Onko etäisyys mittaus ohjelmaa PC:lle ??

Aloittaja Silent killer, syyskuu 01, 2005, 10:47

« edellinen - seuraava »

Silent killer

Minä tässä kysäisen ohimennen että olisiko saatavilla jotain Snaiper tyylistä simulaatio harjoitus ohjelmaa ..( ei mitään lasten leikkipelejä )..Vaan josta saisi opetella ballistiikkaa ja tuulten vaikutusta erimatkoille + matkan arviointia jne.. tälläistä ohjelmaa hakisin jos on ??..

Niin voisi tässä harjoitella kotosallakin milloin vaan...

Tänne tietoo sitten vaan jos jollakin sitä on... :shock:  :roll:
terv: Silent Killer

JL

"shooter" niminen ilmaisohjelma löytyy, linkkiä ei valitettavasti ole heittää.

Jos joku muu muistaisi?

Voi mitata jantteria ja ampua joko MOA -säädöillä tai sitten suoraan korottamalla mildot-ristikosta.

Löytyy ilmaisversiostakin 308 ja 338 kaliberit.

Voi ampua, jantteri kaatuu osumasta (kuuluu "pling" :) ), ja isossa janterkuvassa näet osuman paikan tarkasti.

Jerkko

http://www.shooterready.com/">http://www.shooterready.com/

HJu

Normaaliin jenkkityyliin Shooter ready, jossa muuten on ainakin jenkkikäyttäjien mukaan selviä virheitä .308:n luotien lentoradoissa, ei myy sitä esim. Suomeen vaan sivuilta löytyy maininta:

We cannot ship outside of the US and Canada

Due to the US State Department's International Traffic in Arms Regulations (ITAR) 22 CFR Part 121, page 435 CATEGORY IX MILITARY TRAINING EQUIPMENT, which could be interpreted to include training simulations, shipment of the Long Range Shooting Simulation will be limited to US and Canadian addresses only.

Eli ei tartte tilata. Tulkinta on täysin heidän omansa mutta toki jos raha ei kelpaa niin ei sitten.
Terveisin,

HJu

JL

Lainaus käyttäjältä: "HJu"Normaaliin jenkkityyliin Shooter ready, jossa muuten on ainakin jenkkikäyttäjien mukaan selviä virheitä .308:n luotien lentoradoissa, ei myy sitä esim. Suomeen vaan sivuilta löytyy maininta:

Kokeiltiin kerran eräällä kurssilla ampua shooterilla kiv-85 koroilla/tuulikorjauksilla ja kivasti osui.

Matka oli mitattu ensin ohjelmalla itsellään, vaikka se mildot -pallo hieman karkea onkin.

john

Aika hauska tuo demo. Taulu 977 m tuuli oikealta 15 m/h kolmannella kaatui. Harmittaa kun joutuu laskemaan noilla tuumilla ja maileilla.

JL

Lainaus käyttäjältä: "TM"Aika hauska tuo demo. Taulu 977 m tuuli oikealta 15 m/h kolmannella kaatui. Harmittaa kun joutuu laskemaan noilla tuumilla ja maileilla.

juu eikös olekin.

Järkevintä lienee (jos ei ole NF:ää ym MOA -kiikaria itsellä) ampua suoraan ristikkokorotuksella, vaikkakin periaatteessa loppuu varat viiteen.

Tuultahan oli muistaakseni kolmea voimakkuutta (viirin asento), olikohan 1,8m/s(2), 2,8m/s(3) ja jotain 4,7m/s (5).

Jantterin kooksi...hmmm...todellinen koko ohjelmassa taisi olla jotain 47-48cm.

john

Missä lienee vika jos on arvioinut etäisyyden oikein ja tehnyt korotukset mielestään ohjeiden mukaan oikein niin menee n. tuplasti yli. Onkohan noissa mitoissa jotain mitä en osaa laskea

Poikma

Itse ihmettelin ihan samaa jollakin "stagella"......yli meni ja todella reilusti.

