TRG-42 halvalla USA:sta?

Aloittaja SIMOH, toukokuu 23, 2013, 10:27

« edellinen - seuraava »

SIMOH

Ketjun aloittajana - oikeastaan olen muutaman kirjelmän aiheen tiimoilta lähettänyt. Tosin erään toisen ja huomattavasti isomman res. ry:n nimissä.

Se vastaus minkä olen saanut ... oma näkemys on että nyt jos koska tarvittaisiin eri ampumaorganisaatioiden välistä yhteistyötä jos tuloksia halutaan aikaiseksi. Se palaute minkä olen saanut, on itse asiassa ollut aika rohkaiseva. Tarvittaisiin vain enempi paukkuja, jotta toimintakynnys ylittyisi.

TA-killalla on tällä hetkellä vahva arvostus Suomessa, joten ...

hpa

Menee jo aika lailla offtopiciksi mutta:

-en oikein usko yhteiseen tukkitilaukseenkaan koska tästäkin asiasta on niin monia mielipiteitä. MInä 170 cm pitkänä  ja käyn ampumassa myös -30 asteen pakkasilla vs. 190 cm, joka käy t-paitasillaan kesä keleillä.

- perus-ampuma suoritus on kaikissa lajeissa sama. Valitettavasti eri lajien ja liittojen yhteistyöhön en usko: Jos sml-lajeissa itselataava kivääri on kauhistuksen aihe ja rhy:n radalla ei saa ampua sra-tauluja...

-Harjoittelu harjoittelu harjoittelu. Hiki säästää verta. Ilmakiväärilläkin saa perus ampuma suoritusta hiottua. Mutta kun ammutaan >500 m niin matkan arviointi ja tuulen arvionti on erillaista.

VAnhoja tikkoja arvostan myös suuresti. Jos nyt pitäisi lähteä kovaan tilanteeseen TA:ksi sillä kalustolla mikä on kaapissa niin Tikka M65 olisi valinta. Valitettavasti vanhat tikatkin loppuu joskus...

Vasta-alkajalle ainoa kaliberi mitä voin suositella on 308. Sitten jos osaa itse ladata niin kaliberi valikoimaa voi laajentaa. Onko siinä sitten mitään järkeä onkin toinen asiaa... tunteet vs. järki...

rannjv

Vaikeaa on patruunatilauksissa säästää:

Oletetukseni ei perustu ta patruunaan, Vaan rynnäkkökiväärin patruunaan, jolle luulen tietäväni sopivan hinnan ja markkinahinnan.

7,62x39 sopiva hinta on 12 senttiä kpl (riistamaalta aikanaan) laadukkaalle patruunalle 20 senttiä (messinkihylsy ja kuparivaippa lyijy-ytimellä)

Markkina hinta laadukkaalle patruunalle on tällä 0,9-1,4 euron välissä ja huonommalle 0,25-0,5 euroa.

Jos ei haluta tutustua venäjään ja sen erityisyyteen niin patruunatilaus pitäisi tehdä suomesta. Millainen tilaus kiinnostaa yritystä, joka tahkoaa 12 milj tulosta 90 miljoonan liikevaihdolla?(lapua)

Näkisin, että 200000 € on summa, jolla yritys suostuu asiasta keskustelemaan ja miljoonasta eurosta he ehkä voisivat tehdä patruunoita sopivaan hintaan.

Nyt kun on muutaman kerran tullut patruunoita tilattua niin osa ihmisistä ilmoittaa, että voisin mä sen 250kpl ottaa... Eli toisin sanoen pidä tunkkis.

Tälläisessä tilauksessa tarvittaneen n. 500 € osallistuminen keskimäärin/ henkilö. Eli milj € tilaukseen tarvitaan noin 2000 osallistujaa. Nyt jokainen konttorirotta voi miettiä, että montako puhelua ja mailia tuleekaan työpäivän aikana hoidettua? Ja 90 % yhteydenotoista on ns renkaiden potkintaa. Ja kun ei saa käyttää exceliäkään henkilörekisterin pitoon ilman lupaa niin voi että... 2000 maksajan kerääminen kestänee, ikuisuuden? Hermoilijoiden yhteydenotot vielä siinä välissä niin tarvitaan melkoinen organisaatio ja sitten vielä patruunoiden kuskaaminenkin on suomen sisällä yllättävän kallista.

Ilmaiset orjat säästävät tilauksen yhteydessä muutan satasen ja saavat vauvapalstaa myöden ulostetta niskaan

Mitä erilaisimmista syistä.

Niin ja myykö lapua yksityiselle taholle/ seuralle? Firmalle kyllä... Mutta se on firmalle sama kuin ampuisi itseään päähän.

Tuulos

Normaalisti patruunakimpoissa kyllä tilataan ihan aseliikkeiltä, jolloin paukkua voi irrota perus jälleenmyyntihintaa halvemmalla, mutta tukkuhintaa on turha toivoa. Patruunoissa ei lisäksi taida edes kauhean isoja katteita olla?