Kirjoittaja Aihe: T3 x TAC A1  (Luettu 223606 kertaa)

mika

  • *
  • Viestejä: 1.902
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #390 : Heinäkuu 12, 2019, 14:26 »
on kestänyt AI jopa mulla  :o sen rakenne on kyllä sellainen että tankilla voi yliajaa ja vielä toimii ;D
CHAIRBORNE - USB Troop

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.293
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #391 : Heinäkuu 12, 2019, 16:29 »
Selvennetään sen verran vielä että oli aika p hylsy ja melko kova lataus jos se jotakuta kiinnostaa...
Mutta luvattoman heikkoja ovat, olkaa varovaisia!!!

Käytetään paskoja hylsyjä ja ylipaineisia latauksia jotka jumittaa lukon, aikansa kun takoo jumiutuneen lukon kampea niin jotain hajoaa. Onko paskat hylsyt ja ylipaineinen lataus asevalmistajan vika?

Jos kyse olisi pandemiasta niin näitä juttuja ja kuvia olisi huomattavasti enemmän kun satunnaisesti https://thefiringline.com/forums/showthread.php?t=498856

TRG:n katkenneita kampia olen nähnyt kaksi kappaletta, molemmissa tapauksissa jälleenlataajan moka ja toisessa patruuna jumissa pesässä ja toisessa ammuttu hylsy jumissa. Molemmissa lukkoa yritettiin väkivalloin auki ja kampi poikki. Aseet Sakolle, uusi kampi laskun kera ja meno jatkui.
Kylätason ampuja

jartsu

  • *
  • Viestejä: 461
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #392 : Heinäkuu 12, 2019, 17:44 »
Ite hakannu klapilla auki, ei rikki. Mikäs toi on hitsata kiinni, ja ampuu sitten maltin latauksia jollei uutta pulttia saa. :o
Ei noita hakattaviksi ole tehty.  :-\

mpikkara

  • *
  • Viestejä: 263
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #393 : Heinäkuu 12, 2019, 18:36 »
Kun sakon suuntaan oon ollut joskus asiaa niin ei oo mitään ongelmaa.

+1

SO

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 3.140
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #394 : Heinäkuu 12, 2019, 19:30 »
Vähän kaksipiippuinen asia. Tehdas ei ottane kantaa kun on itseladatulla patruunalla rikottu ase ja toisaalta tehdas tuskin myöskään myöntäisi jos materiaalierässä olisi liikaa hiilijatkumoita. Vanhan 22/42n lukonkampi mikä oli kierteellä kiinni lukkorungossa oli paljon heikompi kuin T3n. Uuden 22/42/M10n kampi on periaatteessa vahvempi, mutta niitäkin on katkennut materiaalin kovuuden takia.

Jan I

  • *
  • Viestejä: 337
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #395 : Heinäkuu 12, 2019, 20:18 »
Selvennetään sen verran vielä että oli aika p hylsy ja melko kova lataus jos se jotakuta kiinnostaa...
Mutta luvattoman heikkoja ovat, olkaa varovaisia!!!

Käytetään paskoja hylsyjä ja ylipaineisia latauksia jotka jumittaa lukon, aikansa kun takoo jumiutuneen lukon kampea niin jotain hajoaa. Onko paskat hylsyt ja ylipaineinen lataus asevalmistajan vika?

Jos kyse olisi pandemiasta niin näitä juttuja ja kuvia olisi huomattavasti enemmän kun satunnaisesti https://thefiringline.com/forums/showthread.php?t=498856

TRG:n katkenneita kampia olen nähnyt kaksi kappaletta, molemmissa tapauksissa jälleenlataajan moka ja toisessa patruuna jumissa pesässä ja toisessa ammuttu hylsy jumissa. Molemmissa lukkoa yritettiin väkivalloin auki ja kampi poikki. Aseet Sakolle, uusi kampi laskun kera ja meno jatkui.

Puolivuotta vanha ase jossa alle 200 lks ja alle 40lks huonoilla hylsyillä, kammen liikkuessa aina aivan moittettomasti...
Fac ut vivas

HJu

  • *
  • Viestejä: 7.939
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #396 : Heinäkuu 13, 2019, 08:31 »
Minkä merkkisiä muuten olivat ne huonot hylsyt ja olivatko ne täys- vai kaulasupistettuja ?
Terveisin,


HJu

Jan I

  • *
  • Viestejä: 337
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #397 : Heinäkuu 17, 2019, 13:12 »
Lähinnä turhan monta kertaa ammuttuja...
Fac ut vivas

PeeVee

  • *
  • Viestejä: 82
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #398 : Heinäkuu 19, 2019, 17:49 »
Hieman kyselyä...
Eli mikä olis järkevin kaliperi, jos puhkoo vain pahvia. Taitaa eniten olla maalimalla "tapetilla" tuo 6,5 CM?
308 ainakin, ehkä jätän jo ajatuksistakin pois......miten tuo .223 menee.
Latauksistakin voi kommentoida...eli omin käsin tehdyt.