Voi olla että ilmanpaineet ym. olosuhdetekijät muuttuu niin rajusti että tarvittais korjauksia niiden takia.... itse jätin ne täysin huomiotta.

JL

Lainaus käyttäjältä: "TM"Missä lienee vika jos on arvioinut etäisyyden oikein ja tehnyt korotukset mielestään ohjeiden mukaan oikein niin menee n. tuplasti yli. Onkohan noissa mitoissa jotain mitä en osaa laskea

Tjaa...hmmm. Tarkistelin vähän.

Jantterihan on ohjelmassa 46cm leveä.

Tuulta on kolmea voimakkuutta, 5,10 ja 15 mph, eli 2,2, 4,5 ja 6,7m/s.

Kulmaa tais olla 90ast ja 45, mutta en muista oliko välimuotoja.

Lipun varjosta sen kuitenkin näkee.

Huomasitko suurennoksen? suumihan pitää olla 10x että pelittää, 20x menee mittakaavat (2. taso) huralle.

Itse ammun niin että korotan kiikarirumpua MOAna niin paljon että kohdistus menee keskirististä 5mrad ylös. Sitten ammun rataa "taistelutähtäimellä" omista koro ja tuulipapereistani.

Pitäs kyllä pelittää hyvin lähelle.

Sitävastoin ohjelmassa mielestäni koroa tarvii esim 700m matkalle n.1mrad enemmän mitä range card sanoo.

Samoin karkea ristikkokuva tekee mittaukseen kovahkoja heittoja -> junou.

P.S.

Kiva kun voi ampua kotona...selvää säästöä! Tunnelmaa tekee myös kun panee röllit päälle ja tietokonemonitorin olohuoneen lattialle.  :shock: Kyllä lähtee  :)

Silent killer

Juu kyllä toi demo löytyi kiitti linkistä..

NO jaa sanosko jenkki "pelistä" , olis ehkä kiinnostava ... ,mutta sehän jää nyt arvailtavaksi , kun Suomeen tätä ei tuoda , ja tämä demo versio jättää käyttäjän mieleen sellaisen "torson" kuvan..Mutta mitään hyvää ja varsinkaan ilmaiseksi ei saa , joten minä ainakin tutkin tätä ohjelmaa niin kauan kuin kiinnostaa ( samat matkat oppii äkkiä ulkoa ).......

Vaikka eri variaatioita esim maastoista jne.. jääkin näkemättä , olis vaan oolut mielenkiintoinen ohjelma..Ja tämä on tietysti ainoa ??...

Mutta taasen kiitokset kauniit...täytyy tyytyä tähän kun parenpaa ei ole tarjolla..heh.. :D

Silent killer

Juu kyllä toi demo löytyi kiitti linkistä..

NO jaa sanosko jenkki "pelistä" , olis ehkä kiinnostava ... ,mutta sehän jää nyt arvailtavaksi , kun Suomeen tätä ei tuoda , ja tämä demo versio jättää käyttäjän mieleen sellaisen "torson" kuvan..Mutta mitään hyvää ja varsinkaan ilmaiseksi ei saa , joten minä ainakin tutkin tätä ohjelmaa niin kauan kuin kiinnostaa ( samat matkat oppii äkkiä ulkoa ).......

Vaikka eri variaatioita esim maastoista jne.. jääkin näkemättä , olis vaan oolut mielenkiintoinen ohjelma..Ja tämä on tietysti ainoa ??...

Mutta taasen kiitokset kauniit...täytyy tyytyä tähän kun parenpaa ei ole tarjolla..heh.. :D

PL

Mullekkin teki tenät tuo 10x ja 20x juttu ohjelmassa. MOA korotus on kyllä ihan haitarista ja tuulen nopeus maileja tunnissa...

Ehkä tämä on vain minulle vaikeaa kun olen tottunut siihen että saksalaisissa autoissa ratti on vasemalla puolella...

Jerkko

Minusta näytti että sillä korkeudella merenpinnasta oli kova merkitys, olihan siellä parhaillaan liki 7000 jalkaa korkeutta........

john

eli reilu 2 kilometriä??