missä mahdollista ampua kauas?

Aloittaja kampsa, lokakuu 21, 2004, 22:36

« edellinen - seuraava »

JKr

Kokoontuminen abcilla?
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

AtteL

Jep, Valkealan kirkonkylän ABC. KELLO 09.00

J0le

kukaan lähdössä pk-seudulta? kimppakyytejä?

Leo

Kiitos isännälle ja muille osallistujille, oli hieno harjoittelupäivä. Sääkin suosii, aamupäivä kuiva ja melko tuuleton, iltapäivällä vähän enemmän tuulta.

Klpro

Kiitos minunkin puolestani. 6,5x55 on jotain maagista, silloin kun noin tuulettomassa säässä pääsee koittamaan.
Tasco on parempi mitä kolmenollakasi.

Tuulos

Herätellääs taas kun lumet alkavat sulaa. Koska mahtaisi päästä pitkää matkaa paukuttelemaan?

AtteL

Nythän on vielä reilusti lunta ja niin kauan kun sitä on tiepohjalla niin ainakin aurinkoisena päivänä lämpöväreilyä on haitaksi asti.

Toukokuun puolella voisi olla hyvää aikaa.

Peto

Oon tässä pyöritellyt ajatusta että tekisi mieli yhdistää vaellus ja pitkän matkan ammunta niin että pohjoisessa kun pääsee ampumaan niitä pitkiä matkoja ja ylhäältä alaspäin niin onko mitään lakipykäläää joka kieltää ampumisen vaikka valtion mailla taikka jossain oikeesti korvessa? Kun ihmiset paukuttelee jossain läheisellä hiekkamontullakin jonkun verran.

Sit sama juttu kun tekee mieli ampua pitkälle matkalle tuulisissa ja muutenkin järjettömissä olosuhteissa niin onko mitään juttua mikä kieltää merellä luodolta toiselle ampumisen? Kumminkin kun esim helsingin kaupungin kalastuskartta näyttää santahaminan vaara alueen jossa on luotoja vaikka kuinka paljon eikä sitä kumminkaan metsästä, eikä se ole taajama aluetta, eikä aiheuta sivullisille vaaraa?

Ajattelin näitä kaupunkien ja valtioiden maita siintä syystä kun yksityiseltä maanomistajalta pitää kysyä lupa mut mistäs lähdet kaupungilta taikka valtiolta kysymään?

Näille alueille olisi myös mahtavaa järjestää MPK kursseja, kuten lappiin joku vaellus 60km jossa pitää kantaa kaikki vaellus romppeet, ase ja paukut. Sitten vielä kulkea maastoutuneena jossain aikarajassa.

hpa

JOs kuljet aseen kanssa metsässä sinulla pitää tietenkin olla metsästyslupa kyseiselle alueelle(siis jos ase on "näkyvissä"). Käytännössä kannattaa hommata valtion maille pienpeto lupa ja sitten mennä ampumaan siihen kuuluvia kohdistuslaukauksia. Ulkomeri taas on kaikille suomalaisille aluetta, jossa saa metsästää jos on riistanhoitomaksu suoritettu(tästä käytännöstä joku homman tietävä voisi kertoa tarkemmin).

Rovajärvellä olisi tilaa järjestää vaikka mitä mutta varaukset pitää tehdä aikaisin ja jos MPK ei halua järjestää kursseja pohjoisessa niin minkäs teet kun muilta tahoilta on "sotilaallinen koulutus" laissa kielletty. Syy miksei pohjoisessa ole MPK-kursseja ta-ammunnassa(pl tuleva Ylitornion kurssi) niin en tiedä. Joskus olen kuullut selitykseksi että pohjoisen alueella kaikki halukkaat saaneet riittävän ta-koulutuksetn? TIetenkin jos katsoo Häyhä ja Winter-sniper kisoja niin ehkä on parempi ettei pohjoisen poikia enempää kouluteta...

btw. Ylitorniolle on tosiaan res ja res.ups. kerhot avanneet uudestaa RVL:n vanhan 300 metrin radan ja nyt Pessalompolossa kohennetaan ampumaurheilukeskusta ja sinne on tulossa 600 metrin rata. Kun etelän vetelät vain puhuu niin Lapissa toimitaan!

