Main Menu

TRG bipodista.

Aloittaja Palermo, syyskuu 03, 2025, 21:15

« edellinen - seuraava »

Palermo

Morjensta.
Otsikon bipod, imo ainua oikia trg;hen.
Tosin ottaa päähän ton tuo"kiikku" ominaisuus, mikä ihan holtiton, ainakin omassani.
Vois olla jämkämpi,
Oiskohan tohon jotain millä sais nihkiämmäks? Kemppi ei vaihtoehto.

PoweredbyNiko

Vaihda tilalle Atlaksen trg adapteri ja bipodit. On sitten jämäkkä ja muutenkin laadukkaampi kokonaisuus kuin se alkuperäinen auotalli viritys. 

KRG

Kyllähän TRG bipod on yhdet parhaista, vaikka ei ole lukituksia jne, mutta kestää vaikka ydinsodan.

veeteetee

Vielä aseöljyä pintaan, ei ruostu bipodi kokonaan pois sitä ydinsotaa odotellessa ;)

PoweredbyNiko

En nyt oikein tiedä siitä ydinsodan kestävyydestä kun olen nähnyt noiden murenevan käsiin ihan ampumarata olosuhteissa.

JEPN

Lainaus käyttäjältä: PoweredbyNiko - syyskuu 06, 2025, 19:58En nyt oikein tiedä siitä ydinsodan kestävyydestä kun olen nähnyt noiden murenevan käsiin ihan ampumarata olosuhteissa.

Niin ihan useita olet nähnyt hajoavan ampumaradalla?

KRG

Mistä ne on murentuneet ::)

HJu

Muutamasta jalasta tiedän ylemmän putken hitsauksen pettäneen käytössä.

Ei sellaista tavaraaa olekaan että alkupään tuotannossa ei olisi yhtään lastentauteja. Siitä ei kuitenkaan seuraa että sama tuote 20 vuotta myöhemmin valmistettuna olisi edelleen samaa vajaalaatuista valmistuaerää.

Nykyään uudet jalat on M08 -versiota jossa jalkojen kulma on hieman pienempi kuin orginaalissa. Noita ei edes valmistettu vielä vuosituhannen vaihteessa

Viime viikonlopun Häyhä 2025 -kilpailussa oli TRG-bipodeja arviolta noin 15 kol kovassa käytössä. Ymmärtääkseni yksikään ei hajonnut.
Terveisin,

HJu

mjpaanan

Lainaus käyttäjältä: HJu - syyskuu 08, 2025, 21:14Muutamasta jalasta tiedän ylemmän putken hitsauksen pettäneen käytössä.

Ei sellaista tavaraaa olekaan että alkupään tuotannossa ei olisi yhtään lastentauteja. Siitä ei kuitenkaan seuraa että sama tuote 20 vuotta myöhemmin valmistettuna olisi edelleen samaa vajaalaatuista valmistuaerää.

Nykyään uudet jalat on M08 -versiota jossa jalkojen kulma on hieman pienempi kuin orginaalissa. Noita ei edes valmistettu vielä vuosituhannen vaihteessa

Viime viikonlopun Häyhä 2025 -kilpailussa oli TRG-bipodeja arviolta noin 15 kol kovassa käytössä. Ymmärtääkseni yksikään ei hajonnut.

Minulla on noita ollut parikin kappaletta ja molemmista hitsaukset pettäneet jotka sitten korjattu. Kyllähän ne käyttöä kestävät mutta ei mikään ikuista ole.
PAUTAC-asetarvikkeet

JPu

Paras bipodi ikinä, todella vakaa ja tukeva ampua ja kestävyyteensä nähden erittäin kevyt. Säädöt ja avaaminen ovat yksinkertaiset ja napakat, hyvin toimivat rukkaset kädessäkin. Jos kestävyyttä halutaan runsaasti lisää, nousee paino heti moninkertaiseksi. Itsellä tuo on ollut kovassa käytössä, niin ta-kisoissa kuin joka vuosi metsällä ja kaikkialla vuodesta 2000 alkaen. Minulla on useammassa aseessa hahlo johon sen lykkään TRG:n lisäksi ja pääsee aina mukaan, kun kiväärin kanssa ovesta lähden. Ikinä ei ole vielä mitään siitä hajonnut ja aina se on toiminut kuten on odotettu.

Kun sen ostin, kuului sinä vuonna moitteita juurikin putken hitsausten suhteen, ehkä minulla on parempi kappale kuin toisilla, mutta jos putki irtoisi, hitsaisin sen kiinni homma jatkuisi, mutta ei ole ollut tarvetta korjailla mitenkään.
JPu, TRG-300LM ja pari muuta

Koheltaja

Ja mulle saa lähettää ne kelvottomat TRG:n bipodit postikuluja ja romumetallin hintaa vastaan.

Paras bipodi mitä on koskaan valmistettu siinä käytössä missä tämän tyyppistä bipodia tarvitsen.
Kylätason ampuja

JaM7

Täällä TRG:n bipodi 308:ssa, mutta M10:een päätin testata GRS:n bipodia. Hivenen isompi ja painavampi, mutta oikein oiva bipodi sekin."Kiikku" ehkä TRG:tä parempi. GRS:ssä myös kääntyvät "kiikku-tassut", joten sen kanssa on usein ollut helpompi löytää vakampi lopputulos juurikoissa ja muissa epätasaisissa paikoissa. Suosittelen.

https://grsriflestocks.com/product/grs-bipod/

KRG

Norskit TRG bipodin kopsasivat, lisäsivät siihen lukituksen.
Mutta ei valmisteta enää kumpaakaan alla olevista.
Tätä oli titaanisenakin joskus.
RPS oli eka valmstaja, sit Vision osti tuon firman.

https://visionprc.com/product/vision-g4-bipod/
Gen 2.
https://visionprc.com/product/vision-c2-bipod/