Koulutukseen menossa mikä ase yms?

Aloittaja Pohojalaanen, kesäkuu 09, 2010, 20:46

« edellinen - seuraava »

Homer

Lainaus käyttäjältä: PohojalaanenNyt voin jo sanoa että myöhäistä pyllistää ku on paskat housuus :D  Hallussapitolupa on vetämässä T3 6,5x55....

Ihan hyvä ostos se T3 on. Tosin 95% varmuudella siinä sun ostoluvassa ei lue että T3, vaan saat ostaa sillä minkä vaan 6,5x55:n, joka on toimintavaltaan sama.

jkorpi

LainaaHallussapitolupa on vetämässä T3 6,5x55

Ainakin on ase minkä pitäisi olla riittävän tarkka,kevyt ja tehoa pidemmällekin löytyy. Häyhä parilla oli tuollainen kisassa ja vaikuttaisi oleva tyytyväinen siihen vieläkin. Plussana patruunat ovat edullisia verrattuna 338

torant

Lainaus käyttäjältä: Homer
Lainaus käyttäjältä: PohojalaanenNyt voin jo sanoa että myöhäistä pyllistää ku on paskat housuus :D  Hallussapitolupa on vetämässä T3 6,5x55....

Ihan hyvä ostos se T3 on. Tosin 95% varmuudella siinä sun ostoluvassa ei lue että T3, vaan saat ostaa sillä minkä vaan 6,5x55:n, joka on toimintavaltaan sama.

Itse kun kiväärille pari vuotta sitten lupaa hain, niin laitoin kanssa hakemukseen aseen merkin ja mallin, ei lukenut sitten enää ostoluvassa, mutta kun hain ensimmäistä aselupaani, ja olin haastattelussa, niin poliisi kysyi, että minkäs merkkistä haulikkoa olet ajatellut, vastasin, että baikalia olin harkinnut. Luulin että kysyi ihan muuten vain, mutta kun hain ostoluvan viikon päästä, niin siinä luki että merkki baikal. Ei sitten tarvinnut enää miettiä, että minkä merkkisen haulikon ostaa... :lol:

Homer

Jos ase on jo valmiiksi varattuna tai homma muuten sovittuna niin voihan sen merkin ja mallin kirjoittaa hakemukseen. Joskus olen sen itsekin kirjoittanut, kun ase on ollut jo valmiiksi katsottuna, mutta silti luvat on aina tulleet "tyhjinä". Lupaviranomaiselle pitäisi olla täysin merkityksetöntä aseen merkki ja malli, kunhan se täyttää luvan määritelmät - kaliiperin, asetyypin ja toimintatavan.

Avoin lupa + rahat varattuna = mukavin tapa tutkia markkinoita ja hieroa kauppoja.

Pohojalaanen

yhdyn homerin viestiin täysin.. ite siihen laitoin että T3 super varmint mutta olis se ihan ok jos tulis avoin hankintalupa ku ei sitä koskaa voi sanoa että ei koskaan.. tiedä vaikka sitä ihastuis yhtäkkiä toiseen :?

mutta saa ny nähä, aika varmasti se on toi mikä lukeeki.... kiitos kaikille ootta auttanu mua paljon esim kaliberin valinnassa ja kiikarin kanssa myös eli TAK

Pohojalaanen

No niin nyt on aseenhankinta lupa taskussa :D aseeksi varmistui T3 Varmint ja Leupold 4,5-14x50 LR/T M1 iR, TMR ristikolla ja optilock jalaat kaikki uutta ja Hintaa tuli tarjouksella 2695e bipodi täytyy hankkia ja sitte aseenkantolaukku onko ehdotuksia??? dragbag vai kova mitä hyötyjä??

Pohojalaanen

niin ja nyt vielä kertokaa mitä eroa on Varmintilla ja Stainless varmintilla!?!?!?!? stainless paree vai nou?

King-Kong

Lainaus käyttäjältä: PohojalaanenNo niin nyt on aseenhankinta lupa taskussa :D aseeksi varmistui T3 Varmint ja Leupold 4,5-14x50 LR/T M1 iR, TMR ristikolla ja optilock jalaat kaikki uutta ja Hintaa tuli tarjouksella 2695e bipodi täytyy hankkia ja sitte aseenkantolaukku onko ehdotuksia??? dragbag vai kova mitä hyötyjä??

Unohda laukut ja dragbag. Eeberi on paljon kätevämpi.

Btw miksi moa säädöillä oleva kiikari?

Homer

Lainaus käyttäjältä: King-Kong
Lainaus käyttäjältä: PohojalaanenNo niin nyt on aseenhankinta lupa taskussa :D aseeksi varmistui T3 Varmint ja Leupold 4,5-14x50 LR/T M1 iR, TMR ristikolla ja optilock jalaat kaikki uutta ja Hintaa tuli tarjouksella 2695e bipodi täytyy hankkia ja sitte aseenkantolaukku onko ehdotuksia??? dragbag vai kova mitä hyötyjä??

Unohda laukut ja dragbag. Eeberi on paljon kätevämpi.

Btw miksi moa säädöillä oleva kiikari?

- kovalla laukulla suojataan asetta rasittavassa kuljetuksessa = lähinnä matkustaminen ja sotilaskäyttö

- dragbag käy peruspussista, voi kantaa selässä ja mukaan mahtuu kohtuu paljon varusteita

- eberlestockin aserepuissa ja -rinkoissa kulkee aseen lisäksi muutaman päivän tavarat

Hyvä, pehmustettu peruspussikin on ihan käyttökelpoinen ja maksaa vain murto-osan dragbagistä tai eberlestä. Kovalle laukulle näen käyttöä vain silloin, kun ase joutuu koville ulkoisille rasituksille. Silloinkin sen on syytä olla joku Pelicase tai vastaava eikä mikään asekauppojen tai markettien hatara viritelmä.

Dragbag on mielestäni monikäyttöisin. Vaikka mulla olikin eberlen G3 niin en koskaan vienyt asetta radalle siinä. En mä siellä mitään reppua tarvitse eikä huvittanut irrotella asepussia. Toisaalta jos käy säännöllisesti aseen kanssa metsällä niin eberle puolustaa paikkaansa. Mä ammun vain pahvia, peltiä ja huteja.

Skorpion

Itsellä ase kulkee joko Blackhawkin dragbagissä/asepussissa (tuli aseen mukana) tai Eberlestockissa. Eberleen mahtuu kaikki ratakamat sisään ja muutakin, helpottaa kun en liiku omalla autolla.

Pohojalaanen

Kiitos taas vastauksista:-) säästää rahaa ku kysyy viisaammilta