Uusi kotimainen piippuseppä

Aloittaja Poikma, marraskuu 08, 2010, 13:28

« edellinen - seuraava »

Bersenal

Päivitys: Raudat lähtee takasin sepälle mallipaukkujen kera, ja sepän aloitteesta. Ilmeisesti tuo ylimeno on vielä karvan verran pienempi kuin se tiukka isokaliberi eli ylimenon suoralla osalla on rihloituksesta haju jäljellä. Tähän kun yhdistetään Scenarien ilmeinen taipumus olla halkasijaltaan ennemmin vähän plussalla kuin miinuksella, niin ahistaahan se.

Antero H

No niin, Peuralalta tuli piippu ja vielä juuri siihen aikaan, kun oli sovittu  :clap:

Piippu tuli muotoon sorvattuna, vaimenninkierteellä varustettuna ja 6mm:n

reijällä varustettuna. Pituutta tuli 24".

Hintaa tuli ilman pesää ja piippukierrettä, 320€ + matkahuolto.

Toimitusaika oli kokolailla kolme viikkoa, ei paha :!:
Ite kun tekee, niin saa sellasen kun sattuu tulemaan

PYSSY

Moro

No niin,nyt uusi kivääri valmis ja kohdistettu 100m..

Aseen sydämmenä tikka M65,kaliiperi alkujaan 270 ja nykyisin 6,5x55,tukki grs,piippu myös peuralalta,joka teki myös muutokset/kasasi aseen..piippu oma suunnitelma profiililtaan,ja riittävän pitkä..tasapaino erinomainen ja pakasta vedettynä ekat kasat tehdas paukulla 3x5ls/100m keskiarvona 25mm,ja kasat pyöreitä ja kaikki lähes saman kokoisia.. Nopeuksia ei mitattu vielä..

Hinta ja palvelu positiivista tuolla peuralan pajassa..

PYSSY

No niin nopeuksia on mitattu,ja saatiin se mitä hakusessa,eli tehdas 8 scenut poistuu keskiarvona  925m/s...

MSa

Lainaus käyttäjältä: karra
Hurjan vauhdikkaita piippuja kasvaa tuolla Kuortaneella....

Mullakin on Peuralan 6.5mm kanki, ja osunta hyvää. Tuohon "vauhdikas" piippu kommettiin on pakko tarttua. Taas kerran.

Nopeutta luodille tulee saadaan vain PAINEELLA, ei millään pyhällä hengellä. Enemmän nopeutta = enemmän paineita. Jos lähtönopeudet on suhteessa korkeat taulukon antamiin vastaavalla ruutipanoksella, niin kyseessä ei ole maagisella tavalla  "nopea" piippu vaan kyseessä on "tiukka" piippu, joka nostaa paineita herkemmin ja siten nopeuksia. Piste.

Eli peuralan piiput voivat siten olla hieman tiukahkoja, jos antavat suhteessa vauhteja enemmän. Oma 6.5x47 käyttäytyy hyvin yhteneväisesti taulukoiden mukaan, joten itse en tuota allekirjoita n=1 otannalla.

MSa
[url=https]

Klpro

Itselleni tuolla LaMag, Peuralan piipulla. Mielenkiinnolla odotan :) Jalosen kanssa juteltiin ja piti työn laatua LW:n tasoisena.
Tasco on parempi mitä kolmenollakasi.

MSa

Lainaus käyttäjältä: KlproItselleni tuolla LaMag, Peuralan piipulla. Mielenkiinnolla odotan :) Jalosen kanssa juteltiin ja piti työn laatua LW:n tasoisena.

Voin olla ainoa, mutta mulle ei positiivinen homma jos jotakin verrataan LW laatun. 8)
[url=https]

Klpro

Lainaus käyttäjältä: MSa
Voin olla ainoa, mutta mulle ei positiivinen homma jos jotakin verrataan LW laatun. 8)

Miksi?

MSa

Lainaus käyttäjältä: Klpro

Miksi?

- näkemäni kihara kuvio nappirihlauksen jälkeen ylimenon jälkeisessä osassa. Boroskoopilla näkee selvästi millaisen nimismiehenkiharan nappirihlatussa piipussa saa ajan kanssa esille.  En tiedä onko LW vai yleisesti nappirihlauksen ominaisuus.

- mulla LW pesittämä match kanki .223. Patruunapesä ja ylimeno satkuja epäkeskeinen. Näkee boroskoopilla ja valoksesta. LW:n mielestä ok. Verrattuna esim steyr aug LMG konekiväärin piippuun ja priin muuhun kovakromattuun sotapiippuun joissa ei mitään huomauttamista.

Siinä nyt aluksi pari. On toki tarkkoja LW kankiakin näkyny mutta mun piiput mieluiten taottuja tai lastuttuja.
[url=https]

Klpro

Lainaus käyttäjältä: MSa Boroskoopilla näkee selvästi millaisen nimismiehenkiharan nappirihlatussa piipussa saa ajan kanssa esille.  - mulla LW pesittämä match kanki .223. Patruunapesä ja ylimeno satkuja epäkeskeinen. Näkee boroskoopilla ja valoksesta.

Siinä nyt aluksi pari.

