Steinert Super Chrono

Aloittaja er, heinäkuu 22, 2013, 20:42

« edellinen - seuraava »

er

Aika kauas on keskustelu mennyt alkuperäisesta aiheesta.

Sain lopulta testattua Steinertia Ohleria vastaan.

Asetin Ohlerin normaaliin paikkaan 3m piipun suulta triopodille ja Steinertin 5m piipun suulta ja 30cm piippulinja alapuolelle. Tähtäys Steinertilla 100m päähän 30cm taulun alle.

Testasin 5 eri latausta X5ls 338LM:llä. Lopputulos: Keskimäärin Steinert antoi 4m/s pienemmän lähtönopeuden, kuin Ohler. Ohlerin lähtöhajonta oli hiukan suurempi. Kumpi näytti "oikein". Tuskin koskaan tiedän kun maalit leijuu jne...

Talvi on pitkä ja  valoton ja Steinert on selkeästi kenttäkelpoisempi kuin Ohler. Monesti itse on tullut hukka reissuja Ohlerin, Shooting Chronyjen ym kanssa varsinkin talvisin, eli kyllä mittari on ainakin minun kaapissa paikkansa ansainnut. Oikea asennus on kaikilla mittareilla tärkeää eikä Steinert tee tässä poikkeusta.
Train hard--->Fight easy

mysteryman

Kokeilkaa nyt joku mittarin omistaja onko se niin herkkä kulmasta kuin edellä heittämäni laskelma näyttäisi...

JL

Tottakai Steinert on herkkä asennuskulmasta.

TolkullinenMuheltaja

Onhan se aika ranttu. Tuli taas tänä aamuna todettua.

MSa

Lainaus käyttäjältä: "er"
Talvi on pitkä ja  valoton ja Steinert on selkeästi kenttäkelpoisempi kuin Ohler. Monesti itse on tullut hukka reissuja Ohlerin, Shooting Chronyjen ym kanssa varsinkin talvisin, eli kyllä mittari on ainakin minun kaapissa paikkansa ansainnut. Oikea asennus on kaikilla mittareilla tärkeää eikä Steinert tee tässä poikkeusta.

Mielenkiintoisia hommia. Mut yllättää ER testi. Samoin Jahdissa ollut vertailu oli positiivisen lähellä.

Mä olen myös testannut kanssa Steinertia ja tullut siihen tulokseen että ei ansaitse paikkaansa mun kaapissa. 338LM:llä antaa -20-25m/s alempia nopeuksia ja .223:lla +30m/s yli ja 6,5mm 15m/s yli. Välissä ei vaihtunut muu kuin ase, eli Steinert linjaus koskematon havaintojen välillä. Ampumalinja oli noin 70cm maatason yllä, Steiner maassa +30cm korkeudella trukkilavan päällä.

Itse olen ollut tyytyväinen Chrony Betaan kesät talvet, näyttänyt johdonmukaisesti oikein. (siihen saakka kun päästin siitä läpi). Nyt käyttöönotossa CED M2 ja tulossa Magnetospeed.

Edellisten perusteella voin lämpimästi suosittella siis kaikille Häyhä-kilpakumppaneille käyttämään Steinertia.  :lol:
[url=https]

Mla

Tänään mittasin lähtöjä Steinertilla. Tehdaspaukkuja ja ekassa askissa luki 823m/s ja mittari näytti 875m/s keskiarvoksi 10lks. Noh. Sitten toinen aski. Askissa luki lähtöjä 950 ja Steinert näytti 890m/s.

Ei oikein johdonmukaista.. Tuskin nopeus kuitenkaan kasvaa 20 tuuman piipusta vs. tehtaan ilmoittama nopeus. Tuntuu että on tarkka paikasta. Ehkä se itsellä ei ihan ollu kohillaan vaikka siltä kyllä näytti..

Aina saanu kovempia nopeuksia tuolla johtuen varmaan vähä etukallellaan olleesta mittarista, kun katsoi tuon demo videon netistä missä se hyvin selitettiin.

Perkeleen_Luoma

Ottamatta kantaa mittariin mitenkään. Ne rasioiden ilmoitetut nopeudet on aika yhtä tyhjän kanssa.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

Mla

Lainaus käyttäjältä: Perkeleen_Luoma post_id=82034 time=1493778524 user_id=5963
Ottamatta kantaa mittariin mitenkään. Ne rasioiden ilmoitetut nopeudet on aika yhtä tyhjän kanssa.

Juu näin on. Silti kovia nopeuksia 875m/s antaa tuolle 10.9g 20 tuuman piipusta. Oikee veikkaan lähempänä 800m/s. Ja 6.6g anto realistisempia tuon 890m/s. Ei ihan linjassa mee vaan vaikka mittari oli samassa paikassa ja asennossa. Toisella nousee ja toisella putoo vauhdit vai saako 308win.stä 300.sen vauhdit. ;)

Perkeleen_Luoma

Onhan ne kovan kuuloisia nopeuksia. Steinertissä on omat ongelmansa tuon luotettavuuden kanssa.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

jpniemi

Moro! Itsellä mittari matalalla, noin 30 cm maasta, antoi joillain luodeilla ihmeellisiä lukemia. Nykyään käytössä kamerajalusta ja korkeus aina 90cm maanpinnasta. Luodin ammun noin 30 cm mittarin päältä niin tuolla set upilla nopeuslukemat luotettavan oloisia toistettavasti.

esim. 6.5x55 7.8 g tehdas scenar, paketissa 920m/s ammuttu ilmeisesti pitkästä piipasta.

Oma piippu 58 cm sylkäsee luodin vo5 nopeuteen 880m/s

Sekä miedompi  6.5x55 7.8g tehdas scenari, paketissa 830m/s

antaa kyytiä   810 m/s .

jpniemi

LainaaAina saanu kovempia nopeuksia tuolla johtuen varmaan vähä etukallellaan olleesta mittarista, kun katsoi tuon demo videon netistä missä se hyvin selitettiin.

Vielä selvennykseksi omaan tapaan mitata
Lainaa90cm maanpinnasta. Luodin ammun noin 30 cm mittarin päältä

Matka ollut 75m ja steinert tähdätty 30cm tähtäyspisteen alle, eli käytännössä mittari on vadussa. Kallistus mittariin voisi tulla kyseeseen mikäli kohde mitä tähdätään olisi tuhottoman kaakana.