Main Menu

Kuvia kalustosta

Aloittaja msk, helmikuu 15, 2011, 18:05

« edellinen - seuraava »

jsr85

Päivitystä kaluston osalta, näillä tulee treenattu enemmän ja vähemmän aktiivisesti...http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160621/a196492637893ef63d9144725f9f04e9.jpg">

JR
<t></t>

Ile__

Tässäpä pari kuvaa omista T3 260Rem kivääreistäni.

http://i463.photobucket.com/albums/qq353/Ile__/Mobile%20Uploads/20160730_185300_zpskowlfuef.jpg">

http://i463.photobucket.com/albums/qq353/Ile__/Mobile%20Uploads/20160730_185240_zpslpqxb6un.jpg">

mjpaanan

Tässäpä vaihteeksi TRG kuva, kuvassa myös HOG Saddle ja Manfroton 055 xprob tripodi.

http://oi63.tinypic.com/985wlz.jpg">
PAUTAC-asetarvikkeet

JSuo

Eikös tuo optiikka TRG:n päällä ole Minoxin ZP5?

Laatu taitaa olla huomattavasti parempaa kuin mitä männä vuosina siivilioptiikassa on totuttu?

mjpaanan

Lainaus käyttäjältä: JSuoEikös tuo optiikka TRG:n päällä ole Minoxin ZP5?

Laatu taitaa olla huomattavasti parempaa kuin mitä männä vuosina siivilioptiikassa on totuttu?

On kyllä, ja olen ollut erittäin tyytyväinen tuohon.
PAUTAC-asetarvikkeet

Perkeleen_Luoma

Moro, mäkin olen katsonut uutta optiikka.

Ja olis tuo 5-25 minox, bender ja steiner ehdokkaina.

Miten minox pärjää kolmikossa. Ainakin eyeboxia on kehuttu. Se oli ainakin steinerissä vähän anteeksiantamaton mitä olen päässyt vilkaisemaan.

Tosin aseessa oli vieras ergonomia minulle.

Benderissä ahdistaa alapään tunnelointi ja hintaa on vähän lisää.
If you haven't failed, you're not trying hard enough.

jli

Vaihteeksi vähän rauhallisemman oloisia laitteita. Metsäpyssy Sako 85S Bavarian Carbine + Aimpoint H2 silloin kun kävellään kauas ja ammutaan lähelle (alle 200m) eikä lavettipyssyn kantaminen nappaa.

http://aijaa.com/JO8sQb">

mjpaanan

Lainaus käyttäjältä: Perkeleen_LuomaMoro, mäkin olen katsonut uutta optiikka.

Miten minox pärjää kolmikossa. Ainakin eyeboxia on kehuttu. Se oli ainakin steinerissä vähän anteeksiantamaton mitä olen päässyt vilkaisemaan.

Itsellä on ollut Steineri 5-25x56 ja kyllä minusta Minoxin kuvanlaatu on parempi. Benderille taas ehkä häviää jonkin verran.

Nämä on myös vähän yksilökohtaisia asioita ja riippuu olosuhteista ym. Minoxin kuva ei tunneloidu alapään suurennuksilla, eikä tuo silmän paikasta loppupelissä ole kovin tarkka. Hyvin tuolla on jasterit sekä teeret nähnyt ja molempia saanut tiputettua aika kauaskin. ;)
PAUTAC-asetarvikkeet

JL

Lainaus käyttäjältä: mjpaanan

Itsellä on ollut Steineri 5-25x56 ja kyllä minusta Minoxin kuvanlaatu on parempi. Benderille taas ehkä häviää jonkin verran.

Nämä on myös vähän yksilökohtaisia asioita ja riippuu olosuhteista ym. Minoxin kuva ei tunneloidu alapään suurennuksilla, eikä tuo silmän paikasta loppupelissä ole kovin tarkka. Hyvin tuolla on jasterit sekä teeret nähnyt ja molempia saanut tiputettua aika kauaskin. ;)

Juurikin, yksilöissä voi olla pieniä eroja jotka joskus ratkaiseviakin.

