Joululahja Reserviläisille

Aloittaja SO, joulukuu 23, 2010, 19:51

« edellinen - seuraava »

pyrjovuo

Muitakaa tosiaan miettiä ketä äänestätte vaaleissa. Meillä ei kohta ole yhtäkään ampumarataa jäljellä. Tähän on saatava muutos ja pian. Käsittääkseni yksi porukka ainakin on erimuotoisten ampumaharrastusten tukemisen takana. Valitkaa siis sellainen kun seur kerralla olette äänestyskopissa.
Белая смерть

kahtto1

http://www.halla-aho.com/scripta/aselaki_ja_poliittinen_muisti.html">http://www.halla-aho.com/scripta/aselak ... uisti.html">http://www.halla-aho.com/scripta/aselaki_ja_poliittinen_muisti.html

Linkin takaa löytyy, kuka äänesti puolesta ja kuka vastaan tuossa aselainsäädännön muutoksessa. Puoluekuri on aika selkeä.

KWu

Pääkaupunkiseudun ampumaharrastuksen alueneuvottelukunta tiedottaa seuraavaa:

Valituksia Uudenmaan ELY:n hallintopakkopäätöksestä määräaikaan 24.1. klo 16.00 mennessä oli jätetty yhteensä viisi kappaletta:

-          Pääkaupunkiseudun 13 ampujayhteisön valitus

-          Santahaminan Erämiesten valitus

-          Helsingin varuskunnan ampujien valitus

-          Puolustusvoimien valitus

-          Thor Lindroosin valitus

Yllä olevat tullaan käsittelemään kiireellisinä, koska kyseessä on hallintopakko ja siitä tehdyt valitukset.

Kiireellinen käsittely tässä nimenomaisessa tilanteessa tarkoittaa saadun tiedon mukaan n. 1-1,5 kuukauden kestoa.

Maaliskuussa siis tietänemme onko päätöksen täytäntöönpano kielletty ja keskeytetty.

Täytäntöönpanon keskeyttämiseen liittyvästä päätöksestä riippumatta, itse prosessi jatkuu ja Vaasan HO käsittelee tämäntyyppisiä tapauksia n. 9-11 kuukautta.

Jos(kun) päätöksestä aikanaan valitetaan korkeimpaan hallinto-oikeuteen, kestänee käsittely ainakin vuoden.

Eli näillä raameilla/tiedoilla mennään tässä vaiheessa.

Valitukset voi halutessaan tilata Vaasan HO:den kirjaamosta vaasa.hao@oikeus.fi

Anu Suomela

Santahaminan aiheuttamasta meluhäiriöstä

Hyvät tarkka-ampujat. Olen lukenut sivustojenne keskusteluja koskien Santahaminan aiheuttamaa vakavaa ympäristöhäiriötä. Asun Jollaksessa ja olen tuon häiriön kohde, joten minulla on oikeus sanoa käsitykseni. Se mikä minua kirjoituksissa vaivaa on paikallisten asukkaiden ja heidän motiiviensa halveksunta. Se ei ole rakentava lähtökohta ratkaista meluongelmaa, ja löytää sopua naapurusten välillä.

Te jotka olette ampumaharrastajia tulette naapurisaarelle räiskimään, mutta ette koskaan ole vastarannalla kuulemassa millaisen metelin se tänne Jollakseen tuottaa pienen merenlahden yli. Te vaan pakkaatte pillit pussiin ja menette tyytyväisinä kotiin. Sitten olette loukkaantuneita, jos metelöinnistänne valitetaan.

Uskon että on mahdollista löytää yhteisymmärrystä ja keinoja melusaasteen vähentämiseen. Keinojen etsimiseen ja sopuisan ratkaisun löytämiseen tarvitaan kuitenkin ampumaharrastajilta kunnioittavaa asennetta Santahaminan naapureihin.

Anu Suomela

Laitatuulenkaari

Jollas

JRu

Lainaaminulla on oikeus sanoa käsitykseni

Ja vieläpä suomeksi :lol:

Lainaatulette naapurisaarelle räiskimään

Älä vain muuta Seutulaan, loppuu vielä lentoliikenne.

