Main Menu

Tuoreimmat viestit

#11
Aseet / Vs: Proof Research julkaisi pi...
Viimeisin viesti käyttäjältä metsienmies - eilen kello 17:40
Area justiin julkas aiheesta videota, homma lähti USAn asevoimien vaatimuksesta sille +p tyyliselle ammukselle ja sillon korona-aikaan Bartlein rupes ettii ja testaa tollasta erikoisterästä joka kestää niitä 80000 psi paineita normi kaliipereista kuten 6.5 cree jne.

Muistan kyl jonnekki kisoihin ajaessa kuunnelleeni Cortinan podista Frank Greenin haastattelua jossa mainitti että testaavat asevoimille uutta piippumatskua muttei sillon sen tarkemmin kerrottu syytä
#12
Ballistiikka ja jälleenlataus / Vs: Ultraäänellä puhdistus
Viimeisin viesti käyttäjältä metsuri - eilen kello 15:39
Eipä ne käsitiskiaineetkaa mitää terveellisiä oo. Näkee sitä kun ei huuhdota kunnolla pesun jälkeen, niin vaikka kattilaan vettä laskiissa vois melkeen uuet tiskit pyöräyttää.
#13
Ballistiikka ja jälleenlataus / Vs: Federal mullistaa patruuna...
Viimeisin viesti käyttäjältä KRG - eilen kello 13:08
On toki, mutta Federalin hylsyn materiaali on jotain muuta kuin ryssän terästä.

Ja joutuu käyttämään jotain special holkkeja kun ja jos lataa näitä hylsyjä.
#14
Aseet / Vs: Proof Research julkaisi pi...
Viimeisin viesti käyttäjältä KRG - eilen kello 12:39
Seekings esittely oman piippunsa joku aika sitten.
Gain twist, joku erikoisteräs materiaalina ja rihlat alkaa suorana, eli ylimeno on kestävämpi.
Eli ei nämä kaikki nähtävästi ole ihan huuhaata...

Piipun teräs on materiaaliltaan jotain erikoiskäsiteltyä.
https://www.carpentertechnology.com/alloy-finder/gnb200
https://www.carpentertechnology.com/hubfs/Resources/White%20Paper/GNB200_White%20Paper.pdf
#15
Ballistiikka ja jälleenlataus / Vs: Federal mullistaa patruuna...
Viimeisin viesti käyttäjältä KJJ - eilen kello 12:30
ryssällä ollu nuita rautahylsyjä iät ja ajat  ;D  ;D  ;D

https://www.korpisota.fi/munition/762x54r.html

sorry oli pakko ettei sitä pyörää nyt ihan uudestaan oo keksitty
#16
Aseet / Vs: PRS kiväärin rakentaminen ...
Viimeisin viesti käyttäjältä KRG - eilen kello 12:28
Pitää kokeilla tuo sama omaan runkoon.
#17
Ballistiikka ja jälleenlataus / Vs: Federal mullistaa patruuna...
Viimeisin viesti käyttäjältä KRG - eilen kello 12:28
Federalin hylsy on yksiosainen, sekin auttaa noissa paineissa.

https://www.federalpremium.com/65-creedmoor-plus-peak.html

Voisi tosiaan kuvitella, että myös nallia on jouduttu muuttamaan, ettei se paine tule sieltä pihalle.
Tosin en tiedä, ei ole muuta kuin tuon Guns´s American miehen sanat videolla, että hänen kaverit on
tuota hylsyä ladanneet ja muuta ei kerrottu.
Mitenkähän holkki tykkää teräs hylsystä, toihan ei veny kuten messinki, ei niin koville joudu toki.
Mielenkiintoisia juttuja tälläiset, sekin Federalin kertomana että piippu ei kuluisi nopeammin vaikka
luoti lähtee yli 100 m/s nopeammin kuin normi, kyllähän se kitkakin sitä piippu kuluttaa, mutta
nopeammalla ruudilla sitä tarvitaan vähemmän kuin hidasta, ja lyhyestä piipusta saa vauhtia, mikä helpottaa
ainakin metsästysaseen kanssa ollessa jahdissa.
Mutta, tuossa videollahan oli tuo Seekins tekemä proto ase, jossa on käytetty sitä uutta piippu teknologiaa, joten miten olisi käynyt, jos se ase olisi ollut joku Tikka T3X 20" piipulla..

Tuossa ampuu AR-10 muutaman kuulan ja ase toimi moitteetta.
https://youtu.be/xvlKepcHpw0?t=1263
#18
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / O: kiikari rihlakkoon
Viimeisin viesti käyttäjältä VAO - eilen kello 11:55
Haussa tuuman rungolla oleva kiikari rihlakkoon hinnaltaan max.500€. Suurennusalue esim. 2-10. Leuppari, Meopta, Zeiss, Bushnell Elite.. Tarjoa yv:llä hinnan kera.
#19
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / Vs: M: Peli 1750 -aselaukku
Viimeisin viesti käyttäjältä JEPN - eilen kello 10:21
Tämä on vielä joutavana.
#20
Myydään/Ostetaan/Vaihdetaan / M: Lapuan .338 hylsy 51kpl, ke...
Viimeisin viesti käyttäjältä sreimavuo - eilen kello 09:38
Myydään 51kpl kerran TRG42:lla ammuttuja Lapua Magnum -hylsyjä.

Postitus Suomessa sisältyy hintaan, nouto Espoosta onnistuu myös.

Hintapyyntö 100€.