Tuulimittarit

Aloittaja john, lokakuu 12, 2006, 12:30

« edellinen - seuraava »

Kosanderi

Itsellä on nyt ollut parin vuoden ajan käytössä Skymate SM28. Ei ihan halpislaite, kun hintaa on sen 150€, mutta tähän asti toiminut moitteetta. Jaa, no lämpötilamittauksesta vissiin loppuu alue tuossa -20 asteen tienoilla. Tuossa vaiheessa tiesin kyllä itsekin, että siellä oli varsin kylmä.

Ainakin osalla killan porukasta olen nähnyt Kestrelin tuulimittareita käytössä. Niistä osanevat itse kertoa paremmin.

Pxt

Hei, vanhaa ketjua lainataan.

Tuulimittari olisi tarkoitus päivittää sopivampaan malliin.

Kestrelin eri malleja olen katsellut.

Mittarilta vaaditaan tuulennopeuden, lämpötilan ja ilmanpaineen mittaus mahdollisuus.

Onko tarvetta ilmankosteuden mittaamiselle?

Muutenhan tuo kestrerin 2500 voi olla valinta, vai mitä mallia teillä on käytössä?

PXT

JL

Lainaus käyttäjältä: PoikmaOikea tapa tuulikorjauksen määrittämiseen yhdestä suunnasta mittaavalla mittarilla on mitata ensin tuulen voimakkuus pitämällä mittaria kohtisuoraan tuuleen, sen jälkeen määrittää tuulen suunta ampumasuuntaan nähden ja sen jälkeen määrittää tuulen vaikutus taulukosta, käyrästä tai laskemalla.

Kestrel 4500 muuten laskee sivutuulikomponentin valmiiksi. Käyttää sähkökompassia laskentaan.

Mittari suoraan tuulta vasten -> napin painallus -> mittari ampumasuuntaa kohti -> napin painallus = näytössä sivutuulikomponentti.

Itsellä 4500 NV, en muista miten muissa malleissa ominaisuudet. Tuulen voimakkuus (suuntineen!) pitää tietty saada ensin tarkasti että lopputulos on oikein- mutta tähänkin löytyy kenttäkelpoisia ja

helppoja DIY ratkaisuja.

Jos haluaa kikkailla, kannattaa Kestrel ottaa bluetooth -optiolla. Synkkaa suoraan esim Android Shooterin kanssa. Horuksen ballistiikkasoftaoption jättäisin väliin.

Merkkinä Kestrel on kuitenkin joka tapauksessa kalibroitu ja sertifioitu mittauslaite, itse laitan tälle arvoa paljon. Ei kai nää oikeasti niin kalliita kuitenkaan ole- ja jos sellaisen kerran hankkii niin

hankkii sitten oikeasti kunnollisen IMO...?

HJu

Silvan tuulimittari on sekin ihan ok.
Terveisin,

HJu

KSSB

http://www.youtube.com/watch?v=l6EWcNOyXqA">http://www.youtube.com/watch?v=l6EWcNOyXqA