HV.

HTH.

http://randomoverload.com/wp-content/uploads/2010/01/557bf4e2b0violin.jpg.jpg">

JKr

Lainaus käyttäjältä: Anu SuomelaSantahaminan aiheuttamasta meluhäiriöstä

Hyvät tarkka-ampujat. Olen lukenut sivustojenne keskusteluja koskien Santahaminan aiheuttamaa vakavaa ympäristöhäiriötä. Asun Jollaksessa ja olen tuon häiriön kohde, joten minulla on oikeus sanoa käsitykseni. Se mikä minua kirjoituksissa vaivaa on paikallisten asukkaiden ja heidän motiiviensa halveksunta. Se ei ole rakentava lähtökohta ratkaista meluongelmaa, ja löytää sopua naapurusten välillä.

Te jotka olette ampumaharrastajia tulette naapurisaarelle räiskimään, mutta ette koskaan ole vastarannalla kuulemassa millaisen metelin se tänne Jollakseen tuottaa pienen merenlahden yli. Te vaan pakkaatte pillit pussiin ja menette tyytyväisinä kotiin. Sitten olette loukkaantuneita, jos metelöinnistänne valitetaan.

Uskon että on mahdollista löytää yhteisymmärrystä ja keinoja melusaasteen vähentämiseen. Keinojen etsimiseen ja sopuisan ratkaisun löytämiseen tarvitaan kuitenkin ampumaharrastajilta kunnioittavaa asennetta Santahaminan naapureihin.

Anu Suomela

Laitatuulenkaari

Jollas

Isäni asui Jollaksessa ja siitä nyt on aika matka Santikseen.

Kuinka kauan tämä meluhaitta on sinua häirinnyt ?

Kuinka kauan Santahaminassa on ollut sotilaita ?

Mieti noita kysymyksiä hyvin tarkkaan ennenkuin alat avautumaan !

Taidat hävitä tämän sodan omillesi !  :lol:
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

JPa

Mitenkäs tuo sanomasi sopii seuraavaan sanomaasi??

Lainaus käyttäjältä: Anu SuomelaTe jotka olette ampumaharrastajia tulette naapurisaarelle räiskimään

Kyllä tuokin kommentti aika halveksivalta haiskahtaa, eikö??

Lainaus käyttäjältä: Anu SuomelaUskon että on mahdollista löytää yhteisymmärrystä ja keinoja melusaasteen vähentämiseen. Keinojen etsimiseen ja sopuisan ratkaisun löytämiseen tarvitaan kuitenkin ampumaharrastajilta kunnioittavaa asennetta Santahaminan naapureihin.

Käytännössä kaipaamasi "kunnioittava asenne" tarkoittanee sitä että harrastajien tulee tehdä niinkuin häiriintyneet (melusta?  :think:  ) haluavat??

Tällaisia tilityksiä lukiessa olen tyytyväinen että Kainuun korpimailla on vielä tilaa meille kaikille jotka täällä asumme ja harrastamme, kuka mitäkin. Vaikka onhan meilläkin täällä vastaavanlainen tilanne menossa kun Ylä-Vieksin kyläyhdistys haluaa lakkauttaa PV:n toiminnan Vuosangan ampuma-alueella. Tosin menestystä tuolle hankkeelle  tuskin kannattaa veikata..

Olisiko ajatusta perustaa jonnekin päin laajaa Suomenniemeä jonkinlainen reservaatti jonne (ampuma)melusta kärsivät voisivat tiipiinsä pystyttää ja joukolla paukkeetonta elämää viettää?! Voisin vaikka pari pressua noin hyvään tarkoitukseen lahjoittaa!  :whistle:

-J-
Kuulkaa korpeimme kuiskintaa..

mika

Anu Suomela

Laitatuulenkaari

Jollas

Anu,

ensinnäkin tervetuloa keskustelmaan palstalle. On aina mukavaa saada uusia näkökantoja päivän polttaviin kysymyksiin. Keskustelu pysyköön asiallisena.

