Lapin kulta sponsoroimaan TA-Kiltaa?

Aloittaja MSa, joulukuu 07, 2008, 22:35

« edellinen - seuraava »

MSa

...Sain Itsenäisyyspäivän kunniaksi wirallisen delegaation toimittamana tervehdyksen sekä tiedustelun josko iso virvoitusjuomavalmistaja voisi sponsoroida TA-kiltaa...

:D  :D  :D

http://www.finnaccuracy.com/kuvat2/images/LapinMilDot1.jpg">

...ja jotta krediitit onnistuneesta Itsenäisyyspäivän Kepposesta menevät oikeaan osoitteeseen, niin Savossa on TA-kouluttaja PT:llä huumori tallella.  :lol:
[url=https]

rem700

Hyvä vitsi, mutta taas tulee ne mpk:n kurssit mieleen missä vanha viina haisee ja ukkojen silmät harottaa... :evil:  Eikö suomalainen pysty edes yhtä viikonloppua olemaan ilman viinaa? Pidetään viinakset ja aseet&ampuminen erillään, jooko? Ei edes saunaoluita kurssilla. Koska kuitenkin on se ääliö siellä joka saa siitä yhdestä olutpullosta kipinän. On ihan turha selitellä sitä, ettei se muka mitään haittaa yms. paskaa. Ja taatusti vaikuttaa ammunnan tarkkuuteen, ei tosin parantavasti. Muutenhan kaikki rattijuopotkin ajaisivat kuin mika häkkinen :mrgreen:  Voihan se ampujasta tuntua hyvältä, mutta vain tuntua. Tässä asiassa voi skarpata ja viinan suhteen tulee ampumahommissa olla nollatoleranssi. Jos kaljoittelua sallitaan kursseilla ja toiminnassa on ihan turha puhua vastuuntuntoisesta ja asiallisesta harrastajajoukosta. Suomi on muutenkin kohta kuin venäjä missä miesväestö lähinnä juo ja naiset tekee työt. Iltaruskon maa, 1/5 osa miesväestöstä juoppoja ja määrä kasvaa... Siksi olen vähän pettynyt noihin olut-maljakisoihin yms. Ja onko foorumilla puhuttu TA:n kunnosta? paljonko menee cooperissa keskimäärin?  kertokaahan...?

JPa

Lainaus käyttäjältä: rem700 paljonko menee cooperissa keskimäärin?  kertokaahan...?

Minä jaksoin juosta viimeksi cooperissa 12min! Ilmeisesti vähintäänkin riittävästi koska käskivät jo lopettaa..  :wink:

-J-

Ps. en ole muuten yhdelläkään MPK:n kurssilla törmännyt viinapeikkoon. Olen kulkenut Kainuun, Pohjanmaan ja Keski-Suomen kursseilla, aiheina ainakin TA-hommat, SRA-ammunta, kohteensuojaus sekä joitain muitakin kursseja jossa aseet eivät olleet mukana. Olen kyllä kuullut että jossain on joskus viinankin kanssa teluttu, mutta omalle kohdalle ei ole vielä sattunut. Liekkö vähän etelämpänä ne viinanviemät kurssit/kurssilaiset?! Ja kyllä, tämä oli pienen lievää sarvipääkommentointia..  :twisted:
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

MSa

Tähän nimenomaiseen etiketin tarinaan liittyy paljon sisäpiirin jokea, joten ei pidä ottaa liian vakavasti huumorila tehtyä juttua. Se enemmänkin muisto eräästä ampumasuoritteesta.  :lol:

Ylläpito voi poistaa tämän jos tuntuu että se on ylittänyt hyvän maun rajat.
[url=https]

JRu

Ei minua haittaa vaikka en olekaan sisäpiirin vitsistä tietoinen muuta kuin tunnistamani paikan osalta. Tunnepurkauksia en kommentoi enempää mutta jos keskustelu menee harrastajaporukan sättimiseksi ilman sen kummempaa faktapohjaa niin pistän säikeen kyllä lukkoon & roskiin. Miettikää kirjoittajat itse jatkoa sen mukaan.

Hyvää joulun odotusta nyt kuitenkin, itse kullekin.

LSa

Jos cooperin testi olisi viinoittelemattomuudesta kiinni, niin mulla absolutistina olisi varmasti vähintään neljän tonnin tulos - ei ole.  :lol:

Ehdottomasti rem700:n kanssa samaa mieltä aseiden ja viinan juonnin yhteensopimattomuudesta. Nykyisillä poliittisilla ilmapiireillä ei oikein ole varaa yhdistää kansalaisten mielissä viinan juontia ja ammuntaharrastusta.

