Ohjeita nollasta aloittavalle?

Aloittaja FelisLeo, huhtikuu 25, 2006, 01:06

« edellinen - seuraava »

PikkuBee

JL, Ei ollut kokonaisuudessaan tarkoitettu sinulle.  Ainoastaan se rekyyli/karstoittamisosio tekstistä. Puhelimella kun kirjoittelee niin ei jaksa kauheasti keskittyä tekstin leiskaan ja rakenteeseen, pahoittelen aiheuttamani väärinymmärrystä.

anyways, vika oli paukuissa, ja mitä ymmärsin juteltuani Sakon henkilökuntaan kuuluvan henkilön kanssa asiasta, niin ongelma on esiintynyt aikasemmin. Jutelutuani toisen henkilön kanssa (joka Ei ole Sakolla töissä, mutta tuntee ilmeisesti Sakon tehtaita ja valmistustapoja sen verran hyvin, ellei sitten puhunut paskaa) sain myös sellaisen kuvan että ongelma tulee esiintymään tulevaisuudessakin ellei jotain uudistuksia tapahdu tehtaan sisällä.

Krono ja aseet toimii. Vika/ominaisuudet johtuvat a-tarvikkeesta. Endastoori.

Mitä koko jutussa loppujen lopuksi haettiin oli se, että parempi käyttää itseladattuja paukkuja kun asetta kokeilee. Omien kokemuksieni mukaan kalliita hyvän merkin paukkuja voi kusta omille lahkeille.

Th1972

PikkuBee,  minäkään en ole Sako "fani" tms. mutta mieti hetki mitä kirjoittelet.. Sinä heittelet aika kovia juttuja, joista voi helposti seurata muutakin kuin nettikirjoittelua..
[i]\"Everything is known by everyone. \'Everyone\' has yet to be born..\"[/i]

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: Th1972PikkuBee,  minäkään en ole Sako "fani" tms. mutta mieti hetki mitä kirjoittelet.. Sinä heittelet aika kovia juttuja, joista voi helposti seurata muutakin kuin nettikirjoittelua..

Mitä ajat takaa? Kerron kokemuksistani, enkä ole ollut yksin paikalla kun olen niitä kokenut. Miten tämä nyt voi olla näin hankalaa? Eikö tässä saa negatiivisista kokemuksista puhua?

Mitä tossa tuli jo sanottua 20" piipusta ja puloautomaatista pitää varmasti paikkaansa, ja koska piipussa on 7" nousu niin se on aika tarkka kuulasta ja latauksesta. Sakon paukuilla ei voi osumatarkkuudesta puhua, kun taas S&B match samalla luodilla osui hyvin. Nopeus oli vaan kovempi sb:ssä, noin 890 ms.

JL

Lainaus käyttäjältä: PikkuBee
 Miten tämä nyt voi olla näin hankalaa?

Niin, mitenkähän se nyt voisi olla hankalaa:
Lainaus käyttäjältä: PikkuBee...Vaikka kuinka nyt haluatte löytää vika muualta kuin rakkaasta Sakosta...

Ihan kohteliaana vinkkinä:

- Porukka foorumilla yrittää avuliaasti tuumata asiaa ja miettiä selityksiä tapahtuneelle

- Vastineesi on suoranaista vittuilua --> Vastareaktio on varma

Moiset nopeusheitot ovat laadukkailla patruunamerkeilla erittäin, erittäin harvinaisia.

Vastaavasti, mittareista johtuvat heitot ovat hyvinkin yleisiä- tottakai asiaa mietitään myös sitä kannalta.

Muutaman foorumikirjoituksen perusteella kun on hirveän paha sanoa kenestäkään että onko kyseessä ammuntaguru, perseilevä puusilmä vai jotakin muuta.

Th1972

JOS joku Sakon työntekijä olisi tuollaisia väitteitä esittänyt julkisesti, niin irtisanominen ei välttämättä ole poissuljettu vaihtoehto. JOS joku Sakon työntekijä tämmöistä lausuisi yksityisesti, niin hän ei varmaan haluaisi (em. syystä) sitä julkisesti käsiteltävän.. Sitä minä yritin ystävällisesti kertoa, mutta väännetään nyt rautalangasta jottet hanki jollekin tutullesi oikeita harmeja!

