Main Menu

Puhdistuspuikot

Aloittaja Jahimees, helmikuu 17, 2024, 17:49

« edellinen - seuraava »

Jahimees

Hei! Mitä mieltä ollaan, että pitääkö puhdidtuspuikon olla hiilikuituinen, tai muovipinnoitetu, tai perinteinen metallipuikko? Itsellä on 6ppc rosteripuikko jonkun tunnetun valmistajan tekemä ja myös ohjuri. On kuulemma tämä rosteripuikon metalli pehmeämpää, kuin piippumetalli, en tiedä, että onko näin?

metsienmies

Itse olen tykästynyt tuohon boretechin borestixiin, kun ei tunnu helposti laadukkaita paljaita pitkiä metallipuikkoja löytyvän. Pinnoite toki suojaa mutta siihen voi myös tarttua karstaa jolloin toimii hiomapaperina, eli puikko kannattaa puhdistaa aina käytön jälkeen. Mitä muilta foorumeilta lukemut (lähinnä sh) kaverit jotka omien sanojensa mukaan työskentelevät hiilikuidun kanssa sanovat että on ehkä huonoin materiaali puhdistuspuikkoon juurikin liankeruun vuoksi.

Haukkam

itte tykänny dewey pinnoitetusta puikosta, laakeri pyörii tulppien ja harjojen kanssa smootisti ja pinnoite on matskua mikä helppo pitää puhtaana eikä kyl mun mielestä rosteria enemmän kerää pinnoille epäpuhtauksia
Asetarvikkeet ja varusteet Haukka Precision

metsuri

Deweylle suositus täältäki

Mecarenze

Lainaus käyttäjältä: Haukkam - helmikuu 17, 2024, 19:20
itte tykänny dewey pinnoitetusta puikosta, laakeri pyörii tulppien ja harjojen kanssa smootisti ja pinnoite on matskua mikä helppo pitää puhtaana eikä kyl mun mielestä rosteria enemmän kerää pinnoille epäpuhtauksia

Samaa mieltä, aivan riittävän laadukas kampe puhdistamiseen.
Hyvä laakerointi ja kattava valikoima kokoja ja pituuksia, sopivat harjat ja jagit eivät paljoa kustanna ja niitä saa monesta paikasta.

Ottaa tavakseen pyyhkäistä puikko irtoroskista ennen uutta vetoa niin jawohl.

Valtsu

rum

Ensimmäinen Dewey oli vissiin 90:luvun alussa, muuta moitittavaa ei ole mutta muovit kääriytyy ajan saatossa pois.

Hiilipuikosta sitä mieltä ettei tee mitään, laakerointia ei ollenkaan ja ei suora, mikä itellä.

WGF. mikä yks on, hyvä laakerointi paras mitä omissa puikoissa.

Ärmätti

Dewey pelaa kuin unelma. Hyvä puikonohjuri sitten yhtä tärkeä kuin hyvä puikko. Sivuhuomiona vielä peukkua tällä palstalle ettei kukaan ole tyrkyttänyt vielä boresankea :) Muilla palstoilla se on 3-5 viesti jo viimeistään :)

HJu

Boresnake on todella kätevä silloin kun haluaa levittää liian tasaisesti piippuun. Hiomanauhana toimii myös hyvin kun pyörittelee ensin vähän hiekassa.

On minulla borsesnake mutta käytän sitä vain suojaöljyjen poistoon ennen radalle lähtöä. Ratarepusta ei boresnakea löydy.

Laakerointi ja puhdituspuikon materiaali eivät ole tosiaan poissulkevia. Hiilikuitukeppejäkin saa laakeroituina.

Itse käyttänyt lähinnä Deweyn tikkuja. Ne ovat hyviä ja niitä saa kaupasta.
Terveisin,

HJu