MUTTA. Pullon etiketti oli hieno ja mielestäni oli jalo teko teettää ja lahjoittaa spesiaalietiketein varustettuja pulloja eteenpäin. Juttelin pullojen saajan kanssa puhelimessa lahjoituksen jälkeen ja voin PT:lle kertoa, että hänen lahjansa tuntui osuvan kohdalleen. Asialla oli tuskin mitään tekemistä alkoholin kanssa - ele ja toteutus olivat tärkeimmät.

Vaan ei nykyisinä herkkinä aikoina kannata heittäytyä herkistelemään liikojakaan aseiden vastustajia mielistelläkseen. Ollaan aidosti sellaisia, kuin ollaan. Sehän on sanomattakin selvä, että aseet on ja pysyy kaapissa silloin, kun korkki/tölkki on auki.

rem700

En halunnutkaan sättiä ketään, vaan hyvä että keskustelua heräsi. Vaan jos joku väittää että mpk:n kursseilla tai res.kilpailuissa ole koskaan törmännyt törpöttelijöihin, on kyllä kulkenut laput silmillä. Aina siellä on jollain se piilopullo. Pohjois-suomessakin... P.s mulla menee cooperissa 2800, ja olen absolutisti, eli ei se pelkästään... :D  En olutetikettiä halunnutkaan moittia enkä ole pahastunut. Halusin vain herättää keskustelua asiasta, että ne viimeisetkin törpöttelijät saadaan pois/kuriin... Ja todella pitää tänä päivänä miettiä noita asioita. Ajatelkaapa minkälaisen jutun roskalehti tuostakin kuvasta saisi? Tarkka-ampujat treenaavat kaljan voimalla tms. soopaa...

LSa

"Ennen ei hiihdossa mitään dopingia käytetty. Ihan vaan pervitiinin ja mustikkasopan voimalla mentiin."  :)

JTa

Ite poltin tupakkaa ja vedin viinaa kaksin käsin ja silti meni toissa vuonna 2900 cooperissa..eli paskat se viina ja tupakka mitään kuntoa heikennä, päinvastoin!

rem700

Menee jo off-topiciin, mutta juuri näin :lol:  Kun mustikkasoppa oli oikein "makeutettu", joku hiihtäjämmehän oli jo riisunut suksensa kun ei jaksanut vaan kun lepytellessä sai mustikkajuomaa niin hiihti sitten voittoon...

rem700

Jos vetää viinaa kaksin käsin, ei sitä ainakaaan mainostaa kannata. ..  Voipi luvat olla katkolla, jos mieskin :mrgreen:

JKr

Lainaus käyttäjältä: rem700Jos vetää viinaa kaksin käsin, ei sitä ainakaaan mainostaa kannata. ..  Voipi luvat olla katkolla, jos mieskin :mrgreen:

Just.
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

Koheltaja

Ja milläs tavalla viinan juominen vaikuttaa aselupiin? En ole vielä löytänyt lakitekstistä mainintaa että jos juot viinaa niin et saa aselupia tai menetät ne :roll:

Jos on väittämä niin toivoisin siihen myös perusteluja, muuten tällaiset viestit on kuin vastatuuleen kusisi 8)
Kylätason ampuja

rem700

No en riidellä halua, voidaan lopettaa tämä väittely ja keskitytään ampumiseen yms. mukavaan. MUTTA: Mies ottaa viinaa ja sitten viina ottaa miehen, nähty surullisen monta kertaa. Viinanjuontia ei laki kiellä, eikä se aselupiin sinänsä vaikutakaan. Ennen pitkää on vain niin että töpeksii humalassa, joutuu putkaan yms, ja sen seurauksena voi luvat olla harkinnassa uudestaan, kuten oikein onkin. Kännissä olet ääliö ja harkinta ei pelaa. Näin on! Ase-ja ampumaharrastus edellyttää nuhteettomuutta ja elämänhallintaa. Jos soppa maistuu liikaa, aseet pois ja piste. Lopetan valistuksen täältä tähän, mutta etiketti on komea, uhtä kaikki :D

Koheltaja

Lainaus käyttäjältä: rem700Lopetan valistuksen täältä tähän

Hyvä idea.

Loput editoin pois ettei ylläpidolle tule turhaa työtaakkaa.
Kylätason ampuja