Mutta keskusteluun. En ole huomannut mitään halveksuttavaa kirjoittelua ketään kohtaan. Meluongelmaa ratkotaan käsittääkseni tällä hetkellä kuten Suomen laki on asiasta määrää. Se mikä aiemmassa keskustelussa on kirvoittanut kielenkantoja on alkuperäisen valittajan motiivit. Hänellä on asunto myynnissä ja tietysti nykypäivänä jokainen haluaa maksimoida tuotteensa hinnan. Se saattaa tietysti pikkusen ihmetyttää. Ja tietysti myös joulukuisessa valituksessa ja päätöksessä ollaan eri linjoilla. Se, mistä Lindroos valitti oli räjähdysten ja raskaiden aseiden tuottama melu. ELYn päätös ei puuttunut niihin vaan kiellot koskivat kaikkea muuta. Ymmärrän kyllä että Lindroos halusi valittaa päätöksestä.

Mitä tulee räiskimiseen niin oman kokemukseni mukaan sitä ei tapahdu Santahaminassa. Omissa ammunnoissa ammutaan maltillinen määrä laukauksia ja pyrkien oppimaan joka laukauksella jotain uutta. Myöskään muualla räiskintää en ole huomannut tai kuullut harrastettavan aseilla. Tosiaalta en edes tiedä miten räiskintä määritellään. Se kun ei ole edes hyväksyttävä peruste aseen hallussapitolupaan vanhan tai edes uuden (13.6.2011 alkaen) aselain mukaan. Loukkaantuneita ammunnan harrastajia tässä maassa riittää ja Santahaminan koukerot ovat ainoastaan nyanssi koko keskustelussa. Jotenkin yhteiskunnassa vaan pitää kaikkien tulla toimeen. Mielestäni ylläoleva kirjoituskaan ei kovasti anna arvoa ammunnan harrastajien motiiveille.

Siinä vaiheessa kun raskaiden sinkojen koulutus Santahaminasta on poistunut niin äänenpainetasot ovat pudonneet merkittävästi. Käsiaseiden (so. kiväärit ja pistoolit) äänet kantautuvat harvoin saaren ulkopuolelle ja harvoin yltävät lähellekään niitä viitearvoja, joita meidän kaikkien yhdessä valitsemat päättäjät ovat laatineet. Niissä rajoissa tulee tietysti kaikkien toimia.

Mielelläni kuitenkin keskustelen asioista asiallisesti niin, että molemmin puolinen kunnioitus säilyy.

Mika Korkeamäki

Espoo
CHAIRBORNE - USB Troop

JHa

Tositarina Helsingistä;

Ensin on satama-aluetta ja siinä varastotoimintaa. Rakennetaan voimalaitos pitämään Helsinkiä sähköisenä poikkeustilanteissa. Kun laitos on valmis ja käytössä aletaan rakentamaan vuosikymmenien aikana kerrostaloasutusta yhä lähemmäksi voimalaitosta. Voimalaitoksen läheisyyteen muuttaneiden asukkaiden näkemys;

Kuka on voinut antaa luvan rakentaa voimalaitoksen keskelle asutusta? :violin:

HJu

Santahaminan varuskunta on perustettu 1820 -luvulla. Ei pitäisi olla kenellekään yllätys että armeijan alueilla harjoitellaan raskailla aseilla.

Suomessa vapaassa maassa saa asua missä haluaa ja saa valittaa mm. eri oikeusasteisiin ja myös  kiltalaisten rahoittamalla palstalla koska vapaassa maassa näin toimitaan. Vapaa maa tarvitsee kuitenkin toimintakykyisen armeijan jotta vapaudet säilyvät. Myös EUssa ja 2010 -luvulla. En usko että lakia maanpuolustuksesta ollaan kovin äkkiä muuttamassa.

Kunnioituksesta sen verran että se ansaitaan teoilla. Se myös voidaan menettää teoilla. Lisäksi tunnnetaan sanonta :Niin metsää vastaa kuin sinne huudetaan. Valittaja-Lindroos soittelee edelleen tuntikausia Puolustusvoimien eri instansseille vaikka asia on Suomen riippumattoman oikeuslaitoksen käsittelyssä. Ei se soittelu tässä vaiheessa vaikuta mihinkään itse asian osalta.
Terveisin,

HJu