Piipun puhdistuksesta

Aloittaja Elu, toukokuu 29, 2024, 19:45

« edellinen - seuraava »

KRG

Kupari ei sitä piippu tuki, se on se palanut ruuti eli hiilijäämä.
Sen irti saaminen on oma hommansa, varsinkin kun se on sinne vuosien aikana mankeloitunut.
Ja se että käsipelillä sitä eestaas tökkii, on ihan pirun hidasta.
Porakoneeseen puikko kiinni, boreguide paikoilleen, nylonharja, yhtä kokoa isompi kuin reikä, lientä piippuun ja hitailla kierroksilla eestaas ajaa.
Välillä hyvä puhtailla lapuilla tai tamppoonilla lika pois työntää, ja sitten vain jatkaa sitä harjaamista.
Parhaillaan saanut todella likaista piippu kaksikin tuntia jynssätä, että se on täysin puhdas.
Jos tämän käsipelillä olisi tehnyt, niin ei olisi varmaan vieläkään.

Räiskis

Joskus kaverin kivääriä lainasin ja tietenkin piti putsata käytön jälkeen, ammuin 50 laukausta.
Voi hemmetti mikä savotta, ei ollu kunnon ainetta tuon mustan hiilen poistoon silloin, ei yks ilta riittänyt enkä mieleistäni saanut millään, aina irtos vaan lisää. Outo rihlaus, kapee palkki, iso ja pienikaliberin ero oli iso, en tienny kenen piippu oli?