Main Menu

T3 x TAC A1

Aloittaja CJK, kesäkuu 18, 2016, 16:52

« edellinen - seuraava »

MOj

Lainaus käyttäjältä: metsienmies - lokakuu 31, 2020, 12:22
Lainaus käyttäjältä: MOj - lokakuu 30, 2020, 22:41
Kyllähän niitä täytyy puhdistellä, mutta eipä tuo mitenkään hankalaa ole. Ultraäänipesuri ja oikeat pesuaineet niin homma onnistuu helposti. 200-500 lks välein. Riippuu ruudista ja kaliiperista.

Sl5 kohta 1k laukausta läpi 308, sak vaimentaja yli 10k 22lr läpi ilman että kumpaakaa ikää puhdistettu. Ei mitään ongelmaa tarkkuuden tai vaimennuksen suhtee.

Ei kait mitään ole pakko tehdä. Tuollainen ei purettava vaimennin vaan kannattaa putsailla välillä. Sitten kun ongelmat alkavat, paskaa on niin paljon ja niin tiukassa, että voipi olla hankalaa saada puhtaaksi, tai ainakin kovin iso työmaa.

Tuomo

Vähän aiheen ohi mut vielä vaimentimen putsauksesta. Aikanaan mopo iässä Suzuki PV:n putkea putsattiin katkaisemalla se laittamalla kiukaan pesään saunpmisen ajaksi, seuraavana päivänä kumivasaralla koputteli karstat pois. Toimi ainakin tuossa. Eli kysymys, uskaltaakohan kiväärin teräsvaimentimelle tehdä samoin?

Redtag

Leivinuunissa mahtuisi puhdistamaan koko kivääri samalla menetelmällä.

PVn putki toimii vielä vaikka siihen tulisikin pieniä muodonmuutoksia, sillekkään tuo uunihoito ei kovin suositeltava ole. Voi sekin ampua eri reikään jos tarpeeksi hyvät puut sattuu pesään.

Lähetetty minun M2007J20CG laitteesta Tapatalkilla

sreimavuo

Kysymys:

Onko kukaan laittanut TAC A1:een standardi-AR-etutukkia?

Haluaisin lyhyemmän etutukin tuohon, silleen että ulottuu säätämään bipodin jalkoja helpommin makuuasennossa (kyseessä FinnAccuracyn TRG-adapteri + TRG-bipodi, eli se tulee etutukin päähän kiinni).

Kun jos TAC A1:en varaosaluetteloa (http://tikka.fi/sites/default/files/documents/203681_Tikka%20T3x%20TAC%20A1%20sparepartcatalogue%2020042018.pdf) katsoo niin barrel nut:eja on kolmenlaisia:

6
S540200485
Handguard Fastener assembly
Tikka T3x TAC A1
AR-15 style Barrel nut

10
S540203499
Handguard fastener assembly
Tikka T3x TAC A1
Standard

11
S540200493
Handguard Fastener assembly
Tikka T3x TAC A1
AR-15 style reversed Barrel nut

Ameriikassa Midwest Gunworks näyttäisi myyvän noita (https://www.midwestgunworks.com/page/mgwi/prod/s540200485) ja muitakin TAC A1:en osia, mutta saako noita ostettua suoraan Suomesta mistään? (joo, kyselen seuraavaksi joltain Tikka-jälleenmyyjältä mutta kiinnostaisi jos olisi kokemuksia jollain jakaa tästä)
<t></t>

MikaS

Onkos muilla klappia taittoperässä kiinniasennossa? Omassani on sekä taitettuna että kiinniasennossa, tosin ei saamanlailla taitettuna kuin kiinni.

TTuo

Lainaus käyttäjältä: sreimavuo - lokakuu 31, 2021, 11:02

Kysymys:

Onko kukaan laittanut TAC A1:een standardi-AR-etutukkia?

