T3 super varmin 6.5 PRC

Aloittaja rum, tammikuu 27, 2024, 20:32

« edellinen - seuraava »

Patruuna

Lainaus käyttäjältä: rum - tammikuu 30, 2024, 21:41
Ite oon sitä mieltä, että kumpi siinä joustaa?? vaikka on miten lujastikiinni n.16mm kanki kun sitä painaa 3-40cm päästä niin varmasti taipuu se piippukin??

Se pitää testata, eise taipumaton ole se piippukaan?

Enpä tiiä. Se oli rosteri UPR mitä testasin ja itellä mustassa ctr piippu ei isommin notku painaessa. Mutta enpä kyllä osaa varmaa sanoa tuosta kumpi antoi periksi. Bipodilla sen näkisi parhaiten.

rum

Itelläki Portteritukilla oleva, jos sitä painaa 3sormella alapuolelta ja peukalolla yläpuolelta niin piippu taipuu. En usko että sitä laminaattitukkia 4:jällä sormella vääntelet mihinkään suuntaan? miettikääpä vähän.

J.J

Yksi ongelma UPR tukissa on kohtuu tiukaksi jätetty piippukouru, jota ei uskalla lähteä avartamaan kun kuorien alta paljastuu todnäk täyteainehöttöä ja pitäisi epoksilla/lasikuidulla/vastaavalla pinnoittaa uudelleen. En ymmärrä miksei siitä olisi voinut suoraan tehdä riittävän avaran että esim. varmint rautojen kanssa jäisi vielä hyvin varaa ennenkuin ottaa kiinni.

Patruuna

Lainaus käyttäjältä: J.J - tammikuu 31, 2024, 10:17
Yksi ongelma UPR tukissa on kohtuu tiukaksi jätetty piippukouru, jota ei uskalla lähteä avartamaan kun kuorien alta paljastuu todnäk täyteainehöttöä ja pitäisi epoksilla/lasikuidulla/vastaavalla pinnoittaa uudelleen. En ymmärrä miksei siitä olisi voinut suoraan tehdä riittävän avaran että esim. varmint rautojen kanssa jäisi vielä hyvin varaa ennenkuin ottaa kiinni.

Se oli kyllä ihmeen tiukka. Saattaa jopa joissain tilanteissa hipoa tukkiin ampuessa. Maastossa sinne voi kiilautua jotain roskaa väliin ja vaikuttaa osuntaan.

rum

Petasin tuon UPR niin mitä dremelillä poistin ainetta niin samaa tavaraa se oli.

J.J

Lainaus käyttäjältä: rum - tammikuu 31, 2024, 12:55
Petasin tuon UPR niin mitä dremelillä poistin ainetta niin samaa tavaraa se oli.

Kehyksen kohdalta kyllä, mutta mitä tuohon keulaan istuttanut bipodikiinnikettä niin kuorien alla höttöä ja toki se hiilikuituruoto siellä ohkasena ytimenä, kuten PSE tukeissa, ei se muuten niin kevyt olisi.

rum

jaa että siellä on hiilikuituaki? taitaahan ne mainostaakki.

Patruuna

Lainaus käyttäjältä: rum - tammikuu 30, 2024, 22:48
Itelläki Portteritukilla oleva, jos sitä painaa 3sormella alapuolelta ja peukalolla yläpuolelta niin piippu taipuu. En usko että sitä laminaattitukkia 4:jällä sormella vääntelet mihinkään suuntaan? miettikääpä vähän.

Just radalta tulossa ja puristelin ctr piippua jossa tukkina itse tehty laminaattitukki. Kovasti piti painaa että edes milliä notku. Eli kyllä olen edelleen sitä mieltä että UPR tukki antoi periksi, ei piippu. Tai sitten rosteripiippu on tosi veltto verrattuna mustaan.

J.J

Lainaus käyttäjältä: Patruuna - helmikuu 04, 2024, 16:06
Lainaus käyttäjältä: rum - tammikuu 30, 2024, 22:48
Itelläki Portteritukilla oleva, jos sitä painaa 3sormella alapuolelta ja peukalolla yläpuolelta niin piippu taipuu. En usko että sitä laminaattitukkia 4:jällä sormella vääntelet mihinkään suuntaan? miettikääpä vähän.

Just radalta tulossa ja puristelin ctr piippua jossa tukkina itse tehty laminaattitukki. Kovasti piti painaa että edes milliä notku. Eli kyllä olen edelleen sitä mieltä että UPR tukki antoi periksi, ei piippu. Tai sitten rosteripiippu on tosi veltto verrattuna mustaan.

