kllan jäsenyydestä

Aloittaja Mvä, lokakuu 05, 2005, 15:20

« edellinen - seuraava »

ao

Lainaus käyttäjältä: HJuJäsenetuna tulevat kyllä jo Reserviläinen ja Maanpuolustuskiltojen Liiton lehti.

En ole ikinä nähnytkään Maanpuolustuskiltojen Liiton lehteä, vaikka olen ollut jäsen jo useamman vuoden. Mihinkäs ne ovat jääneet? Ja Reserviläinenkin taitaa tulla Reserviläisliiton puolesta, eikä Killan kautta.

Lainaus käyttäjältä: HJuSaa etunimi.sukunimi@takilta.fi sähköpostin

Mitenkäs tuon saa kun ei ole informoitu mitenkään?!?!?!?

Lainaus käyttäjältä: HJu: Noista pahvi jantteri tauluistakin olisi pula , mutta ei vaan näitäkään saa , ja ilmoitusta ei tule , ( syksyllä piti tulla myyntiin )...

Kysy Espolta. Hänellä on killan taulut. Niitä saa jos pyytää. Niitä ei saa jos jää odottamaan että joku ne tuo nenän eteen. Kannattaa sitten tilata nippu koska postikulut ovat jonkinmoiset.

Saakos niitä esimerkiksi 200 kpl, ja ilmaiseksi? Silent Killer taisi tarkoittaa, että niistä tauluista piti tulla uusi kimppatilaus tänä vuonna, mutta ei ole kuulunut mitään, eli tilausta ei ole (ainakaan toistaiseksi) tehty.

Homer

Lainaus käyttäjältä: HJuJonkinsorttista uusavuttomuutta tuntuu olevan yleisesti ilmassa.

Niin varmaan on. Valitettavasti ilmassa tuntuu olevan myös jonkinlaista sisäpiiriyttä.

Mitä tulee kaikkiin etuihin yms. asioihin joista jäsenien on mahdollista hyötyä, niin niistä tulee killan ilmoittaa kaikille jäsenilleen. Ei se niin mene, että jäsenien pitää kaivaa tietoa niistä.

Maanpuolustuskiltojen Liiton lehti ja sähköpostiosoitteet :lol: Ei ne mitenkään olennaisia asioita ole maailmassa, mutta kukahan niitäkin on saanut?

No mitäpä minä tässä turhaan valittamaan :cry: Olisi vaan pitänyt tajuta alussa ettei ns. ulkojäsenyys voi onnistua. Kyseessähän on Helsingin Tarkka-ampujakilta, vaikka se ei nimessä näy. Vaan näyttää tulevan kritiikkiä paikallisiltakin ja vastaavasti killan toimihenkilöiden kritiikinsietokyky näyttää olevan aika alhainen.

john

Killan kokouksiin voi osallistua edustajan välityksellä, eli kirjallinen valtakirja yhdelle kaverille, joka lähtee edustamaan "ulkopaikkakuntalaisia". Niinhän meidän eduskuntakin toimii. Ei arkadianmäkeä tulla siirtämään minnekään Mynämäelle siksi, että se olisi keskeisemmällä paikalla maantieteellisesti (vaikka minun puolesta se voitaisiin siirtää vaikka Rovaniemelle :lol: )

Toisin sanoin, hallitukseen kuuluminen ei vaadi välttämättä fyysistä paikallaolemista (tiedän omasta kokemuksesta). Kutsua hallitukseen on turha odottaa, mutta jos homma kiinnostaa, niin takaan, että sieltä vapautuu paikkoja.

Kirjojen postitusta ei tarvitse välttämättä hoitaa Helsingistä käsin. Ehdotankin, että joku vapaaaehtoinen nostaa käden ylös ja lupaa hoitaa asian. Hänelle lähetetään laatikollinen kirjoja ja kuoret postimaksuineen. Voin jälleen omasta puolestani rehellisesti todeta, ettei postitusrumba ole toivelistallani 1. sijalla.

Koska vain murto-osa tietotaidosta on keskittynyt Helsingin seudulle, olisi toivottavaa, että turhautuneet kiltalaiset muualta Suomea alkaisivat järjestämään tapahtumia omalla seudulla oleville asiasta kiinnostuneille kavereille.