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: JL
Lainaus käyttäjältä: PikkuBee
 Miten tämä nyt voi olla näin hankalaa?

Niin, mitenkähän se nyt voisi olla hankalaa:
Lainaus käyttäjältä: PikkuBee...Vaikka kuinka nyt haluatte löytää vika muualta kuin rakkaasta Sakosta...

Ihan kohteliaana vinkkinä:

- Porukka foorumilla yrittää avuliaasti tuumata asiaa ja miettiä selityksiä tapahtuneelle

- Vastineesi on suoranaista vittuilua --> Vastareaktio on varma

Moiset nopeusheitot ovat laadukkailla patruunamerkeilla erittäin, erittäin harvinaisia.

Vastaavasti, mittareista johtuvat heitot ovat hyvinkin yleisiä- tottakai asiaa mietitään myös sitä kannalta.

Muutaman foorumikirjoituksen perusteella kun on hirveän paha sanoa kenestäkään että onko kyseessä ammuntaguru, perseilevä puusilmä vai jotakin muuta.

Kolme henkilöä kyseenalaisti kirjoitukseni aika nopsaan sen jälkeen kun kirjoitin mielipiteestäni joka on muodostunut minun kokemuksistani kyseisestä patruunasta. Vaikka ensimmäiseen kysymykseen jo tarkensin että ilmeisesti ruutimäärä, vaihteleva sellainen vielä, aiheutti ongelmat, niin alettiin etsiä ongelmia kronosta JA vaakasta. Yksi henkilömerkki jo ehti hihittelemäänkin, sille vastasin veetuilevaan tyyliin, . Olen myös kirjoittanut että en ole guru taikka asiantuntija henkkoht, mutta joku kenen kanssa pyörin tietää jotain asiasta. Olen henkkoht varmaan lähempänä kuvausta perseilevää puusilmää kuin gurua, mutta silti tässä tapauksessa pystyn edelleen varmuudella sanomaan että tutka ja vaaka näytti oikein. Ja jos lausahdus "rakkaasta Sakosta " aiheuttaa niin suurta pahennusta niin kannattaa löysätä pipoa vähän...ei ole pitäisi olla mikään suuri salaisuus että jotkut todellakin pitävät sitä merkkiä tabuna, ja sen merkin haukkuja  pitäisi kivittää (kts "merkkiuskollinen). Kuin menisi haukkumaan Volvoa ruottalaiselle, Winchester, Colt tai Remington amerikkalaiselle jne.

Sarkasmi ei edelleenkään toimi netin välityksellä.

Th1972, tossa on kieltämättä pikku pointti. Kirjoitus muokattu sitten päivänvaloa kestävämpään muotoon.

SO

Lainaus käyttäjältä: PikkuBeeSoitin myös asiasta Sakolle, enkä viitti tässä sanoa mitä sain vastaukseksi. Mutta sen tiedän että vika oli patruunoissa, enkä jaksa todistella asiasta enempää.

Ihan akateemisesta mielenkiinnosta; kenelle soitit ja mitä sait vastaukseksi?

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: SO
Lainaus käyttäjältä: PikkuBeeSoitin myös asiasta Sakolle, enkä viitti tässä sanoa mitä sain vastaukseksi. Mutta sen tiedän että vika oli patruunoissa, enkä jaksa todistella asiasta enempää.

Ihan akateemisesta mielenkiinnosta; kenelle soitit ja mitä sait vastaukseksi?

Soitin Sakon kotisivuilla olevaan vaihdenumeroon jossa ilmaisin asiani, ja naishenkilö siirsi minut eteenpäin johonkin tekniselle puolelle (?) Siellä vastasi mieshenkilö, joka kuultuaan asiani reagoi sellaisella tavalla ja sanoilla että kaveri kenen kanssa olin liikkeellä ja minä naurettiin melko makeasti. Soitin siis vielä ollessaamme radalla. Tämä mieshenkilö kysyi tosiaan jos haluan korvausta asiassa, jolloin ilmoitin että empä oikeastaan, vaan enemmän ilmoitusluontoinen asia. Tiesi kitenkin mistä on kyse. Samalla juteltiin Super hammerhead  2sta, ja miksi se kuparoi piippua niin julmasti.