Kyllä jos silminnähden saa piippua taivutettua piippukourussa, joko tukki, tai aktion petaus joustaa. Voi kokeilla irrottamalla raudat tukista, kiinnittämällä aktiosta jämyyn ruuvipenkkiin ja sitten alkaa piipun suusta vääntämään, ei sitä kyllä hevin taipumaan saa.

rum

Molemmat joustaa, sitten  miten todentaa ja millä laukausmääräärällä että käynnin heikkeneminen johtuu löysästä tukista.

Ite olen yhen tukin vaihtanu 300Rumiin löysämuovista puu tukkiin, ja käynti parani huomtattavasti.

Ja 5lk kasoja tuli  ammuttua aika monta molemmilla.

Patruuna

Lainaus käyttäjältä: rum - helmikuu 05, 2024, 19:59
Molemmat joustaa, sitten  miten todentaa ja millä laukausmääräärällä että käynnin heikkeneminen johtuu löysästä tukista.

Ite olen yhen tukin vaihtanu 300Rumiin löysämuovista puu tukkiin, ja käynti parani huomtattavasti.

Ja 5lk kasoja tuli  ammuttua aika monta molemmilla.

Vaan ainakaan musta ctr piippu ei jousta juuri ollenkaan. Jos aseen kääntää kyljelleen ja edestä päin katsoo niin näkee kumpi antaa periksi.

rum

#41
Lainaus käyttäjältä: MOj - tammikuu 30, 2024, 09:45
Lainaus käyttäjältä: rum - tammikuu 27, 2024, 20:32
Minkähänlainen pössykkä tuo on? onko kellään moista?

Kaliiperi on hyvä. Itse tehnyt TRG 22 kyseiseen kaliiperiin, eikä moittimista. Kohtuu työläs oli projekti, että sai toimimaan niinkuin tehdasaseen kuuluu, ja lopulta työ palkittiin. Tuossa odottelee myös Tikka UPR tehtaan rasvoissa samaan kaliiperiin Sakon valmistamana, mutta ei ole ollut toistaiseksi tarvetta ottaa käyttöön, kun tuli rakenneltua TRG: stä tuo.

Taas piti käpistellä tuota S. Varmintia. Minkämoista käyntiä sulla PRC naputtelee? et UPR:ää ole vielä korkannu?

MOj

Sellaista 0.5 kulmaminuutin käyntiä/100m, joskus allekin jos ampujalla on hyvä päivä. Lataus on kohtuu jäpäkkä, ja hierottu silmälläpitäen pitkiä ampumamatkoja ja 338lm lentoratoja, jotka meneekin lähes napsulleen kilometriin saakka, joten pääpaino siellä. Luotina 9g Scenar ja lähtöjä 22" piipusta 915ms.

Tuo UPR tuli hommattua vähän niin kuin varuiksi, kun tuli sopivasti hollille ja jos ei joskus jaksa/viitsi TRG: tä enää metsällä kanniskella. Uupeeärrää ei taida kotimaan markkinoilla paljoa 6.5PRC kaliiperissa kaupoissa olla. Tuokin oli käsittääkseni menossa USA markkinoille, mutta päätyikin sitten minulle muutaman mutkan kautta.

MOj

#43
Tässä täytyy jälleen kerran todeta vähän kyllä sorry aiheen ulkopuolelta, että vanhan liiton TRG 22/42 (varsinkin taittoperällä) on omasta mielestä kivääririntamalla parasta mitä rahalla voi kaupasta saada. Kevyt tehdastarkkuuskivääriksi, laadukas ja tarkka ase. Kun on tottunut siihen, ei huvita ampua millään muulla.

Edit: Jos noiden valmistus joskus lopetetaan, se on iso virhe.

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: MOj - helmikuu 21, 2024, 23:49
Tässä täytyy jälleen kerran todeta vähän kyllä sorry aiheen ulkopuolelta, että vanhan liiton TRG 22/42 (varsinkin taittoperällä) on omasta mielestä kivääririntamalla parasta mitä rahalla voi kaupasta saada. Kevyt tehdastarkkuuskivääriksi, laadukas ja tarkka ase. Kun on tottunut siihen, ei huvita ampua millään muulla.

Edit: Jos noiden valmistus joskus lopetetaan, se on iso virhe.

Vanhan mallin taittoperä todennäköisesti jossain vaiheessa loppuu ja A1 malli sen korvaa mikä sinäänsä on järkevää. Turhaan sitä kahta eri taittoperämallistoa pitäisi, siitä taas voi olla montaa mieltä onko A1 todellisuudessa niin paljoa parempi vehje kun orkkis trg. Trg on kyl tehdasaseista parasta mitä saa(tai ehkä AI AT-X), mutta jälkeenpäin jos ois tiennyt kuinka PRS ottaa tuulta alleen ois itellä jäänyt trg kauppaan. Sillä rahalla mitä etenkin mennyt sen muokkaukseen lajiin sopivaksi olisi perus t3 aktiosta saanut halvemmalla lajiin paremmin sopivan vehkeen.