TA-peruskursseja pohjois-suomessa.

Aloittaja hpa, joulukuu 11, 2008, 10:31

« edellinen - seuraava »

JPa

Lainaus käyttäjältä: JLTilanne on hankala, Lapissa "alkuperäinen porukka" on käynyt jo kolmosenkin- ja haluavat edetä asioissa.

Kursseja kun on rajattu määrä (johtuen lähinnä PV:n tukipoliitikan muuttumisesta), nelosella mennään nyt.

Aiemmin vedettiin kahtakin kurssia vuodessa.

Uskoisin että jos/kun tilaa neloselle jää, mahdut kyllä mukaan. Tarkempia saat A. Tikkiseltä rovaniemeltä.

Itse olen käynyt 1-3 pohjanmaalla P.Salon kursseilla, lisäksi samat numerot on tullut kahlattua läpi myös Kainuun kurssijärjestelmässä. Mutta tulevana keväänä Kainuussa järjestetään jälleen kakkonen ja kolmonen, kohderyhmänä luonnollisesti myöhemmin aloittaneet. Viime vuoden kolmosella pohdittiin jo nelosen tarpeellisuutta, mutta silloin ei täältä löytynyt vielä ketään joka olisi uskaltanut koulutusvastuun ottaa. Saa nähdä miten tulevaisuudessa käy, ja tuleeko mahdollisesti PV:ltä ohjeistusta/toivomusta asian suhteen.

Lainaus käyttäjältä: JLP.S.

En tiedä miten on muualla suomessa, mutta meilläpäin ainakin Vaasan sotilaspiiri on määritellyt "viralliset" TA -kouluttajat.

MPKRY:llä on toki vielä omat systeeminsä päälle, esim nyt uusi KOTU -järjestelmä jossa kouluttaja-asiaa on koordinoitu vähän enemmän ajatuksella.

Ainakin itse olen ko systeemissä ampumakouluttajan tittelillä.

(Ase)kouluttajilla tulee olla ainakin Santahaminan kouluttajakurssi (= viikon kertausharjoitus) käytynä- se taitaa olla politiikka ja vaatimus PV:n suunnalta nykyään kun PV:n

aseilla kurssilaisia ammutetaan.

Itse olen nimenomaan KOTU-järjestemässä aselajikouluttajana. Ja eilen kun kotiin töistä pääsin niin oli kertausharjoituskäsky odottamassa, maaliskuussa odottaa viikko RUK:ssa kouluttajaksi kouluttautumista!  :wink:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

Chillie

Mihinkähän hävis tästä viestiketjusta pitkä liuta viestejä...?

JRu

Ilmeisesti ylläpito joutunut ( taas ) palauttamaan backupin. Pahoittelut, asian eteen tehdään töitä että näitä ei jatkossa pääse enää tapahtumaan.

JTa

Lainaus käyttäjältä: JRuIlmeisesti ylläpito joutunut ( taas ) palauttamaan backupin. Pahoittelut, asian eteen tehdään töitä että näitä ei jatkossa pääse enää tapahtumaan.

Eikö backuppeja tehdä joka yö? Yleensä kannattaa ottaa 5 viimesen päivän dumpit joka yö niin säästyy paljolta harmilta.

JRu

Joo no nyt ollaan vähän murroksessa. Malttakaa vielä hetki...