Sanantarkasti en uskalla/viitsi tässä avoimesti kertoa mitä sain vastaukseksi (oman lynkkauksen tai keskustelun toisen osapuolen takia) mutta hymyä nosti huulilleni. Tiedoksi, Superhammerhead II lens yllättän hyvin ;)

Th1972

Olet ostanut tuotteen X, liikkeestä Y. Olet omalla asiantuntemuksella tullut siihen tulokseen, että tuote X on paskaa (vaikkakin maailmanlaajuisesti erinomaiseksi tunnettu). Soitat suoraan valmistajalle ja valita asiasta, joka kyselemättä suostuisi korvaamaan tuotteesi.

Sinua ehkä naurattaa, mutta tuo on yleisellä tasolla Erinomaista asiakaspalvelua..

Homer

Lainaus käyttäjältä: PikkuBeeTämä mieshenkilö kysyi tosiaan jos haluan korvausta asiassa, jolloin ilmoitin että empä oikeastaan, vaan enemmän ilmoitusluontoinen asia.

Jos sinulle tarjotaan korvausta, on se sitten rahaa tai patruunoita, niin miksi et ota sitä vastaan, jos aikaisemmin hankitut patruunat ovat osoittautuneet huonolaatuisiksi? Pyydettiinkö sinua palauttamaan huonot patruunat ts. halusiko Sako todentaa laadun itse?

Outoja kommentteja sataa välillä molemmin puolin, joten en ota sen enempää kantaa.

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: Th1972Olet ostanut tuotteen X, liikkeestä Y. Olet omalla asiantuntemuksella tullut siihen tulokseen, että tuote X on paskaa (vaikkakin maailmanlaajuisesti erinomaiseksi tunnettu). Soitat suoraan valmistajalle ja valita asiasta, joka kyselemättä suostuisi korvaamaan tuotteesi.

Sinua ehkä naurattaa, mutta tuo on yleisellä tasolla Erinomaista asiakaspalvelua..

Tiedän että ulosantini on surkea, ja varsinkin kirjallisessa muodossa...mutta välillä tuntuu siltä että puhuisin vaimoni kanssa." Kaikki mitä sanot tullaan tulkitsemaan päinvastaiseen tarkoitukseen mihin olet lausumasi tarkoittanut, ja sitä tullaan käyttämään sinua vastaan".

En ole missään vaiheessa henkilökohtaisesti haukkunut Sakoa yhtiönä tai tuotemerkkinä. Olen valittanut yhdestä ainuasta tuotteesta heidän koko tuotantolinjasta. Asiakaspalvelu oli loistava, ja se mikä rupesi naurattamaan oli puhelimen toisessa päässä olevan henkilön lausuma. Se ei naurattanut negatiivisella tavalla, vaan päinvastoin, positiivisella tavalla. Koko keskustelusta jäi minulle pelkästään positiivinen kuva ja hyvä miele.

Joskus kuin johonkin firmaan ottaa yhteyttä ja antaa palautetta huonosta tuotteesta, niin syy laitetaan tosiaan kuluttajan piikkiin...minulla oli mieleenkiintoinen keissi Oraksen kanssa taannoin, mutta se on taas eri tarina se, puhumattakaan sitten vakuutusyhtiöistä. Siitä ASPA-kaverista ei jäänyt hyviä muistoja. MUTTA, Sakon ASPAsta ei jäänyt kuin hyvää sanottavaa (kuten yleensäkin jos olen joutunut olemaan johonkin yhtiöön yhteydessä ns. negatiivisissa mielessä). Yksi tuote ei vaan ole miellyttänyt minua kolmen kaliiperin kohdalla, .223 johtuu todennäköisesti aseesta (yhteensopivuus), 308 ei pysty sanomaan, mutta .300 johtui varmuudella Sakon tuottamasta tuotteesta, jonka erä tai ainakin yksi paketti oli viallinen.

Lainaus käyttäjältä: HomerJos sinulle tarjotaan korvausta, on se sitten rahaa tai patruunoita, niin miksi et ota sitä vastaan, jos aikaisemmin hankitut patruunat ovat osoittautuneet huonolaatuisiksi? Pyydettiinkö sinua palauttamaan huonot patruunat ts. halusiko Sako todentaa laadun itse?

Outoja kommentteja sataa välillä molemmin puolin, joten en ota sen enempää kantaa.

