Main Menu

Tuoreimmat viestit

#1
Ballistiikka ja jälleenlataus / Vs: Hornady .308 hylsyn paino?
Viimeisin viesti käyttäjältä jtlassila99 - tänään kello 02:10
What kind of velocity do you guys get with the .308 SMK169?

With my 45gns varget loads I had a few stiff bolt lifts with the faster shots.  The Win LR Magnum primers are pretty flattened and formed to the generous bevel of the HRN primer hole, it seems.

I got some CCI-250 primers, which are supposed to hold up better at high pressure.

I'm thinking of lowering powder charge 0.5gns for about 2760fps or so.   The match will all come down to reading, calling the wind, which I'm not good at it.  But velocity does help.

WLR-M primers in HRN case at 2800fps, on the left:


This is how the primers look like removed:


This is how the CCI-250 primers look like at the same load, 2800fps:




#2
Varusteet / Vs: Viper Hood vs Cobra Suit (...
Viimeisin viesti käyttäjältä Ippe69 - tänään kello 00:37
Muutaman vuoden ajan kursseilla ja kilpailuissa on tullut käytettyä röllipukua ja jotain niistä oppinutkin.
Tärkein opetus on se että älä osta mitään kallista ennenkuin varmasti tiedät haluavasi juuri sen!
Mulla oli aluksi hampulla ym. naamioitu selän ja pään peittävä hupullinen viitta. Hyvin se naamioi, mutta kun sitä koko päivän käytti kisaillessa niin alkoihan se ärsyttämään. Huppu rajoittaa näkyvyyttä kun se ei käänny pään mukana ja hamput tarttuu varusteisiin ja ympäristöön, lisäksi on tukalan kuuma.
Siitä on pikkuhiljaa kevennetty naamiointia ja juuri nyt on tekeillä uusin versio.
Pään osalta toimii lierihattu jossa on naamioverkosta ja kankaasta suikaleita. Ne pitää olla keveitä ettei lierit painu läjään jolloin pään ja hartian muoto ei enää rikkoonnu.
Käsien, hartian ja selän osalta tulee takki johon ompelen suoraan kangassuikaleita ym. Etuosan takista leikkasin pois koska käytän tiedustelijan liiviä. Hihat jätin täyspitkiksi jolloin tuon varustuksen alla ei tarvi olla kuin T-paita. Tämä siis vielä tekeillä.
Yllämainitun kaltaisen varustuksen ajatus on että se naamioi kohtalaisesti mutta käytössä ei juuri eroa normaalista maastovaatetuksesta.
Lämpöjälkeä tuollainen ei juurikaan peitä.

Hyvä ratkaisu voisi olla tuollaisen kevyen naamioinnin lisäksi reilusti isompi ja raskaammin naamioitu viitta joka on helppo pukea ja riisua. Malliltaan voisi olla sadeviitan tyyppinen ja niin iso että mahtuu repun päälle. Silloin se pysyisi paremmin irti ihosta ja siten viileämpänä.
Toimisi varmaan siirtymillä ja tuliasemassa mutta helppo ottaa pois jos joutuu kuperkeikkoja tekemään.
#3
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / M: Audere Adversus D34 H38 0mo...
Viimeisin viesti käyttäjältä Villele - tänään kello 00:35
Myyntiin Audere Adversus yksiosainen mountti. 34mm putkelle, high eli 38mm korkeus.

Kuitti ja alkuperäiset hilppeet mukaan, hankittu 1/26

Hp 230€ sis kotimaan postit

Lahdessa sijaitsee jos haluaa f2f kaupat
#4
Varusteet / Vs: Viper Hood vs Cobra Suit (...
Viimeisin viesti käyttäjältä MTä - tänään kello 00:14
Lainaus käyttäjältä: MaR - eilen kello 19:25Yleensä tulee kannettua reppua mukana. Tähän erillinen naamiointi. Modulaarisesta röllistä saat tarvittaessa laitettua selkäpalan reppuun kiinni ja myöhemmin laitettua tarvittaessa takaisin paikoilleen, jos tarvitsee enemmän naamiota. 

Tämä on usein juuri näin. Modulaarisesta selkäosasta voi myös kyhätä näkösuojaa tähystystä silmällä pitäen.

Ryömiminen on toki tärkeä osa, mutta oikeasti aika rajallinen ja "lyhyt" osa toimintaa. Liikkuessa naamio puku on aika lämmin.

Hupussa kannattaa kiinnittää huomiota sen kiinnittämiseen päähineeseen tai kypärään. Helpottaa tähystämistä ja rikkoo muotoa.
#5
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / Vs: M: Redding Big Boss lataus...
Viimeisin viesti käyttäjältä Hutikkapekka - tänään kello 00:14
Myyty
#6
Ballistiikka ja jälleenlataus / Vs: 6.5 CREEDMOOR
Viimeisin viesti käyttäjältä Janne761976 - eilen kello 22:50
Latasin tänään eka kertaa Norman hylsyyn 8g Scenaria. Ruutina vihtavuoren N150. Olen aikasemmin ladannut samalla annoksella Sakon hylsyyn. Norman hylsyyn ladatussa lähtönopeudet reilu 20m/s hitaammat. Aseena Tikka T3x ctr. Onko muilla samansuuntaisia kokemuksia? Käynti erittäin hyvää ja tasaiset nopeudet molemmilla, vauhdissa vain iso ero. 
#7
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / M: Optiikkaa ja vaimennin
Viimeisin viesti käyttäjältä Hutikkapekka - eilen kello 22:34
Myydään suunnitelmien muuttuessa erittäin hyvässä kunnossa olevaa optiikkaa ja Jakin vaimennin:

Holosun HS510C punapistetähtäin, hp. 250 €
Delta Optical Titanium 4-24x50, valopiste, 0.1 mrad koro- ja tuulirumpu, Vortex linssisuojat hp. 675 €
Innomount 30 mm Picatinny QD pikajalka (med), hp. 250 € (käytännössä uusi)
Jaki Titanium Forest, M14x1 6,5mm hp. 150 €

Lähetys onnistuu ja pienet postikulut ostajalle. YV:llä saa lisätietoa ja kuvia.

#8
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / M: Tikka T3/X etuvedollinen la...
Viimeisin viesti käyttäjältä jkpk - eilen kello 22:23
Myyntiin Tikka t3x tac a1 etuvedollinen laukaisukoneisto.

H:175e

Yhteydet alkuun yv
#9
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / Vs: O: TRG 21/22 -etutukki
Viimeisin viesti käyttäjältä J.J - eilen kello 22:04
*yv
#10
Ballistiikka ja jälleenlataus / Vs: Piekkarilla 300 metriin
Viimeisin viesti käyttäjältä HJu - eilen kello 20:42
Lapua Super Long Range ja RWS R100 kannattaa nekin testata pitkälle matkalle.