No näin varmaan on. Mutta sinulla lienee tuo vaatimustaso ja kokemus toista luokkaa, kuin mitä esim. itsellä.

Mitä omat LW:t nyt 0,5-0,6 MOA käyvät, niin itselle riittää. Ihan jo siksi, että oman taitotason rajoilla mennään. Ja tuota osuntaa ei tule toistuvasti.

Olen joskus miettinyt tuota boroskooppitutkailua, ja tulin siihen tulokseen, että en uskalla mennä moista vehjettä lähellekään. Voi joutua taas ostamaan jotain  :lol:

jaktmatch

- näkemäni kihara kuvio nappirihlauksen jälkeen ylimenon jälkeisessä osassa. Boroskoopilla näkee selvästi millaisen nimismiehenkiharan nappirihlatussa piipussa saa ajan kanssa esille.  En tiedä onko LW vai yleisesti nappirihlauksen ominaisuus.

- mulla LW pesittämä match kanki .223. Patruunapesä ja ylimeno satkuja epäkeskeinen. Näkee boroskoopilla ja valoksesta. LW:n mielestä ok. Verrattuna esim steyr aug LMG konekiväärin piippuun ja priin muuhun kovakromattuun sotapiippuun joissa ei mitään huomauttamista.

Siinä nyt aluksi pari. On toki tarkkoja LW kankiakin näkyny mutta mun piiput mieluiten taottuja tai lastuttuja.

Olen aina ollut siinä uskossa että LW:n piiput on lastuttuja. Lisäksi, yleensähän tietääkseni nappirihlatut piiput on rihlapalkiltaan matalia, mitä LW ei ole. Näin siis omistamassani aseessa. Jos sitten asetehtaan mainospuhe käyttämistään LW:n piipuista piti paikkaansa. Piippu on tarkka, vieläpä huipputarkka siinä konstruktiossa missä se on, mutta vaaksanmitan päässä suupuolelta on kohta joka kerää kuparia aivan tolkuttomasti. Käynti katoaa muutaman kymmenen laukauksen jälkeen. Metsästysaseen kyseessä ollen ei niin suuri haitta, kun tuolla ei edes harjoitella radalla muuta kuin kohdistuslaukaukset.

Olen aina luullut että kyseessä on yksilövika, kun en juuri ole nähnyt mainintoja tai moitteita LW:n heikosta laadusta millään mittarilla mitattuna. Kehuja sitten paremminkin. Mutta näköjään muitakin ongelmapiippuja on.

MSa

Terve, toki LW otantani ei ole kovin laaja, mutta taotuista ja leikatuista piipuista on jotakin kokemusta ja sen perustella olen lastupiippufani.

LWn piiput ovat valmistajan kotisivujen mukaan nappirihlatuja. Näkemäni piiput ovat olleet napitettuja ja mainittu kihara rihlauksen pohjalla alkanut tulla esille piipun ikääntyessä.

Kuten sanoin, tarkkoja LW kankia on lähipiirissänikin, ei siis pahalla.
[url=https]

jaktmatch

LWn piiput ovat valmistajan kotisivujen mukaan nappirihlatuja. Näkemäni piiput ovat olleet napitettuja ja mainittu kihara rihlauksen pohjalla alkanut tulla esille piipun ikääntyessä.

Kuten sanoin, tarkkoja LW kankia on lähipiirissänikin, ei siis pahalla.

En toki pahalla ottanutkaan. :wink:

Vilkaisin sen verran että väitteesi pitää paikkansa, kaikki LW:n piiput on nappirihlattuja.

Ilmeisesti työstömenetelmät on kehittyneet siitä mitä joskus muinoin sakon tehdessä mikrorihlattuja piippuja. Noille tietääkseni ominaista oli matalat rihlapalkit ja sitäkautta heikompi laukausmäärän kesto ennen tarkkuuden lopullista katoamista verrattuna vaikka lastupiippuun. Yleensäkin olen ollut siinä uskossa että nappirihlauksessa rihlapalkit on matalahkoja.

Jonkun boroskooppikuvan LW:n piipusta joskus jossakin internetin maailmassa nähnyt, ja piipun sisäpinnan laatu oli varsin sileän ja laadukaan oloinen.

Mikä tehnee nuo kiharat, joiden voi olettaa olevan myös oman tussarini kuparoivan kohdan syy? Kun siinäkin näkyy jonkinlaista aaltomaista pintaa. Tämä siis ihan silmällä piipunsuusta katsomalla.

Bersenal

Aiheeseen palatakseni, Peuralan tiukka 6,5x47 ulkoili tänään pitkästä aikaa. Matkaa oli vain 100m, mutta 0,5MOA alitukset näyttävät olevan ihan rutiinia tolle piipulle. 8g Scenar ja samanpainoinen Nosler CC antoivat yhtäläistä käyntiä, lataus N150 pikkiriikkisen alle VV:n taulukkominimin ja pituus vielä irti rihloista. Seuraavaksi kovempikuorista nallia jostain ja 300m rata...

JPa

Peuralan sivuilla lukee "Tulossa pian: 7mm, .338, .50. Onko kellään tarkempaa tietoa milloin .338 piippuja olisi mahdollisesti saatavilla?

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..