Tikka T3 herkenninlaukaisu koneisto

Aloittaja Jahimees, tammikuu 11, 2025, 18:14

« edellinen - seuraava »

Koheltaja

Turha noista on kertoa kun ei uskota, sanovat viisasteluksi ja ropeloivat itse herkistinkoneiston laukaisuvastuksia parhaan ymmärryksensä mukaan.

Kylätason ampuja

KRG

Ei voi ainakaan sanoa, ettei ole sanottu, että älä tee tätä kotona ;D

HJu

Vahingonlaukauskin on sitten Sakon vika ja ase huono.
Terveisin,

HJu

Sipa2

Nyt ollaan koneistoissa, joten kysymys: sopiiko Tikka T3X etuvedollisen koneistoon se täälläkin myyty kevennetty jousi? Kaveri kaipaisi hieman kevyempää laukaisua.

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: Sipa2 - tammikuu 20, 2025, 19:09Nyt ollaan koneistoissa, joten kysymys: sopiiko Tikka T3X etuvedollisen koneistoon se täälläkin myyty kevennetty jousi? Kaveri kaipaisi hieman kevyempää laukaisua.

Kyllä

KRG

Onko muuten muutettu Sakolla tuota Tikan "etuvedollista" koneistoa?
Mulla ollu TAC A1 ja yhen kaverin TAC kokeiltiin joku vuosi sitten jousen vaihtoa, niin
se kynnys hävisi täysin, se vain laukesi yks kaks.
Viime vuonna yhden kaverin Super Varmint kivääriä kokeili, siihen oli jousi vaihdettu ja siinä
se kynnys oli, ennen kuin laukaus lähti.
Tämä Tikan etuvedollinen koneistohan ei ole rakenteeltaan oikea etuvedollinen, se on jousella saatu siihen
se etuveto, mutta koneisto on sisuksiltaan normaali yksitoiminen.

Mecarenze

Lainaus käyttäjältä: KRG - tammikuu 20, 2025, 20:31Onko muuten muutettu Sakolla tuota Tikan "etuvedollista" koneistoa?
Mulla ollu TAC A1 ja yhen kaverin TAC kokeiltiin joku vuosi sitten jousen vaihtoa, niin
se kynnys hävisi täysin, se vain laukesi yks kaks.
Viime vuonna yhden kaverin Super Varmint kivääriä kokeili, siihen oli jousi vaihdettu ja siinä
se kynnys oli, ennen kuin laukaus lähti.
Tämä Tikan etuvedollinen koneistohan ei ole rakenteeltaan oikea etuvedollinen, se on jousella saatu siihen
se etuveto, mutta koneisto on sisuksiltaan normaali yksitoiminen.

Minulla on ollut vuoden kaksi TACT A1ssa Yodaven kevyempi jousi ja laukaisu pelittää oikein mallikkaasti.

KJJ

niin jotainhan siinä tietysti on sattunut koska "sepitystä" vaatii ennen nuita sai ostettua mutta maalima muuttuu

pikku kevennys

https://www.youtube.com/shorts/C2aFb778Id4

Koheltaja

Jos jousen alla oleva tappi laitetaan väärinpäin niin koneisto toimii miten sattuu, tai ei toimi ollenkaan. Tapin pitkä pää koneistoon päin ja lyhyt pää jousen sisälle.
Kylätason ampuja

KRG

Oikein päin oli se teräs tappi.
Vaki jousen kun vaihtoi takas, niin se toimi taas, mutta sillä yodaven jousella ei.

KJJ

ei oo tarkotus dissata mutta aikonaan oli huhua että beretan miehet nosteli aihioita takasi linjoille mitkä sakon miehet raakanneet pois niin voisko tästä syystä nykyään vaatii sepitystä.. (tarkistusta)

lisää kevennystä

https://www.youtube.com/shorts/HyjAlVtL76s

ps lisäys niin en tietystikkään tarkota/yllytä/vähättele että niitä pitäisi ruuvailla  (en nykyään juuri käytä edes koska mulla osumapiste muuttu herkistin vs tava kun en osaa ampua) mutta vielä moniko muistaa laittaa uutta lukitetta niihin ruuveihin kun niitä jousia esim vaihtelee tai ruuvailee..

Jahimees

Se Tikan herkennin laukaisu koneistp oli n.350-360g, mutta nyt se on n.210g ja tuntuu ihan hyvältä, mutta ei pärjää toki minun 6ppc laukaisulle.