Pitkään ollut itselläkin mielessä vastaava muutos mutta aika nihkeästi löytänyt vielä (kukkarolle sopivia) vaihtoehtoja. Tuota samaa barrelnut hommaa pohtinut kun ei suurempaa kokemusta arska-kalustosta. Ilmoittele ihmeessä havainnoista ja kokemuksista, jos jonkun sopivan ratkaisun löydät.

Yksi mitä mietin alla mutta budjetin ulkopuolella vielä, eikä tietoa tuon jalkojen toimivuudesta käytössä.

https://www.greentrail.fi/aseet-ja-patruunat/blk-lbl-bipod-tikka-t3x-tac-a1-16-etutukki/p/3950001253554/#description
--------------------
[b][i]Helevettiäkö se hyväjää...[/i][/b]

iippo777

Lainaus käyttäjältä: MikaS - lokakuu 31, 2021, 18:19
Onkos muilla klappia taittoperässä kiinniasennossa? Omassani on sekä taitettuna että kiinniasennossa, tosin ei saamanlailla taitettuna kuin kiinni.
Taitaa olla ominaisuus. Itse hypistelin ko. Laitetta kaupassa ja klappia oli omaan makuun liikaa. Itse hankin CTR:n ja siihen päivitän tukin jos ko. tyylin tukin haluan. Toi TAC A1 oli omaan makuun lelumainen laite juurikin tukin takia. Täältä tai jostain luin orkkis tukin kuluttavan ja naarmuttavan tukkia taitettuna. Mulle se kuluma ei haittaa. Käyttöönhän nämä on hankittu, mutta se meteli ei kiinnosta.

saku_s-t

Omassani ei ainakaan ollut minkään sortin löysyyttä kun perä oli käyttö asennossa

Lähetetty minun AC2003 laitteesta Tapatalkilla

sreimavuo

Lainaus käyttäjältä: MikaS - lokakuu 31, 2021, 18:19

Omassa yksilössä kiinni-asennossa perä ei klappaa yhtään. Auki asentoon lukittuna se tosiaan heiluu sen verran että osuu runkoon..
<t></t>

Olly

omassa ei ole klappia taittoperässä, mutta handguardissa on, sellaisen 500 laukauksen jälkeen. Vaikka kiristää ruuvit, niin reili joustaa. Raportoin tästä Sakolle mutta eivät ole viitsineet vastata.

Jaz

Mulla kassakaappimainen sulku edelleen ja käyttöä on nähnyt. Se lippaan klappi pitäisi jaksaa fiksata, mutta en ole saanut aikaiseksi.

HJu

Lainaus käyttäjältä: Olly - marraskuu 01, 2021, 01:23
omassa ei ole klappia taittoperässä, mutta handguardissa on, sellaisen 500 laukauksen jälkeen. Vaikka kiristää ruuvit, niin reili joustaa. Raportoin tästä Sakolle mutta eivät ole viitsineet vastata.
Taipuuko itse tuubi vai sen kiinnitys?
Terveisin,

HJu

sreimavuo

Lainaus käyttäjältä: HJu - marraskuu 01, 2021, 07:10
Lainaus käyttäjältä: Olly - marraskuu 01, 2021, 01:23
Taipuuko itse tuubi vai sen kiinnitys?

Ja jos kiinnitys niin onko kyse handguardin kiinnitysruuveista vai niistä ruuveista millä barrel nut tulee kiinni chassikseen?
<t></t>

Sunkku

Ei klappia avattuna, eikä suljettuna. Tiukasti jämähtää asentoonsa. Laukauksia nyt takana noin 300kpl ja 308cal.

Falconi

Lainaus käyttäjältä: sreimavuo - lokakuu 31, 2021, 11:02
(joo, kyselen seuraavaksi joltain Tikka-jälleenmyyjältä mutta kiinnostaisi jos olisi kokemuksia jollain jakaa tästä)

Tämä kiinnostaisi itseänikin, kyselitkö jo joltain jämyltä?
[url="//harjaa.fi"]harjaa.fi[/url]