.22 aloittelijalle

Aloittaja Gaci, lokakuu 08, 2015, 22:22

« edellinen - seuraava »

Jones

Lainaus käyttäjältä: KoheltajaSAK vaimennin on hyvä perusvaimennin, ei ehkä tehokkain vaimennukseltaan mutta isona plussana se on helppo huoltopurkaa ja puhdistaa, tämä on tärkeä ominaisuus 22:ssa.

Itse asiaa aikanaan mietin ja päätin säästää ostamalla SAK:n. Vaimon aseeseen ei tarvinnut enää miettiä, vaan ostin toisen samanlaisen. Halpa ja vaimentaa hyvin, ainakaan itse en ole jäänyt kaipaamaan hiljaisempaa. Voi olla, että hiljaisempiakin on, mutta ei ole tuo ostos harmittanut.

Gaci

Ok, tattis, nämä auttoivat valinnan tekemisessä paljon.

Btw, nyt oon käynyt joku neljä kertaa ampumassa Ansulla ja hymyssä suin lähtenyt joka kerta radalta, kyllä tämä laji vaan auttaa viemään kaikki muut ajatukset päästä. Vaan jo nyt tekee isompaa pyssyä mieli!:) En siis hötkyile vielä, mutta ajatuksen asteella haaveissa siintää jo .223 tai .308 pidempiä matkoja (ja sitä rekyylin tunnetta) varten. Aikanaan, aikanaan....

erilainen

niin kuin jo käynyt aiemmista viesteistä selväksi, mutta jatkan silti sak/oulun työstökeskuksen vaimentimen suosittelemista.

mielestäni paras hinta/vaimennusteho/koko suhteeltaan! eikä tosiaan helppo huollettavuus ainakaan lisää negatiivisia asioita listalle. sen verran olen itse mieltynyt kyseiseen vaimentajaan, että niitä on jo viisi kappaletta kertynyt omistukseeni.
kitchen table dremel gunsmith

torrehaa

Muutamalle asiakkaalle aikoinaan poimin Forssan aseliikkeen hyllystä Silentum merkkisen äänentukahduttajan..totesin hyväksi ja hinta oli niin edullinen ..50ekpl...etten viitsinyt enää omiinkaan aseisiin tehdä waimentajia DIY vaan ostin omiinikin vastaavanlaisia.

DIY pöntöistä saa tooooooooosi tehokkaita mutta hyllystä poimimallakin saa mielestäni loistavia vaimentimia.

BT1

Koheltaja

Silentumia siellä kerran pyörittelin käsissä. Onko millaisilla sisäkaluilla ja saako huoltopurettua?
Kylätason ampuja

mel

Lainaus käyttäjältä: KoheltajaSilentumia siellä kerran pyörittelin käsissä. Onko millaisilla sisäkaluilla ja saako huoltopurettua?

Saa purettua ilman työkaluja.

http://oi66.tinypic.com/11hw4uq.jpg">

Koheltaja

Hyvä juttu, saattaa jäädä Silentum käteen kiinni seuraavalla käynnillä.
Kylätason ampuja

Gaci

Nyt on SAK-vaimennin ostettu ja vein eräälle vanhalle asesepälle kierteet tehtäväksi Ansuun. Oli kyllä legendaarinen tunnelma vanhan OKT:n alakerrassa kun päälle 70-vuotias patu otti työn vastaan (ja edullisesti). Kertoi, että aikoinaan oli omistanut 25mm piipulla varustetun .22 Hornet pistoolin: 100m oli tehnyt 20mm kasaa. Ei paha, ei paha...

No mutta alkuviikosta pääsee hakemaan torrakon ja testaamaan vaimennettua piekkaria.

Gaci

Lainaus käyttäjältä: GaciNyt on SAK-vaimennin ostettu ja vein eräälle vanhalle asesepälle kierteet tehtäväksi Ansuun. Oli kyllä legendaarinen tunnelma vanhan OKT:n alakerrassa kun päälle 70-vuotias patu otti työn vastaan (ja edullisesti). Kertoi, että aikoinaan oli omistanut 25mm piipulla varustetun .22 Hornet pistoolin: 100m oli tehnyt 20mm kasaa. Ei paha, ei paha...

