Lämäri jaksaa yllättää

Aloittaja heikkiv, toukokuu 03, 2010, 10:22

« edellinen - seuraava »

mysteryman

Tuo on hyvä pointti että matka täytyy olla ollut tarkasti tiedossa ta-parilla oli se sitten mikä tahansa. Muuten ei osumasta ole toivoakaan. Eli jos todellinen matka onkin ollut joku muu kuin tuo mitä lehdissä ilmoitetaan niin se on kyllä ennätyksenhaltijalla tiedossa.

muroc

tassa ketjussa alkaa olla niin hienoja sanoja(vertikaaliheitto,pystycoriolis,tuuneri,LEM,BC) kaytossa ettei meikalainen tahdo ymmartaa oikein mitaan. ite en ole ikina tuolla kaliiberilla ampunut enka voi sanoa siitakaan mitaan. ainoo mista voin jotain sanoa on se etta briteilla on hauska kaytanto afgoissa aseiden kaytossa, aina kun tulevat paikalle ja ottavat tuliasemat niin he sananmukaisesti testaavat kaikki kaytossa olevat aseet ja tama tapahtuu niin etta he ottavat jonkun maalin ja ampuvat muutamia laukauksia kyseiseen maaliin, tarkkareille tama tarkoittaa sita etta taistelutilanteessa ammuttaessa kyseessa ei juuri koskaan ole ensimmainen laukaus kyseisesta tuliasemasta. toinen tarkea asia on nuissa mainituissa toimittajissa, toimittajat muuttelevat kertomuksia(puhumattakaan etaisyyksista tai laukausten maarasta) tai jopa keksivat niita ihan itse(itse tiedan taman varsin hyvin koska minulla on tallessa lehti(Assaut Magazine) jossa olen kertonut toimittajalle pitkat stoorit Suomen Armeijan talvikoulutuksesta vaikken todellisuudessa sanonut sanaakaan kyseiselle kusipaalle).

sita en tieda onko tuo tarina tosi, mutta on toki taysin mahdollista etta tuolta matkalta on osuttu kaveria mahaan, sita etta ampuiko sen tuo kyseinen tarkkari vai joku vieressa samaan suuntaan laulavasta konekivaarista(6-10kpl) ei todennakoisesti tieda kukaan. ne ketka taistelun jalkeen on paikalle mennyt laskemaan kuolleita eivat ole olleet britteja(tai muita nato-sotilaita) vaan joko afgaanien polliisi, contractorit tai armeijan miehet ja nuista kuka tahansa se onkin ollut niin he ovat luetettavuudeltaan noiden toimittajien kanssa samaa tasoa.

JKr

Kai nyt killan omat tarkkailijaspekuloijat oli mukana todistamassa tätä ?
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant

JL

Lainaus käyttäjältä: muroc
toimittajat muuttelevat kertomuksia(puhumattakaan etaisyyksista tai laukausten maarasta) tai jopa keksivat niita ihan itse

En itsekään jaksa uskoa että juttu olisi täysin tuulesta temmattu -mutta kävi mielessä että olisiko toimittajapololla menneet mailit ja kilometrit sekaisin.

Nimittäin, 1.54km mailien sijaan alkaisi täsmäämään hyvin artikkelissa mainittuun "vajaaseen 3s lentoaikaan".

Mainittua suoritusta -3lks/3osumaa joista viimeinen tähdättynä särkee PKM:n 2.5km päästä- pidän kyllä p****apuheena.

P.S.

OT  :think:

Ihmettelen suuresti myös sitä, miksi ihmeessä joku haluaa naamansa, nimensä ja kotipaikkansa julkiseksi tällaisen "suorituksen" jälkeen.

Totta tai ei, samassa maassa asunee riittämiin "agressiivisia ryhmittymiä" -suorastaan odottaen hyvää tekosyytä vähän vakavammansorttiseen

kiusantekoon. Ja saattaahan siinä oma perhekin vähän saada siipeensä samalla jos oikein aletaan tilejä setvimään.  :

muroc

Lainaus käyttäjältä: JLsärkee PKM:n 2.5km päästä- pidän kyllä p****apuheena:

mun mielesta toi aseen sarkeminen on kuin suoraan elokuvasta(sarjasta?) jonka nimea en muista, siina jenkkilainen tarkkari ampuu barretilla 50kaliiberisen konekivaarin vyokoteloon jottei sita asetta voisi enaan kayttaa(..?..).

Lainaus käyttäjältä: JLmiksi ihmeessä joku haluaa naamansa, nimensä ja kotipaikkansa julkiseksi

todennakoisesti ei kukaan haluakkaan mutta tuossa palaan juuri noihin toimittajiin jotka mielellaan julkaisevat kaverin nimen(jonka he saavat kylla selville) vaikkei armeija tai kaveri itse tata haluaisikaan. tuon lauseen minka ko. kaveri vaitetaan sanoneen voi hyvin olla myos toimittajan kirjoittama. tuon laukaustenvaihdon(ensimmainen TICci toimittajalle?) jalkeen on toimittaja mahdollisesti kysynyt joltain edessaan kavelevalta kaverilta mita tapahtui johon kaveri on vastannut etta "joo" josta tuo lause on syntynyt.

luin tassa jokunen paiva sitten etta myos suomalaisien rauhanturvaajien keskuudessa tyoskentelevilta toimittajilta tulee hieman liioiteltuja seka ylitse ampuvia juttuja jota sotilaat itsekkin ihmettelevat.