SO

  • Administrator
  • *****
  • Viestejä: 3.140
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #399 : Heinäkuu 20, 2019, 08:50 »
308
+ valmiiden patruunoiden saatavuus
+ helppo ladata
+ kohtuullisen edulliset komponentit
+ käy sitten muuhunkin
+ helppo myydä eteenpäin

223
Hyvä, mutta T3x TAC A1 noin 75% turhan iso, köpelö ja rakas ko kaliiperin aseeksi

6,5CM ei tee mitään paremmin kuin 308, ameriikan hapatusta ja yleistynyt sen vuoksi että Hornady toi aikoinaan markkinoille erittäin edullisen ja amerikan mittapuulla kohtuu tarkan patruunan ko kaliperiin tarjolle. 260Rem on täysin vastaava kuin 6,5CM mutta siihen ei kukaan tehnyt halpaa patruunaa joten 6,5CM markkinointi toimi paremmin ja sai väliaikaisen jalansijan kunnes tulee seuraava. 308 on ja pysyy.

Koheltaja

  • *
  • Viestejä: 3.293
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #400 : Heinäkuu 20, 2019, 10:40 »
223
Hyvä, mutta T3x TAC A1 noin 75% turhan iso, köpelö ja rakas ko kaliiperin aseeksi

T3 Sporter joka muuttui T3 Bravoksi, välissä oli käytössä MDT alutukki. Piekkari on samoilla spekseillä. En ole koskaan kokenut että kumpikaan olisi liian iso ja kömpelö. Toki 223 mahdollistaisi siromman ja kevyemmän aseen mutta ei ole välttämätöntä.

Nämä on tottumus ja makuasioita joista jokaisella on omat mielipiteensä eikä ole yhtä ainoaa oikeaa vastausta tai näkemystä.

223 on hyvä pulttilukkoon jos ampuu pääsääntöisesti alle 300m matkoja ja satunnaisesti pääsee 500-600 metrille, sopivalla latauksella voi tavoitella 800 matkoja jos ei pahasti tuule.  Patruunat edullisia kaupasta tai itse ladattuna ja rekyyli miellyttävän mieto, nämä kaksi, ja varsinkin jälkimmäinen, on mulle merkittävä ominaisuus. En koe jääväni käytössä (150-300) olevilla matkoilla millään tavalla jalkoihin 308:lle, yhtään sitä mollaamatta koska pidän 308:ia yhtenä parhaista kalibereista.
Kylätason ampuja

Hietala

  • Yhdistyksen ystävät
  • ***
  • Viestejä: 217
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #401 : Heinäkuu 20, 2019, 12:29 »

6,5CM ei tee mitään paremmin kuin 308, ameriikan hapatusta ja yleistynyt sen vuoksi että Hornady toi aikoinaan markkinoille erittäin edullisen ja amerikan mittapuulla kohtuu tarkan patruunan ko kaliperiin tarjolle. 260Rem on täysin vastaava kuin 6,5CM mutta siihen ei kukaan tehnyt halpaa patruunaa joten 6,5CM markkinointi toimi paremmin ja sai väliaikaisen jalansijan kunnes tulee seuraava. 308 on ja pysyy.
Pakko kommentoida foorumin henkeen, että yli 800 m matkoille itseladattu 6,5 CM pyyhii pöytää 308 :lla. Tämän olen itse joutunut naama harmaana toteamaan, vaikka kaverilla keskivertolataus 6,5 cm:ssä ja mulla melko huippu lataus 308:ssa. Sitten jos asiaan sotketaan hirven pyynti ym, niin 308 rulettaa
<t></t>

saku_s-t

  • *
  • Viestejä: 594
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #402 : Heinäkuu 20, 2019, 14:30 »
Itselläni 6,5CM ja ei valituksen sanaa. Tämä tuli siitä syystä että jopa Suomessa enemmän ja halvempia tehdas vaihtoehtoja kuin parilla muulla kuus puolikkaalla (260rem ja Lapua).

Jos perustaa väitteensä faktoihin eikä rintakarvoihin niin taitaa 6,5 kaliiperit viedä 308:sia kaikessa, pois lukien juuri edellisen kaverin mainitsema isomman riistan metsästys. Tokikin 308:sin tehdas kuula tarjontaa kadehdin kun en itse ole vielä lataus vermeitä itselleni saanut hommattua.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla


PeeVee

  • *
  • Viestejä: 82
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #403 : Heinäkuu 20, 2019, 15:17 »
Mites tuo aseen perä kiinteä / taitto.  Onko se valinnainen? Tehneekö valmistaja taittoperäisestä kiinteän sokka tai tms.
Kiinteä mahdolistanee aseen kok.pituuden ja piipunkin pituuden lyhyemmäksi. En kuitenkaan tarkoita muumia.

jsr85

  • *
  • Viestejä: 691
Vs: T3 x TAC A1
« Vastaus #404 : Heinäkuu 20, 2019, 17:08 »
Jos lataat itse, 6.5mm.

JR

<t></t>