No mutta alkuviikosta pääsee hakemaan torrakon ja testaamaan vaimennettua piekkaria.

Hetkinen.. Just tajusin et toihan on älyttömintä mitä oon netistä taas hetkeen lukenut ja vieläpä itse kirjoitin sen!  :D  Tuskin seppä tarkoitti 25mm piipun pituutta, vaan jotain muuta tai sitten kuulin väärin. Mene ja tiedä, mutta seinä ja hyllyt notkuivat niin paljon pyttyjä, mitaleja ja kunniakirjoja, että tuskin tuo pelkkä puheukko oli.

Gaci

Pahoittelen tätä viestien tulvaa, pidän tässä itselleni samalla ammuntapäiväkirjaa.

Tänään saatu vaimennin Ansun jatkoksi ja kasat eri pateilla oli tänään hämärässä näin:

http://aijaa.com/V3HYmi">

http://aijaa.com/0tNNHa">

Koheltaja

Oletettavasti matka on 100m?
Kylätason ampuja

Gaci

Joo, 100m radalta.

Gaci

No niin, nyt kun tämä homma on saatu maaliin, niin on ajattelin laittaa Anschutzin kuvan lopullisessa asussaan tänne:

http://aijaa.com/Psk2JG">

Tänään ostin Buffalo Riverin bipodin (tietääkö kukaan merkistä mitään? Liike, josta ostin, yleensä myy Sun Opticsia, mutta ne oli loppu ja tämä erä oli tuota Buffaloa) ja UIT-kiskoon adapterin.

Joten nyt vaan laukauksia ja paljon!

branu

Lainataan hiukan lankaa, kun otsikko on oikea :)

Tarkoitus olisi hankkia pyssy 95% radalle/mahdollisesti TA tyyppiseen harjoitteluun ja se 5% metsään (tämänkin lienee liioiteltua riistalaukausten määrä). Ase kulkisi repussa, haulikko pääaseena. Tällä hetkellä löytyy tuohon hommaan enolta peritty .222 rem Brno CZ 527 vm.-92, hyvin hoitaa hommansa, ainakin 150m radalla, metsälle tuolla pääsee vasta syksyllä. Ainoa vika tuossa kaliiperissa on harjoittelun kalleus tai ainakin 22lr verrattuna.

Haluaisin harjoitella reilummin ja samalla aseella millä sitten tarvittaessa yrittäisin sitä lintua sieltä puusta, kun ei haulikolla enään ylettäisi. Tämän vuoksi ajatuksissa on ollut CZ 455 sekä Sako Quad vaihtopiippuiset aseet 22lr sekä 22wmr piipuilla.

Antakaa enemmän harrastaneet ja mielellään kyseisiä aseita omistavat hyviä vinkkejä sekä kokemuksia, olenko ihan hakoteillä?

Mallia paksupiippuiset kiinnostaa, tuota CZ peukaloreijällistä olisi kiva kokeilla, myös tuo CZ Tacticool malli kiinnostaisi, mitä saisin sillä versus CZ Varmint malliin? Sakon kohdalla valintani olisi tuo puutukkinen Varmint.

Paljon kysymyksiä, liian paljon valinnan varaa ja liian vähän tietämystä :)

jsr85

Ite painin kuukausi sitten quadin ja cz.n välillä, quadin muovitukkista kun käytti kädessä niin ei tarvinnu paljoa miettiä, tukki oli mun mielestä aivan poskettoman huonon tuntuinen, range menis mut hintaa reilusti tuplat. Ostin sitten cz455 thumbholen eikä oo kaduttanut.

Unohda se wmr ja laita hmr[WINKING FACE]

ps. makuasioita kaikki, omani löysin valmiiksi laitettuna. Laukaisu on mun mielestä zetorin suuri(n) heikkous, omassani se on viritetty valmiiksi joten se ei jäänyt siitä kiinni.

JR
<t></t>