja meinasin hommata tommosen eberlestock gunrunner repun kaverin suosittelemana  jossa se kulkis hyvin mukana..

Ippe69

Kun kuitenkin tarkka-ammuntaa käsittelevällä foorumilla ollaan, niin varmaan sopii ihmetellä mitä tekee aseella jota ei jaksa kantaa metsässä?

HJu

Sillä ammutaan lämmitetystä kasematista

Totta puhuen eipä useimmat 338LM:tkään pystyammuntaan kovin hyvin sovellu.
Terveisin,

HJu

Jaz

Peurakytiksellä käytän usein, taittoperä on mukava ahtaassa peurakopissa, mutta ei oikein hyvä ainoana aseena.

Poikanen

Lainaus käyttäjältä: HJu - marraskuu 05, 2021, 08:36
Totta puhuen eipä useimmat 338LM:tkään pystyammuntaan kovin hyvin sovellu.

Tämä on kyllä niin totta. Olen leikitelly ajatuksella että mitähän vanhan mallin hirvikokeesta tulis tuolla M10:llä joka painaa, piippuki on jo puolimatkassa taululle ja tähtäinkään ei oikein sovi nopeisiin tilanteisiin kahen piipun matkoilla :D

Kyllähän nuoki paikkansa metsällä löytää kunhan ei nyt puskapyssyksi hommaa.

metsienmies

En tacia, mutta 7.5kg painavalla trg22/steiner m7xi setillä ammun linnut, hirvet, rhy hirvikilpailut (ekan kerran trgllä ja heti napsahti ykkössija) sekä hirvenkävelyt/juoksut pystystä 100 metriin. Ainut moite on, että 26 tuuman kanki ja stalon x108 on aavistuksen liian etupainoinen.

Jos olisin tacticalin ostanut, tekisin sillä myös kaiken. Osaltaan se on asennekysymys: itse päätin että trg pitää saada ja sillä haluan myös metästää. Eikä ole tarvinnut katua päivääkään.

MOj

Lainaus käyttäjältä: metsienmies - marraskuu 05, 2021, 13:08

Jos olisin tacticalin ostanut, tekisin sillä myös kaiken. Osaltaan se on asennekysymys: itse päätin että trg pitää saada ja sillä haluan myös metästää. Eikä ole tarvinnut katua päivääkään.

+1. Tuohon ei mitään lisättävää.

Ippe69

Lainaus käyttäjältä: MOj - marraskuu 05, 2021, 22:37

Itse myös pyrin samaan, tosin metsästyksessä ei edes maailman paras 308 sovi ihan kaikkeen. Lämäri vielä huonommin jos sellainen sattuu olemaan.

Vaikka ei sitä TA-asetta metsästykseen käyttäisikään, niin minun logiikan mukaan sen pitäisi ehdottomasti olla riittävän kevyt että sitä voi kantaa metsässä ja myös ampua muutenkin kuin bipodituelta, vähintään välttävästi myös kokonaan ilman tukea.

ttimonen

Lainaus käyttäjältä: jussi007 - marraskuu 05, 2021, 07:22
Latvakytistykseen ajattelin, ja meinasin hommata tommosen eberlestock gunrunner repun kaverin suosittelemana  jossa se kulkis hyvin mukana..

Kannattaa lainata vaikka kaverilta sitä reppua ennenkuin ostat.
Itsellä oli se H2 gunrunner vajaa 2 kautta 5kg aseen kanssa ja oli aivan liian raskas kannettava.
Repussa on niin löysä lannevyö ettei sen varaan pysty laittamaan kunnolla painoa vaan vääntää hartiat jumiin muutamassa tunnissa. Ostin sitten Vorn Deer repun mikä painaa reppunakin kylläkin 2kg enemmän mutta ase ja roippeet kulkee vaivatta. Ei tarvitse miettiä enään paljonko on painoa kun sen saa tasaisesti jaettua lantiolle. Isoimmissa Eberleissä on todennäköisesti se lantiovyö tukevampi.

Falconi

Lainaus käyttäjältä: Ippe69 - marraskuu 06, 2021, 10:07
Lainaus käyttäjältä: MOj - marraskuu 05, 2021, 22:37

Itse myös pyrin samaan, tosin metsästyksessä ei edes maailman paras 308 sovi ihan kaikkeen. Lämäri vielä huonommin jos sellainen sattuu olemaan.

Vaikka ei sitä TA-asetta metsästykseen käyttäisikään, niin minun logiikan mukaan sen pitäisi ehdottomasti olla riittävän kevyt että sitä voi kantaa metsässä ja myös ampua muutenkin kuin bipodituelta, vähintään välttävästi myös kokonaan ilman tukea.

Itse pyrin siihen, että jokaiseen käyttötarkoitukseen on sopivat kalusteet, paljon mieluummin otan mettälle sen 2-4 kiloa kevyemmän pyssyn selkään kuin väkisin raahaan tarkka-ammuntakivääriä siellä. Mettässä ei kuitenkaan tarvi niitä +400m laukauksia tehdä. Samoin puskapyssynä TA-kivääri on minun mielestä huono kun optiikka lähtee 4,5 suurennoksesta ylöspäin ja turhan pitkä piippu hankaloittaa kulkemista. Kyse ei ole siitä etteikö pystyisi, mutta hemmetisti on homma mukavampaa kuin on paremmin soveltuvat välineet.

Ehkä en niin vannoutunut harrastaja ole, että kaupassakin kävisin röllipuku päällä..

metsienmies

Joissain vaiheessahan myös kustannukset tulee vastaan. Jos raha ei olisi este niin tietenkin olisi iso arsenaali jokaiseen käyttötarkoitukseen optimoituna. Itsellä tilanne oli se, että ostanko pari mettäpyssyä vai kerralla aseen mistä haaveillut ja sitä sitten aikanaan rakentelee. Itseä taas kiinnostaa tarkkuusammunta, eikä se muu tetsaaminen yms toiminta. Tosi paljonhan aikoinaan trgtä meni pelkästään hirvenjuoksu/hiihto käyttöön jossa ammutaan vain 10lks sarja pystystä 100m eivätkä he trgtä muuhun käytä.