Main Menu

6,5 Grendel

Aloittaja Koheltaja, helmikuu 05, 2005, 17:20

« edellinen - seuraava »

keimo

Ensio firearmsilta kysyin tuota grendelin piipun tekoa. Heiltä löytyy C.I.P mukainen kalvain.
Onko kenelläkään tietoa miten pitkän patruunan voi esim. 8g scenarilla ladata tuolla tehtyyn pesään?

MikaS

Ei suoranaisesti tietoa, koska itsellä on muu pesä ja arskan lippaat. Veikkaisin aika lähellä cippi maksimia koska käsittääkseni tuolla kalvaimella on Jalonen aikoinaan tehnyt varmaankin vihtiksen painepiipun.

keimo

C.I.P mitoista ne laittoi kuvan, mutta eipä siitä osaa latauspituuksia katsoa..

HJu

Käsittääkseni CIP ei kovinkaan tarkasti määrittele patruunapesän ylimenon maksimipituutta joten ylimenon voi tehdä niin pitkäksi kuin haluaa. Käytännössä luoti ja lippaan sisämitat ovat rajoittavia tekijöitä.
Terveisin,

HJu

MikaS

Cipissä on rihlan alkuun minimissä reilu 7mm, eli kyllä silläkin jo kohtuu pitkän latauksen saa aikaiseksi. Itse jättäisin kaikki pidemmät kuulat silti muihin kaleihin ja pitäytyisin max 8g luokassa.

Valkoselkätikka

Lainaus käyttäjältä: keimo - lokakuu 06, 2025, 09:16Ensio firearmsilta kysyin tuota grendelin piipun tekoa. Heiltä löytyy C.I.P mukainen kalvain.
Onko kenelläkään tietoa miten pitkän patruunan voi esim. 8g scenarilla ladata tuolla tehtyyn pesään?

Eikö ne ensiolla osanneet vastata tuohon minkä mittaisen patruunan saa ladattua kasiramman scenulla heidä kalvaimellaan?

Itse kun Peuralalla teetin oman Short kaliperini sain LP:n määrittää itse ja siitä tuli "villikissa", 10mm pidempi kuin cip mitta ja riihimäen ammuntoihin latasin itse pidemmät  paine panokset

keimo

Lainaus käyttäjältä: Valkoselkätikka - lokakuu 11, 2025, 16:23
Lainaus käyttäjältä: keimo - lokakuu 06, 2025, 09:16Ensio firearmsilta kysyin tuota grendelin piipun tekoa. Heiltä löytyy C.I.P mukainen kalvain.

Eikö ne ensiolla osanneet vastata tuohon minkä mittaisen patruunan saa ladattua kasiramman scenulla heidä kalvaimellaan?

Itse kun Peuralalla teetin oman Short kaliperini sain LP:n määrittää itse ja siitä tuli "villikissa", 10mm pidempi kuin cip mitta ja riihimäen ammuntoihin latasin itse pidemmät  paine panokset

Vastasivat kysymykseen:
 Kalvaimemme on C.I.P:n mukainen, Liitteenä kuva