AR-10T 308 Win Nyt saatavilla Ammosta

Aloittaja Joule, tammikuu 03, 2008, 17:01

« edellinen - seuraava »

tverho

Kertokaahan mielipiteitänne Magpullin perästä! Minulla on hyvin samantyyppinen pa-tak työn alla, tosin AR-15 6.5 Grendelinä.

t tommi

mika

Lainaus käyttäjältä: JTa
Lainaus käyttäjältä: mikahttp://i220.photobucket.com/albums/dd110/mikorke/11012008047.jpg">

siinä mun käsitys AR-10:stä. Eli receiverit ovat DPMS valmistetta, VTAC-free float, JP trigger, Obermayer urittettu piippu, Magpul perä ja kahva. LARue SPR jalka sekä S&B 4-16 kiikari. Käy ja kukkuu. :mrgreen:

Miten olet tuon hihnan kiinnittänyt? (kuva ois kiva)

Ja mikä hihna tuo on..?

Hihna on viking tactics padded sling  tommonen hässäkkä. Se on kiinni takapäässä siinä tukin lenkeissä ja etutukissa on hihnalenkkiadapteri. http://i220.photobucket.com/albums/dd110/mikorke/11012008049.jpg">
CHAIRBORNE - USB Troop

Mez

Lainaus käyttäjältä: JL
P.S.

Laur mun mielestä juuri laski paljoko sun ase maksoi...  :twisted:  :mrgreen:

Laski pieleen, mutta kivahan se ois ajatella että 5k eur riittäis..  :D

Jos ton verran maksaa, ite kyllä hankisin PSG-1, mutta sehän on vaa maku kysymys. Vaikka tosin vaikeempi saada mutta semmosta kuulin, että PSG:n sais Suomesta ostettua oikeen kaupasta. Tiedä sitten onko tuo totta.

HJu

Miksi ostaa PSG-1 kun kohta saa HK MR308:sia kaupasta :-)
Terveisin,

HJu

Mez

Lainaus käyttäjältä: HJuMiksi ostaa PSG-1 kun kohta saa HK MR308:sia kaupasta :-)

No ei se psg1A1:kään ole huono, ehkä vähän raskas

Tepe

Täältä saa ainakin psg-1:sen eikä hintakaan ole paha. http://users.evtek.fi/~jonihi/aseistamo/index.php?sivu=kivaarit">http://users.evtek.fi/~jonihi/aseistamo ... u=kivaarit">http://users.evtek.fi/~jonihi/aseistamo/index.php?sivu=kivaarit

JTa

Lainaus käyttäjältä: Mez
Lainaus käyttäjältä: JL
P.S.

Laur mun mielestä juuri laski paljoko sun ase maksoi...  :twisted:  :mrgreen:

Laski pieleen, mutta kivahan se ois ajatella että 5k eur riittäis..  :D

Jos ton verran maksaa, ite kyllä hankisin PSG-1, mutta sehän on vaa maku kysymys. Vaikka tosin vaikeempi saada mutta semmosta kuulin, että PSG:n sais Suomesta ostettua oikeen kaupasta. Tiedä sitten onko tuo totta.

Huomioithan sen että laskin kyllä mukaan kaikki hilppeet, ei pelkkä kivääri sitä 5keur maksa. Ja näissä arskoissa on se hyvä puoli että näitä voi tuunata just sellaisiksi kuin itse haluaa hyvin helposti.

JTa

Lainaus käyttäjältä: tverhoKertokaahan mielipiteitänne Magpullin perästä! Minulla on hyvin samantyyppinen pa-tak työn alla, tosin AR-15 6.5 Grendelinä.

t tommi

Ihan paska se on mutta parempi kuin vakioperä. Ja raskas. Mutta kun ei parempaa tähän hätään löytyny..  :D

Mez

Lainaus käyttäjältä: JTaHuomioithan sen että laskin kyllä mukaan kaikki hilppeet, ei pelkkä kivääri sitä 5keur maksa. Ja näissä arskoissa on se hyvä puoli että näitä voi tuunata just sellaisiksi kuin itse haluaa hyvin helposti.

Tietysti huomioin. PSG-1 on vaan itelle paljon enemmän mieluisampi kun arska.

tverho

Ihan paska se on mutta parempi kuin vakioperä. Ja raskas. Mutta kun ei parempaa tähän hätään löytyny..  :D

Miksi? Onko poskipakka liian takana? Säädöt huonosti toteutetut/tarpeettomat? Hinta?

Vaihtoehtona olisi tavallinen A2 perä, lasikuitumattoa ja hartsia. Kaunista DIY PRS-perää en osaa tehdä:)

t tommi

JL

Lainaus käyttäjältä: tverhoKertokaahan mielipiteitänne Magpullin perästä! Minulla on hyvin samantyyppinen pa-tak työn alla, tosin AR-15 6.5 Grendelinä.

t tommi

Joo, määkin kokeilin kerran 308 Ar:ää tuolla perällä.

Perhanan raskas mulikka muutenkin raskaahkossa aseessa.

Mulle piti säätää poskipakkakin ihan alas- > ihan sama kun olis ampunut A2:lla. Peräsäätökin oli ihan sisällä sopivin.

JTa

Lainaus käyttäjältä: tverho

Miksi? Onko poskipakka liian takana? Säädöt huonosti toteutetut/tarpeettomat? Hinta?

Vaihtoehtona olisi tavallinen A2 perä, lasikuitumattoa ja hartsia. Kaunista DIY PRS-perää en osaa tehdä:)

t tommi

Syyt miksi en juuri perusta tuosta, mutta kun ei parempaakaan löytynyt:

a) Paino

b) Poskipakan säätö ainoastaan pystysuunnassa ja liian takana (tosin ei voisi edempänä ollakaan, ei jäisi tilaa ladata)

c) Perä turhan pitkä (ja sama syy kuin yllä)

d) Se ihme muovinpala joka suojaa monopodin kiinnitysuraa ei meinaa pysyä paikallaan.

Saattaa olla että alkuperäinen A2 perä löytää tiensä takas tuohon..jos vain ensin löytys jostain vihreenä edes. :)

Tai sitten otan siitä projektin ja teen just sellasen perän ku haluan..  :wink:

Toinen idea vois olla että jyrsis tuosta PRS:stä turhat muovit poies..? Olis edes kevyempi. :D

JTa

Lainaus käyttäjältä: JLPerhanan raskas mulikka muutenkin raskaahkossa aseessa.

Ööö..mitenniin muutenkin raskaahko ase?! Vähempi tuo painaa täydellä lippaalla ja PRS perällä kuin TAK-85. :D

mika

Lainaus käyttäjältä: tverho

t tommi

Toi vetopituuden säätö on ihan ok. Mulla tulee käytettyä sitä riippuen mikä varustus on päällä ampuessa. Poskipakkaa en oo oikeen tarvinnut.

Miksi sitten pitäs ottaa magpul? Onhan se paljon siistimmän näkönen kun a2. Mutta a2lla tulee myös toimeen.  Niitä on näkynyt kiltalaistenkin kivääreissä nippusiteellä viritettyjä vaahtomuoviposkipakkoja :)

Ps. Voin ottaa tommi ton kiväärin mukaan padasjoelle niin pääset kokeilemaan jos siitä sais vaikka irtopisteitä. :)
CHAIRBORNE - USB Troop

er

Tukin ergonomia on aina hiukan mittasuhde riippuvainen asia. Itselle tuo Magpull tuntuu sopivan, sikäli kun sitä muutamassa vekottimessa on tullut koitettua. ainakin se on parempi kuin loti loti teleperä.
Train hard--->Fight easy