Infirayn lämpötähystimen akut

Aloittaja Jaz, syyskuu 28, 2023, 21:10

« edellinen - seuraava »

Jaz

Hankin Infirayn CH50 clip on-lämpötähystimen (koska Pauli oli katsonut ne hyviksi) ja hieno laitehan se on. Mukana tuli akkukotelokansi, jolla laitetta voi käyttää 16650-akkujen kanssa. Akkujen kokopolitiikkahan on hieno, mallimerkinnästä näkee suoraan paksuuden ja pituuden eli laitteeseen sopiva 16650-akku on 16 mm paksu ja 65 mm pitkä. Periaatteessa. Tätä akkukokoa saa Suomesta ilmeisesti vain suojapiirillä varustettuna Keeppower-mallina ja suojapiiri kasvattaa pituutta noin 3 mm, joten oikeasti sen nimi kai pitäisi olla 16690. Kansi menee melkein kiinni helvetisti painamalla ja sähkötkin saa päälle, kunhan pitää käsin kotelon kantta paikallaan. No...valittamaan Ruotoon, joka oli yhteydessä maahantuojaan, josta tuli hyvä neuvo käyttää 18650-akkua, joka ilman suojapiiriä olisikin sopivan pituinen, mutta yllättäen 2 mm liian paksu. Huokaus!

Keski-Oiroopassa näyttää olevan myynnissä näihin sopivia akkuja, mutta nettisivujen analyysi herättää pientä epäilyä sen suuntaan, että voisin lähettää sinne suoraan pankkitunnukseni tilintyhjennystä varten. Onko joku onnistunut ratkaisemaan tämän ongelman? Vai siirrynkö suoraan käyttämään akkupankkia ja USB-C:tä?

mjpaanan

Laitteeseen sopivia CR123 kokoisia akkuja saa Suomesta, kannattaa vaikka kysyä akkulasta niin tulee oikean kokoinen. Itse olen todennut että käytän vain CR123 paristoja koska on helppo vaihtaa ja se n. neljä tuntia riittää hyvin mitä parista saa virtaa.
Noita 16650 akkuja saa myös Euroopasta ilman suojapiiria jotka sitten sopivat. Pankkitunnuksia tuskin kannattaa lähettää minnekkään, vaan maksa lasku verkkopankissa tai sitten maksaa verkkokauppaan luottokortilla niin ei tarvitse ihmetellä.
PAUTAC-asetarvikkeet

Jaz

Kuulostaa fiksulta. Kiitos tiedosta! (Pankkitunnusläppä oli...no läppää)

Lähetetty minun SM-G990B2 laitteesta Tapatalkilla

Mikki101

Sieltä mihin akut laitetaan, ottaa pois ne mustat solumuoviset renkaat, ni sen jälkeen sopii. Ne saa pitkällä piikillä pois, eivät ole kaksisesti kiinni.