Killan sivujen hoitaminen on asia mitä ei tarvitse hoitaa Helsingistä käsin. Tänä päivänä löytyy tietokoneet ja laajakaistat jokaisesta taloudesta (poislukien Taivassalo :D ), jolloin sivustujen hoitokin voitaisiin antaa hoidettavaksi Helsingin ulkopuolelle.

Rata-asiasta voisi mainita sen verran, että tällä hetkellä taitaa tilanne olla huonoin Helsingissä. Vain yksi 300 metrin rata ja sekin PV:nalueella. En itse katso Syndalenin kuuluvan enää Helsingin esikaupunkialueeksi, kun etäisyyttäkin sinne on karkeasti 120 km.

Joten jos paikkakunnallasi on olemassa 300 metrin rata, ja killasta voisi olla rata-aikojen saamisessa apua, niin kannattaa ottaa asia puheeksi vaikka puheenjohtajan kanssa.

Lopuksi:

Kilta ei ole mikäään lintukoto missä poikaset odottavat suu auki emon saapumista madon kanssa. Rekisteröityneenä yhdistyksenä kilta on voinut saada tiettyjä etuja mitä harrastajat eivät yksinään tai porukassa muuten olisi saaneet. Moni ei ymmärrä sitä, että esim. Syndalenin ratavuorot ovat ainutlaatuista herkkua, vaikka rata sijaitseekin etelässä.

Tulkaa mukaan vaikuttamaan.

JY

Täältä Mikkelistä ilmoittautuu vapaaehtoinen postittaja, mikäli minua ei ole erotettu. Noita lehtiä en itsekään ole saanut enkä killan kokouskutsuja yms, koska minut on merkitty maksamattomaksi. Lähetin kyllä killalle neljännesvuosi sitten pankista hankkimani kuitin 13.3. suoritetusta jäsenmaksusta, mutten ole saanut vastausta. Ei minulla ole tieto-taitoakaan, joten voin kyllä erota, mutta yhtä hyvin voisin kantaa korteni kekoon. Tiedän hallituksen jäsenten ja aktiivien tekevän erittäin paljon ja arvokasta ja pyyteetöntä vapaaehtoistyötä, joten en kritisoi tätä missään nimessä. Epäilen, että kommunikaatiot vain, kuten niin monessa muussakin hommassa, ovat yhtä vahvat kuin se heikoin ketju. Nää asiat kannattaisi selvittää jossain kokouskeskustelussa eikä tällä palstalla. Minulla on luottamus kiltaan joistain käytännön ongelmista huolimatta. Palsta on minusta muutoin hienosti toimiva, sekä teoreettista että käytännönläheistä että eettistä keskustelua. Kiitos!

MJ

Moi kaikille,

TM tuossa edellä mielestäni kiteytti kaikkien mahdollisten yhdistysten jäsenyyden aivan mainiosti. Hyvä TM!

Kilta ei ole vain mikään pääkaupunkiseudun yhdistys, vaan valtakunnallinen, näin on todettu myös killan perustamisdokumenteissä.

Rohkeasti mukaan vaan killan hallitustehtäviin, kyllä aivan varmasti paikkoja löytyy tai vapautuu, kuten TM, HJu ja JHa toteavat jo edellä. Hallituksen rooli killassa on toimia juuri kiltalaisten työrukkasena eli toteuttaa kiltalaisten toiveita ja hoitaa tarvittava byrokratia ja muut toimenpiteet - ei muuta. Homman voi hoitaa pitkälti myös etätyönä, kuten TM sanoi.

Kiltalaiset päättävät kaikki yhdessä, millainen kilta on ja mitä siitä tulee, ei mikään yksittäinen taho. Tämä keskustelu on ollut hyvä, koska siinä on tullut avointa ja rakentavaa kritiikkiä. Kaikki toiminta vaatii kuitenkin omaa aktiivisuutta, joten eipä muuta kuin esittämään ajatuksia ja ideoita vaikkapa heti killan syyskokoukseen (sitten kun se nyt onkaan - puh.joht. tiedottanee ajankohdan mitä pikimmiten).