Käytännössä tuli pieni benchmarkki Finnsniper Stage2 tiedustelu/etenemisosiossa.

Edeltävät parit (mm. voittajapari) näki tiedusteltavan koodin 5-25 MSR Steinerillä täysin pistein, samaten kaksi S&B 5-25 paria hetken päästä. Välissä oli pari Minoxilla joka ei saanut tunnistuksesta yhtään pistettä vaikka katselupaikka oli +/- 10m tarkkuudella sama saarekkeenreuna, muistaakseni 580m etäisyydeltä. mjpaananasella taitaa olla ensikäden tieto kuka tämä Minox- pari oli. :)

mjpaanan

Lainaus käyttäjältä: JL

Käytännössä tuli pieni benchmarkki Finnsniper Stage2 tiedustelu/etenemisosiossa.

Edeltävät parit (mm. voittajapari) näki tiedusteltavan koodin 5-25 MSR Steinerillä täysin pistein, samaten kaksi S&B 5-25 paria hetken päästä. Välissä oli pari Minoxilla joka ei saanut tunnistuksesta yhtään pistettä vaikka katselupaikka oli +/- 10m tarkkuudella sama saarekkeenreuna, muistaakseni 580m etäisyydeltä. mjpaananasella taitaa olla ensikäden tieto kuka tämä Minox- pari oli. :)

Odotinkin milloin JL kommentoi asiaa ;) mutta kyllä, ehkä nuo kirjaimet olisi nähnyt jos olisi väreillyt vähemmän vai olisi vain ollut S&B 5-25. :D

Tietysti varmaan käyttäisin PM II:tä mikäli kokisin että niiden kuva on n. 1000 euroa parempi kuin Minoxilla, mutta yritetään vain pärjätä sillä mitä on. Kannattaa yrittää päästä katsomaan kaikkien putkien läpi ja ottaa se mikä miellyttää silmää ja lompakkoa, JL:n edustama firma myy S&B:tä ja Steineria, Minoxia en tiedä myykö Suomessa kukaan.
PAUTAC-asetarvikkeet

MMä

Noh kyllä sen siitä 575m:stä näki ihan iäisyyden vanhalla 3-12 Zeissillakin...ihan ilman MSR:kin

Edit: Ei saanut kirjaimista 100varmasti selvää (B vs 8) selvää Zeissilla reilusta 750m:tä vaikka maali selvästi näkyikin...mutta ei vissiin nähny S&B:llä tai Steinerilläkään kun kerran ottivat riskin ja menivät lähemmäs?!?

JL

Odotinkin milloin JL kommentoi asiaa ;) mutta kyllä, ehkä nuo kirjaimet olisi nähnyt jos olisi väreillyt vähemmän vai olisi vain ollut S&B 5-25.

Eipä mitään, voidaan sopia että ennen ja jälkeen teitä väreili vähemmän :) Sen kuitenkin tiedän resotestejä tehneenä että puhtaassa resoluutiossa Steiner haastaa kuvan keskialueella jopa S&B 5-25:n. Kontrastissa jää, mutta niin jäävät kaikki muutkin. Poislukien Zeiss FL 6-24x72 joka on tasoissa.

Tähystyskoehan oli puhdas resotesti, mustat kirjaimet valkoisella pohjalla. Koodi oli "N8K". Yhden merkin virhe sallittiin, kahdesta nolla pistettä.

Lainaus käyttäjältä: MMä
Edit: Ei saanut kirjaimista 100varmasti selvää (B vs 8) selvää Zeissilla reilusta 750m:tä vaikka maali selvästi näkyikin...mutta ei vissiin nähny S&B:llä tai Steinerilläkään kun kerran ottivat riskin ja menivät lähemmäs?!?

Team MMÄ oli vastatähystyssuunasta katsottuna oikealla, pitkittäin olevassa reunassa. Melkein kaikki parit, voittaja Steinerillä, mainitut S&B- parit sekä mjpaanan olivat vastapuolelta katsottuna poikittain olevassa puskarajassa. Näytti että oli XXm tai jopa XXX metriä kauempana? En tosin käynyt paikan päällä.