Minulle tarjottiin korvausta, mutta olin ostanut yhden ainoan rasian (20 patruunaa) kyseistä tuotetta, josta olin ampunut palttiarallaa puolet. Eli taloudellinen hävikki ei nyt ainakaan minun talouttani kaatanut. Ei pyydetty palauttamaan, eikä heillä tuntunut olevan suurta intressiä saada loppupatruunat haltuunsa. Olisin lähettänyt ne heille jos olisi pyytänyt.  Minulle jäi enemmän tai vähemmän sellainen käsitys että ko. henkilö oli tietoinen ongelmasta ja hän myös esitti epäilynsä mistä vika johtuu, ja me todettiin vika purkaamalla loput patruunasta itse. Jos olisi ollut isompi erä niin olisin varmasti ollut halukas palauttaa tuotetta heille ja saada korvausta, mutta nyt sain enemmänkin kipinää hankkia tarvittavat välineet lataamiseen...kun tämä kaliiperi ei nyt muutenkaan oikein suosi tehdaspaukkujen käyttämistä.

En viitsi ostaa isoa erää patruunoita jonka toimivuudesta aseessani en ole varma, vaan ostan rasian sitä ja toinen rasia tätä, ja sitten kun löytyy sopiva tarvike niin ostan isomman erän.

En tiedä mitä outoa tässä nyt on? Se että yksi hyväksi todettu merkki tuottaa viallisen erän (tai ainakin jokunen aski) tuotteita joka menee markkinoille? Vai se että kehtaan sanoa sitä ääneen, tai jopa kirjallisena niin että koko maailma pääse sitä lukemaan?

En tiedä kuka muu kuin minä olisi syyllistynyt outoihin kommentteihin tässä "kuulustelussa"?  :D Muut kyseenalaistaa, ja minä yritän perustella mihin kokemukseni perustuu. Mutta opimpa että ensi kerralla jos/kun tapahtuu niin laaditaan sellaista pöytäkirjaa tutkintamuistioineen suoraan pdf-muotoon että saa lyötyä koko tutkintapöytäkirja suoraan raadin eteen  :wink:

Homer

Lainaus käyttäjältä: PikkuBeeEn tiedä mitä outoa tässä nyt on? Se että yksi hyväksi todettu merkki tuottaa viallisen erän (tai ainakin jokunen aski) tuotteita joka menee markkinoille? Vai se että kehtaan sanoa sitä ääneen, tai jopa kirjallisena niin että koko maailma pääse sitä lukemaan?

En pidä tätä perusasiaa mitenkään outona, enkä kyseenalaista kokemuksiasi. Asiasta keskustelu sai kuitenkin heti jotenkin oudon ikävän syyttelyfiiliksen, ihan kuin olisi kalikat kalahdelleet ja koirat älähdelleet. Niin asia ei varmaankaan ole, mutta joku seikka tai sävy sai karvoja pystyyn.

PikkuBee

Lainaus käyttäjältä: Homer
Lainaus käyttäjältä: PikkuBeeEn tiedä mitä outoa tässä nyt on? Se että yksi hyväksi todettu merkki tuottaa viallisen erän (tai ainakin jokunen aski) tuotteita joka menee markkinoille? Vai se että kehtaan sanoa sitä ääneen, tai jopa kirjallisena niin että koko maailma pääse sitä lukemaan?

En pidä tätä perusasiaa mitenkään outona, enkä kyseenalaista kokemuksiasi. Asiasta keskustelu sai kuitenkin heti jotenkin oudon ikävän syyttelyfiiliksen, ihan kuin olisi kalikat kalahdelleet ja koirat älähdelleet. Niin asia ei varmaankaan ole, mutta joku seikka tai sävy sai karvoja pystyyn.

Niinkuin joku älykäs joskus on sanonut: "Arguing on the internet is like running in the special Olympics. Even if you win, you are still retarded."

Nojoo, huumori pois.

SO

Eli jokainen voi muodostaa oman mielipiteen lukemansa perusteella. Siirrytään takaisin alkuperäiseen aiheeseen eli Ohjeita nollasta aloittavalle ja muistetaan foorumin pelisäännöt.

http://www.takilta.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=2293">http://www.takilta.fi/keskustelu/viewto ... f=2&t=2293">http://www.takilta.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=2&t=2293