wezgu

Ylihärmässä  Ekohovi. Kuvassa keskellä mun taulu pienenä plättinä. Matka 300m. Ei ole ruhtinaalliset puitteet mutta metsästysseuran virallinen ampumarata. Luvat ja kaikki

http://www.netikka.net/mehtalat/NetikkaKotisivuPalvelu/images/imagesdb/20130628_144647.jpg">
Jos metsään haluat mennä nyt, näät sammaleet myllätyt

pekkala

Voidaan sopia ensivuodeksi omia ampumavuoroja Mikon kanssa. Varmaan Kauhavalaisetkin  tulevat näyttämään sitten mallia.

Laitappa mulle tekstari , kun olet menossa Eon radalle, niin yritän tulla paikalle 308W tai 7.62X53R kivääriäni tarkkuutamaan ja voidaan mitata myös lähtönpeuksiakin. P.

section6

Kahlasin keskustelun läpi ja jäi sellainen mielikuva että osa porukasta ampuisi esim pelloilla, järvillä ja sähkölinjoilla välittämättä pysähtyykö luoti varmasti taulun taakse tai onko kimmokkeen mahdollisuuksia. (ei ole tarkoitus provosoida)

Itse olen sen verran arka ettei keskittymisestä ampumiseen tule mitään jos en tiedä varmasti luodin jäävän taulun taakse. Lähisuvussa olisi peltoja ja maita missä voisi ampua noin 600 metriin mutta en siihen ryhdy koska taustalta puuttuu kunnon valli tai sitten siellä on joku sähkölinja penkan päällä.

Olenko ymmärtänyt oikein että jos menen vaikka naapurin soramontulle missä on lupa ampua ja kimmoke menee pyöräkuormaajan lohkosta läpi niin se menisi metsästyskortin kautta metsästäjävakuutuksen piikkiin?

JKu

Vaikka mistään mitään tiedä niin voisin väittää että mikäli pyöräkuormaajan lohkoon kolauttaa, niin tulee äkkiä syyte vahingonteosta ja vaaran aiheuttamisesta. Tietysti riippuu miten höveli se pyöräkuormaajan omistaja on.

En oikein usko että ko. mukainen keissi menisi metsästäjänvakuutukseen vaan artisti maksaa.

Tunnista maali, varmista tausta.
Homo Sapiens Non Urinat In Ventum

MMä

Etelä-Karjalassa Taipalsaaren johtosääntö mahdollistaa kaikkien RESUL sääntöjen mukaisten ammuntojen ampumisen niin 150m ja 300m radoilla (voi ampua 10-150/300m) kuin 500-100m:n matkoille sinkoradalla. Max kaliiperi .338LM. Ei tietääkseni yksikään res seura ole "viitsinyt" vuoroa varata. Itsekin viimeksi tänään trrenasin Häyhään kaikilla kolmella radalla 8h...oltiin ainoita.

Sapööri

Lainaus käyttäjältä: MMäEtelä-Karjalassa Taipalsaaren johtosääntö mahdollistaa kaikkien RESUL sääntöjen mukaisten ammuntojen ampumisen niin 150m ja 300m radoilla (voi ampua 10-150/300m) kuin 500-100m:n matkoille sinkoradalla. Max kaliiperi .338LM. Ei tietääkseni yksikään res seura ole "viitsinyt" vuoroa varata. Itsekin viimeksi tänään trrenasin Häyhään kaikilla kolmella radalla 8h...oltiin ainoita.

Kerroppa lisää tuosta! On nimittäin niin, että minä olen elänyt tähän päivään siinä käsityksessä, että Taipalsaari on nykyään käytännössä no go, koska PV on ollut vastahakoinen antamaan reserviläisille vuoroja. Mikäli tilanne on nykyään taas palannut vanhaan malliin, jolloin reserviläisillä oli mahdollista päästä käyttämään Taipalsaaren ratoja, niin mielelläni kuulisin asiasta tarkemmin.

Minkä porukan kanssa itse olet ratoja käyttänyt?