Team MMä:

http://i67.tinypic.com/23mwhea.jpg">

mjpaanan

Tämä keskustelu antaa vähän väärän kuvan kilpailusta että pitää olla PMII jotta voi pärjätä. Voidaanhan me järjestää kilpailu, jossa pitää mitata LEM:llä jasteri joka on +2 km päässä, saadaan selville kellä on paras laseri.

Ei se Minox ZP5 ole sen huonompi kuin Steineri tai PMII, ja tämä on tietysti ihan oma mielipide asioista. JL:llä jäi sanomatta että tuolla FS:n sijoituksilla 4-21 on myös aika monta paria joilla oli PMII tai Steiner käytössä. Meidän partio taitaa olla Suomessa ainut partio jolla on Minox ZP5 käytössä niin otanta on vähän hankalaa kun edustan itse 100 % populaatiosta ja meidän sijoitus oli 11. :)

Tarkennuksena vielä että meidän partio huomattiin FS:ssä kun olimme lähdössä parempaan asemaan tähystämään liian liikkeen vuoksi, siksi nolla pistettä ko. rastista. ;)
PAUTAC-asetarvikkeet

MMä

Eipä mitään, voidaan sopia että ennen ja jälkeen teitä väreili vähemmän :) Sen kuitenkin tiedän resotestejä tehneenä että puhtaassa resoluutiossa Steiner haastaa kuvan keskialueella jopa S&B 5-25:n. Kontrastissa jää, mutta niin jäävät kaikki muutkin. Poislukien Zeiss FL 6-24x72 joka on tasoissa.

Tähystyskoehan oli puhdas resotesti, mustat kirjaimet valkoisella pohjalla. Koodi oli "N8K". Yhden merkin virhe sallittiin, kahdesta nolla pistettä.

Lainaus käyttäjältä: MMä

Team MMÄ oli vastatähystyssuunasta katsottuna oikealla, pitkittäin olevassa reunassa. Melkein kaikki parit, voittaja Steinerillä, mainitut S&B- parit sekä mjpaanan olivat vastapuolelta katsottuna poikittain olevassa puskarajassa. Näytti että oli XXm tai jopa XXX metriä kauempana? En tosin käynyt paikan päällä.

For the records kuva taitaa olla otettu laukauksen jälkeen kun aloimme huitomaan Valvojaa paikalle. Ainakin tuomareiden radioliikenne alkoi vasta kun olimme jo ampuneet...

Teidän mittaamanne etäisyys oli mielestäni 575m joka osui myös meidän etäisyysarviomme (eikai me muuten olisi täysiä pisteitä saatukaan?). Tosiaan näimme kyllä taulun kauempaakin tuolta "poikittaisesta puskanrajastakin" (etäisyysarvio 750m muistaakseni), mutta tosiaan ei saatu täyttä varmuutta keskimmäisestä kirjaimesta. Jos olisi tiedetty että 2 merkkiä kolmesta riittää niin ei olisi edes tarvinnut mennä yhtään edemmäs. :) Sitä yhä ihmettelen että miten jengin tuollaisilla suurennuksilla olevilla huipputähtäimillä piti niin lähelle mennä ;)

Edit: Rasti oli muuten helvetin hyvä ja hyvin toteutettu!

ALa

Lainaus käyttäjältä: jliVaihteeksi vähän rauhallisemman oloisia laitteita. Metsäpyssy Sako 85S Bavarian Carbine + Aimpoint H2 silloin kun kävellään kauas ja ammutaan lähelle (alle 200m) eikä lavettipyssyn kantaminen nappaa.

http://aijaa.com/JO8sQb">

Hitokseen nätti kivääri! Ja tuo Aimpoint on kyllä toimiva peli. Aimpoint itseltä löytyy, mutta ei noin nättiä kivääriä.