Samoin kuten puh.joht. Espo ja JHa edellä totesi, ta-kursseja, latauskursseja yms. mielellään toteutetaan pääkaupunkiseudun ja etelärannikon ulkopuolella (lue Santahaminan ja Syndalen), mikäli vain tilat koulutukseen löytyvät - ajankohdat puolestaan on aina sovittavissa.

Kilta maksaa kattojärjestölleen MPKL:lle jokaisesta jäsenestä vuosittain. Tämän maksun pitäisi sisältää Maanpuolustajalehti kaikille jäsenille, jostain kumman syystä suurin osa jäsenistä ei ole saanut lehteä, vaikkakin kaikista jäsenistä on, kuten edellä todettu, maksettu joka vuosi MPKL:lle.

Kilta myös liittynee suoraan ResUL:n jäseneksi, johtuen mm. Häyhä-kisojen järjestämisestä ja muistakin mahdollisesti tulevaisuudessa järjestettävistä ta-kisoista. ResUL:n jäsenyyttä on jo haettu, ellen muista väärin. Ironiaa on se, että tietyt reserviläistahot jostain kumman syystä vastustanevat kiltojen suoraa jäsenyyttä ResUL:ssa; tuolloin kyseessä ei todellakaan ole mitenkään maanpuolustuksellinen tai maanpuolustushenkinen teko, vaan häpeällinen oman egon hiekkalaatikkoleikki. Näin siis todellisuudessa eräät reserviläistahot toimivat erittäin lapsellisesti ja kateellisesti. No, aika näyttää mitä tuleman pitää - maanpuolustuksessa joka tapauksessa kateus, lapsellisuus ja hiekkalaatikkoleikit pitäisi heittää välittömästi ikkunasta ulos.

Lopuksi kaikki kiltalaiset ovat tervetulleita aktiivisesti osallistumaan killan toimintaan ja muokkaamaan kiltaa juuri sellaiseksi kuin jäsenet sen haluaisivat olla.

Osallistumalla aktiivisesti toimintaan voi vaikuttaa perhaiten.

Carpe Diem,

MJ

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: HJu: Onko Killalla esimerkiksi omaa lehteä , ym..

Ei. Sellaista saa alkaa tekemään jos joku haluaa alkaa tekemään. Jäsenetuna tulevat kyllä jo Reserviläinen ja Maanpuolustuskiltojen Liiton lehti.

: Olisiko mahdollista saada esim todistus siitä että on tämän killan jäsen ??..

On kun vaan pyytää pj:ltä ja on maksanut jäsenmaksunsa. Sinänsä jäsenkortti ja kuitti maksetusta jäsenmaksusta todistaa saman asian. Harrastustodistusta ei voi saada ellei henkilöä tunneta eli ole nähty harrastavan harrastustodistuksessa mainittuja asioita.

: Olen itse saanut ihan tavalliselle plankolle paperille printatun killan "jäsenkortin" , joka olisi voitu mielestäni painaa vaikka vähän virallisenpaan muotoon plus leimalla varustettuna , niin olisi se vähän virallisemman näköinen esitättessä viranomaisille/PV:n kantahenkilöille radalla esimerkiksi. sillä tuolla lompakossa se näin printattuna vaan suttaantuu ...

Leimaa ei voida laittaa etukäteen koska sitten kukaan ei maksaisi jäsenmaksuaan. Sehän on samassa paperissa kuin sen jäsenmaksulasku. Paperin ainoa todellinen funktio on todentaa kiltalaisille jotka eivät kaikki toisiaan tunne että kyseessä on henkilö joka on meidän jäsenrekisterissä. Ratavuorojen suhteen kun vapaamatkustajia pyritään kitkemään pois. Maksukuittia voidaan muuten pyytä nähtäväksi radalla (muillekin tiedoksi).

: Reserviläis liitosta tuli pinssi ja muoviläpyskä , joka on selvästi kestänvämpi kuin printattu jäsenkortti.....

Muovikortti olisi hyvä mutta haluatko maksaa siitä 10 Euroa lisää jonka tällaiselle pienelle seuralle helposti maksaa kun tilataan vain muutama kortti ? En minäkään :-) En muuten saanut pinssiä joten Reserviläisliitto on ilmeisesti todennut että en tarvitse sellaista.

: Niin mitä tällä jäsenmaksulla/jäsenyydellä saa , muuta kuin avatut sivut noille killan sivuille...??

Pääsee ampumaan meidän vuoroilla ja osallistumaan killan järjestämiin tilaisuuksiin. Saa etunimi.sukunimi@takilta.fi sähköpostin, saa jäsenetuna mainitu lehdet, voi ostaa Killan kohdistustauluja, pääsee kehittämään Killan toimintaa sellaiseen suuntaan kuin haluaa (tolkun rajoissa tietenkin:-) yms.

: Ja miksi nämä sivut ovat tälläisessa formaatissa , meinaan virus ohjelma työntää tämän sivun aina anti spam kansioon..en edes tiedä kuka operaattori vastaa tästä PHPBB creating communities sivuista ???...

Eikähän kyse ole lähinnä siitä että tämä on yleisin ilmaiseksi saatavissa oleva ja toimivaksi havaittu keskusteluforumsofta. Jos ilmaiseksi saa parempia niin vinkkiä vaan tänne päin.

: Vaan silti kun laskeskelee jäsenten lukumäärän ja kertoo sen tuolla jäsenmaksun hinnalla tullee kyllä summa jolla nyt jotakin näkyvämpää saataisiin aikaan jäsenille.

Kun kaikki vielä maksaisi jäsenmaksunsa niin hyvä olisi. Killalla kyllä on hankittuna mm. Newconin 7X50 LRB, PMR-radioita, tauluja ja muuta sälää. Niitä kaivattuja kirjojakin on laatikoissa postitusta odottamassa vino pino. Jäsenmaksuista sen verran että viime kierroksella tehtiin kai jonkin sortin ennätys kun aikojen saatossa hyväksytyistä jäsenistä noin 50% erotettiin maksamattomien jäsenmaksujen vuoksi. Mainittakoon että ei-maksavistakin jäsenistä seuraa yhdistyksell kuluja mm. lehtimaksujen muodossa.

: Ja noista muista keskusteluista tulee myös ilmi että tämä Killan toiminta pääasiassa keskittyy pääkaupunki seudulle , on monelle hankalaa sikäli että luulen monien jäsenten olevan paljon aktiivisenpia , mutta nämä matkat eivät anna siihen yksinkertaisesti mahdollisuutta, Esim ampumaan Syndaleniin , ja Kokouksiin jotka järjestetään Helsingissä..Varmasti vaikuttavat että moni jättää väliin koska eivät matkan pituuden/sijainnin vuoksi pääse näihin Killan tilaisuuksiin saapumaan kiinnostusta varmaan olisi.

Tämä on realiteetti johon ei ole tulossa muutosta. Eli vaikea kuvitella että Killan kotipaikka ja aktiviteetit siirrettäisiin esim. Mikkeliin tai Ouluun.

: tuo lataus kurssikin , tahi muu tarkka ammunta kurssi  keskitettynä  vaikka tänne Kanta Hämeen seudulle olisi tervetullut uutinen ..Sillä kokouksiin /kurssehin jotka yleensä pidetään yleensä Döbelnin kadulla , niin ei sinne päästä kun on hoidettava muutkin velvoitteet  , työ lähinnä.+ kustannuskysymys lisätään päälle Olen ymmärtänyt että  killan jäseniä on ympäri Suomen maata.( Ovatko kaikki yhteydessä vain tämän sivuston kautta ?? ).

Jäseneksi otetaan soveliaita henkilöitä ympäri maan. Se on jokaisen itse mietittävä haluaako olla Helsingistä käsin toimivan killan jäsen vai ei. Tosin on aivan mahdollista ja jopa suotava jos Killan jäsenet maakunnassa myös hakisivat paikallisesti rata-aikoja mutta ei täältä Pk-seudulta voida päättää että "Haetaanpa nyt varmuuden vuoksi Joensuuhun rata-aikoja jos vaikka joku haluaisi radalle." Eli aktiivisuutta jäsenet, asioista tietävät mieluusti neuvovat tarpeen mukaan.

Systeemi menee niin että "Möttönen ja kaverit" ei saa PV:ltä yleensä rata-aikoja. Sen sijaan rekisteröity ja tunnettu maanpuolustusyhdistys tahi kilta yleensä saa. Jos rataongelmia ei ole niin sitten Killasta ei siinä ole etua.

: No niin valotin tässä omaa näkemystä mikä ainakin minua vähän vaivaa , Olisi mukava saada se lopullinen selitys näihin esittämiini aiheisiin..

( voi kiinnostaa jotakuta muutakin )..

Ei varmaan sellaista "lopullista" selvitystä ole. Olemme mm. teettäneet oman kohdistustaulun joita saa 20c/kpl ostaa. Myydään vain jäsenille. Erilaisia muitakin kimppatilauksia killan tai kiltalaisten piirissä on tehty kustannussäästöpohjalta.

: P.S tämä chattailu on hyvä mutta ei aja sitä asiaa että siitä olisi muuta hyötyä kun vastauksia joihinkin kysymyksiin..mielestäni kyllä Jäsenmaksun maksaneilla Jäsenillä olisi oltava muitakin etuja...

Tule radalle ampumaan ja harjoittelemaan. Jos et pääse ja koet että chattailu ei ole hintansa väärtti niin eroa. Ei se sen kummempaa ole.

: Ja jos todella resulssi pulaa on niin siitä olisi hyvä keskustella vaikka näillä sivuilla että missä on suurin vaje..voisi löytyä joku helpote.

Suurin vaje: Tekijöistä. Suunnittelijoita ja ideanikkareita on 13 tusinassa mutta kun pitäisi joku ilta tai viikonloppu lähteä tekemään yhtään mitään muiden eteen niin vaikeaksi menee. Ampumaan valvojia jotenkuten saa koska ampuminen kiinnostaa valvojiakin (minä mukaanluettuna).

: Noista pahvi jantteri tauluistakin olisi pula , mutta ei vaan näitäkään saa , ja ilmoitusta ei tule , ( syksyllä piti tulla myyntiin )...

Kysy Espolta. Hänellä on killan taulut. Niitä saa jos pyytää. Niitä ei saa jos jää odottamaan että joku ne tuo nenän eteen. Kannattaa sitten tilata nippu koska postikulut ovat jonkinmoiset.

: "Pähkinänkuoressa: Mitä Killan jäsenyys antaa jäsenilleen "muuta kuin käyttäjätunnuksen ja jäsenmaksun.... :roll:

Ylläolevasta voi lukea jotain. Vastakysymyksenä voisi kysyä: Mitä jäsenistö haluaa tehdä ja mitä se on valmis tekemään ? Nythän osallistumisasteet on alhaiset ja aktiivit tekee sitten mitä itse haluavat koska kukaan ei pyydä eikä ehdota mitään. Jonkinsorttista uusavuttomuutta tuntuu olevan yleisesti ilmassa. Koskee kyllä kaikkia ressujärjestöjä eikä ole Killan erikoisominaisuus.

ELI AKTIIVISUUTTA MYÖS TEKEMISEEN. KILTA ON TASAN SITÄ MITÄ JÄSENET SIITÄ TEKEE.

Kiitos... HJu..tämä oli n.s. tyhjentävä vastaus..Ja en minä tätä edellistä kommenttia millään v****uilulla kirjoittanut vaan puhtaasti tiedustellakseni miten tämä Kilta toimii.ja jäsenedut.Nyt sen tiedän eikä tästä sen enenpää.....

Mutta kaikenkaikkiaan hyvä näin ..en ole purnaaja tyyppiä , mutta asioista olen jämpti..

Myöskin noista jäsenmaksuista.Voisi tokaista:.Joka pistää esim : kiikariin 2.000 €  , ja "unohtaa" muutaman euron jäsenmaksun voi todeta että..joo..( jos todella tuollainen prosenttimäärä jättää maksunsa hoitamatta )..

Todella AKTIVISUUTTA TARVITAAN ....... :wink:
terv: Silent Killer

JaSi

Noniin!

Nyt on tullu syyttä haukuttua ja parjattua kiltamme hyvää ja toimivaa hallitusta. Kaivelin arkistoistani viimevuoden jäsenmaksun kuitin. Olin myöhästynyt!

Maksun olin suorittanut la 10.7.2005! Jos alkuperäinen eräpäivä oli 23.6, olin siis myöhästynyt 12 arkipäivää! PAHUS! Onneksi kiltamme tilinhoitaja on tarkka!

OLKOON TÄMÄ JULKINEN ANTEEKSIPYYNTÖNI KAIKILLE NIILLE HENKILÖILLE JOITA OLEN LOUKANNUT JA AIHEUTTANUT MIELIPAHAA ASIAN SUHTEEN!
JSi

Kuulet järveltä Amahlin huudon ja katsot sitä kiikarin läpi. Mitä Tunnet?
-Re

HJu

:En ole ikinä nähnytkään Maanpuolustuskiltojen Liiton lehteä, vaikka olen ollut jäsen jo useamman vuoden.

Syy lienee Maanpuolustuskiltojen Liitossa koska en minäkään ole sitä saanut kuin satunnaisesti. Lehti ilmestyy kai 2 krt/v.

: Mihinkäs ne ovat jääneet? Ja Reserviläinenkin taitaa tulla Reserviläisliiton puolesta, eikä Killan kautta.

Jos et kuuluisi Reserviläisliittoon niin saisit lehden Killan kautta. Reserviläisliitto ei enää lähetä usean ressuyhdistyksen jäsenelle useaa kappaletta samaa lehteä. Heidän päätös, ei meidän.

: Mitenkäs tuon saa kun ei ole informoitu mitenkään?!?!?!?

Adminin moka. Siihen pitäisi avata tunnukset samalle kuin killan sivuille. Tietokatkos jossain ilmeisesti.

: Kysy Espolta. Hänellä on killan taulut. Niitä saa jos pyytää. Niitä ei saa jos jää odottamaan että joku ne tuo nenän eteen. Kannattaa sitten tilata nippu koska postikulut ovat jonkinmoiset.[/quote]

: Saakos niitä esimerkiksi 200 kpl, ja ilmaiseksi?

Jos olisit lukenut koko tekstin niin olisi huomannut että pari riviä aiemmin kerroin että niitä myydään jäsenille 20c/kpl. Niitä ei siis saa vaan ne pitää ostaa rahalla.

: Silent Killer taisi tarkoittaa, että niistä tauluista piti tulla uusi kimppatilaus tänä vuonna, mutta ei ole kuulunut mitään, eli tilausta ei ole (ainakaan toistaiseksi) tehty.

En ole kuullut minäkään. Puheenjohtajaan yhteys joka junailee tauluasioita.
Terveisin,

HJu

HJu

: Vaan näyttää tulevan kritiikkiä paikallisiltakin ja vastaavasti killan toimihenkilöiden kritiikinsietokyky näyttää olevan aika alhainen.

En tiedä onko sietokykyni alhainen vai haluanko kertoa jäsenille kysyttäessä miten asiat on. Ilmeisesti vaikeneminen olisi ollut parempi tapa ? Olisitte sitten voineet ihmetellä miksi kukaan ei vastaa.

Minun mielestä on reilumpaa kertoa miten asiat on ja jokainen voi sitten itse miettiä sopiiko se omaan kuvioon vai ei.
Terveisin,

HJu

HJu

JaSille sellainen tarkennus että jos maksusi olisi myöhästynyt vielä vähän lisää eli toisen pari viikkoa niin sinut olisi todennäköisesti erotettu killasta maksamattoman jäsenmaksun vuoksi. No onneksi maksoit kuitenkin suht ripeästi ja kiitos siitä. Moni ei maksanut edes karhun saatuaan ja heidät erotettiin kaikki.

En ole saanut mielipahaa tästä keskustelusta mutta toivoisin että toimintaan osallistuttaisiin niin saataisiin ehkä jotain uuttakin aikaan. Edellisestä ressuyhdistyksestä erosin sen jälkeen kun 3 vuoden aikana järjestimme 6 eri tilaisuutta joihin tuli järjestäjien lisäksi yhteensä 5 jäsentä. Ei paljon motivionut järjestää kyseiselle kerholle enää mitään. Siksi lähdin sieltä pois.
Terveisin,

HJu

Mvä

joo katselin tossa maksuja ja tiesin että en ole väärässä,, olin maksanut killan jäsenmaksun 2.7 ja eräpäivä oli 16.7  yhtääkkiä kun lasken niin mielestäni olin ehtinyt.. :roll:  :roll:  :?: mutta näitä mitään niin sanottuja etuja ei ooo näkyny.  kyllä se vähän pistää ihmettelemään mikä on homman nimi .. eihän tässä oo eräpäivästä kun 3 kuukautta :x  :x

ao

Lainaus käyttäjältä: HJu

: Mitenkäs tuon saa kun ei ole informoitu mitenkään?!?!?!?

Adminin moka. Siihen pitäisi avata tunnukset samalle kuin killan sivuille. Tietokatkos jossain ilmeisesti.

Eli siis mistä/keneltä saisin tunnukset sähköpostiin?

Lainaus käyttäjältä: HJu: Saakos niitä esimerkiksi 200 kpl, ja ilmaiseksi?

Jos olisit lukenut koko tekstin niin olisi huomannut että pari riviä aiemmin kerroin että niitä myydään jäsenille 20c/kpl. Niitä ei siis saa vaan ne pitää ostaa rahalla.

Kyllähän minä luinkin sen ja siksi tuon laitoinkin tuohon, kun jälkimmäinen lauseesi tarkoitti että niitä saa ilmaiseksi kunhan vain pyytää  :D

SaTi

Tunnukset olen saannut ja takilta säköpostin.

Sekä maanpuolustus aiheinen julkaisu tuli postintuomana.

Kirja on vai vilä saapumatta toivottavasti matkalla.

Eli lähes ok.

QuickLOAD ohjelman lainaaminen tapahtuu mitenkä?

Jos kilta hommaa jattereita voiko niitä lainata tietyksi ajaksi?

Mistä saa jattereista lisätietoa?

Tarkoitin lähinnä talunmittoja, ja millä periaatteella taulu saadaan kaatumaan.  :?:

HJu

QL:n lainaaminen voi tapahtua postitse eli ilmeisesti PJ postittaa sen jos olet ensin häneen yhteydessä YV:nä. PJ:n YV-nimi on Espo tällä saitilla.

Killan Newconin 7X50 LRB:n lainaus tapahtuu henkilökohtaisesti. Värkkiä ei postitella koska se ei sitä välttämättä kestä.

Janttereissa, jos sellaisia hankitaan, rahtikulut sekä rahtikestävyys ovat ongelmia. Todennäköisesti niitä saa lainaan vain viikonlopuksi/viikoksi itse hakemalla ja palauttamalla. Rikkoja maksaa laitteen korjaukset. Mutta tämä siis spekulaatiota koska ensimmäistäkään jantteria ei ole hankittu.

Janttereista ei liene mitään lisätietoja tälä hetkellä saatavissa kun niitä ei ole hankittu. Tietoa varmasti tulee kun/jos niitä hankitaan.

Kirjoja ei ole postitettu koska ei ole postitettu muutakaan. Käsittääkseni kirjat laitetaan postiin samalla kun uudet jäsenmaksulaput eli syyskokouksen jälkeen. En tiedä milloin syyskokous pidetään. Viime syyskokous pidettiin muistaakseni tämän vuoden toukokuussa.
Terveisin,

HJu

RAMI76

Lainaus käyttäjältä: HJuSen verran vielä lisäisin että Kiltaan ei toki ole mikään pakko kuulua jos ei huvita tai ei pysty osallistumaan toimintaan. On täysin selvää että jostain Oulun tasalta ei sunnuntaiksi Syndaleniin tulla ampumaan.

Parhaan hyödyn kuitenkin saa jos tulee mukaan ampumaan, kisaamaan ja harjoittelemaan. Tietokoneen ääressä voi tuntua että mitään hyötyä ei saa kun keskusteluihinkin voi osallistua ilmaiseksikin.

Kilta on juuri niin hyvä ja aktiivinen kuin sen jäsenistö. Emme poikkea siinä mielessä mistään muusta yhdistyksestä.

Hmm miloinkas otetaan seuraavaksi jäseniä kiltaan kun mielellään olisin tulossa jäseneksi kun, hangossa asun voin hyvin olla auttamassa esim. paikkojen järjestelyä syndalenissa kun paikkakin on suht tuttu. Niin helpotetaan vanhempien vapaaehtoisten taakkaa pikkasen omalla toiminnalla. :shock:  :)  :lol:
\"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Juhlia, metsästää, ja rakastaa.\"

Rami7