jyri jalosen kiväärit

Aloittaja Teemu Mustasaari, marraskuu 21, 2006, 16:04

« edellinen - seuraava »

Teemu Mustasaari

olisin aikeissa ostaa jonkun kiväärin kaliperissa 308.

ajattelin tuota jalosen mittatilaus pyssyä ja tässä pari kysymystä:

hinta minkä hintaisia jalosen pyssyt noin keskimäärin ovat?

tarkkuus millaista kasaa ampuu sadalta metriltä?

takuu onko niissä minkään laista takuuta?

ovatko luotettavia?

JL

http://www.jalonen.fi/">http://www.jalonen.fi/

JL

tuplat

suhari

jalosen lukkolaiteet ovat varmasti parhaita mitä suomesta saa mulla on jj90 kal 30-06  mäkisen piipulla käynti 10-15mm 100m .

kauko tuovinen

Jalosen lukkolaitteet ehdottomasti parhaat ,mitä saa Suomesta ja koko ase yleensä,osta pois .

leo eläin

Samaa mieltä edellisten kanssa.Mutta ota Lotharin piippu Mäkisen sijaan.Toki Mäkisenkin piiput ovat tarkkoja ja liukkaita(ainakin tuo omani).Parempaa kivääriä et samalla rahalla saa.

er

Laurosen laminaattitukin valinneille kysymys. Onko tukeissa ollut havaittavissa elämistä sääolosuhteiden takia? Jos asiaa kysyy valmistajalta itseltään, niin ei tietenkään ole, mutta mikäli on todellinen tilanne sateisen päivän/viikon jäljiltä. Arvatenkin tämä ei tule esille normaali ratakäytössä, mutta erityisesti tilanne viikon metsästysreissun jäljiltä tai sateisen ta-kisapäivän aikana kiinnostaa.  Erityisesti tilanteet jossa on ollut ensin kosteaa ja sitten kuivuu tai pakastuu kiinnostavat.
Train hard--->Fight easy

Koheltaja

Ei ole ollut mitään ongelmia lainaattitukin elämisen suhteen, vielä kun teetät tukin siitä "yksisuuntaisesta" läpivärjätystä vanikasta niin vielä vähemmän on pelkoa tukin elämisestä. Pintakäsittelyksi joko lakka tai maali.
Kylätason ampuja

jartsu

Olen kyllä Jouko Kinnusen lukkoon tyytyväinen.

Ei yhtään moitteen sijaa.

CallOfDuty

Lainaus käyttäjältä: suharijalosen lukkolaiteet ovat varmasti parhaita mitä suomesta saa mulla on jj90 kal 30-06  mäkisen piipulla käynti 10-15mm 100m .

Tällaista kasaa ampuu millä tahansa pulttilukkoisella jos panos on vaan käypänen.. Itsellä on 6,5x55SE T3 Super Varmint ja parhaat kasat 100m etubipodeilta ammuttuna on jopa 9mm!! Siis matkana 100m..
Terveisin,

CallOfDuty

\"Jos joku asia on varma, niin se on myös aivan varma

suhari

Tikka T3 on tosiaan huippukäyntinen ase. suoraa hyllystä 6.5x55 lla

300m sierran 9.1g ammuttin kaksi viiden laaki sarjaa  eka 30mm toinen 35mm laukasua kyllä herkistettiin miten ase kävisikään kunnon kasa tukissa

Teemu Mustasaari

itseä jäi hieman epäilyttämään tuo 15 millin kasa onko se siis huippukasa kyseisellä kiväärillä vai onko se tavanomainen kasa.

kukaan ei kertonut minkä hinaiseksi pyssy tuli eli minkä hintainen suurin piirtein on ratatukilla varustettu 308?

suhari

RAUDAT 1100e TUKKI LAMINAATTIA 300-350e 15mm käynti 100m 308 on hyvä

JpL

Monet kyllä vannoo tuon Jalosen nimeen.

Kaverini etsii 30-378 Weatherby Magnumia - puhtaasti siksi, että ko. kaliiperi on kuulemma kovin .30 kaliperin patruuna. Useamman kerran olen Jalosta suositellut mutta eipä ole vielä päätöstä tehnyt. Kiväärin olisi vielä (mielellään) oltava bullpup- rakenteella, eli laukaisukoneiston pitäisi olla sitten erikoisempi.

Sen verran itse ampumisesta, että pienellä kaliperilla, kuten esim. .308 Winchesterillä, on usein aloittelijan helpompi ampua pientä kasaa kuin isommalla, jossa on kovempi rekyyli. Kerran kun pääsee kovemmalla rekyylillä "puolikuukerhoon" - kuten itse aikoinani .338 Win Mag´lla - sitä rekyylinkammoa onkin vaikeampi parantaa muulla kuin miedommalla kaliperilla. Aivan kuin kumivasaralla olisi isketty otsaan - ja kovaa. Ammuin surkeasti samalla kiväärillä pari kuukautta, kunnes vaihdoin sen pois. Tietysti vaimennin on hyvä. Itse ostin Tikka M65 Deluxe kiväärin kaliperissa 7mm Remington Magnum, ja on kyllä mahtava kaliperi. Rekyyliä on saman verran kuin raskasluotisessa 30-06:sessa mutta lentorata on huomattavan suora. Lähtönopues Sako-hylsyisessä patruunassa on n. 885m/s (VV N165 69.0 grainia, Nalli joko Federal tai CCI, Luotina 168 graininen Sierran Match King)
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

SaTi

Jos ostolla on kiire niin voi unohtaa Jaloset. :!: