Jämäkät bipodit

Aloittaja L@@kinta, elokuu 16, 2023, 12:23

« edellinen - seuraava »

Sipa2

Tässä ihan PRS:n alkutaipaleilla yksi käytännön asia on tullut eteen: jalkojen kääntäminen alas / ylös piipunsuuntaiseksi ampumapaikkojen välillä eli nopeasti toimien. Kun "vahvempi" käsi on aseen kahvalla ja kannattelee asetta, toisella kädellä Harrisin jalat on helppo kääntää ylös ja alas. MDT Grnd vaatii napin painamisen ja se on suhteellisen hankalaa ja hidasta sieltä aseen toiselta puolelta. Varsinkin, jos bipodi on kovin edessä.

Makuulta ylös ja sitten polvelta pienestä aukosta tyyppinen tilanne. Aikaa 10 sekuntia.

metsienmies

Lainaus käyttäjältä: Sipa2 - toukokuu 12, 2025, 12:43Tässä ihan PRS:n alkutaipaleilla yksi käytännön asia on tullut eteen: jalkojen kääntäminen alas / ylös piipunsuuntaiseksi ampumapaikkojen välillä eli nopeasti toimien. Kun "vahvempi" käsi on aseen kahvalla ja kannattelee asetta, toisella kädellä Harrisin jalat on helppo kääntää ylös ja alas. MDT Grnd vaatii napin painamisen ja se on suhteellisen hankalaa ja hidasta sieltä aseen toiselta puolelta. Varsinkin, jos bipodi on kovin edessä.

Makuulta ylös ja sitten polvelta pienestä aukosta tyyppinen tilanne. Aikaa 10 sekuntia.

Itse olen ratkaissut asian kahdella tavalla riippuen miten rasti menee: jos bipodia tarvii vain esim ekalla paikalla (makuu, pöytä jne) kun se on ammuttu avaan arcalinkun ja heitän bipodin pois. Jos taas bipodia tarvii muualla tuon sen sen verran lähelle että aseen takaa sitä pystyy myös manipuloimaan sekä niin että pussi luonnollisesti mahtuu barrikaadistopin ja bipodin väliin, aina tarkistan sen ennen rastin aloitusta. Kun bipodin jalkoja kääntelen (atlas) otan ampumakädellä tukin etupuolelta noin painopisteen kohdalta kiinni kun manipuloin jalkoja eteen/alas.

Klpro

UTG on aika jämäkkää tekoa.
Tasco on parempi mitä kolmenollakasi.

peko

Ippe69

Lainaus käyttäjältä: peko - helmikuu 26, 2026, 13:48Onko kellään kokemusta näistä bipodeista?
https://www.nordarms.com/ws-bipods
Mulla on käytettynä hommattu ilmeisesti Field type small.
Olen tykännyt, on tukeva ampua ja melko kevyt. Edellinen omistaja on laittanut jouset jalkojen sisään jolloin ne lukituksen avattua tulevat itsestään ulos. Ominaisuus jonka soisi olevan vakiona.
Aseeseen kiinnitettynä jalat on händärin sivulla eikä siten pahasti törrötä mihinkään. Irtonaisena kuljetettuna isohko moneen muuhun verrattuna.
Ainoa varsinainen vika on kallistuksen tiukkuuden turhan herkkä löystyminen, erityisesti pakkasilla. Pitäisi kokeilla laittaa yksi prikka lisää jos paranisi.

KJJ

tuommonen simppeli pidike jatkaa tukipisteiden väliä

https://www.youtube.com/watch?v=W9AE3-BmydM

Homer

Lainaus käyttäjältä: KJJ - maaliskuu 04, 2026, 07:45tuommonen simppeli pidike jatkaa tukipisteiden väliä

https://www.youtube.com/watch?v=W9AE3-BmydM
Miksi tyytyä noin lyhyeen, kun voisi tehdä vaikka puoli metriä pidemmän...tai metrin.

Lähetetty minun XQ-CQ54 laitteesta Tapatalkilla

KJJ

niitähän näkyy olevan tosiaan pitempiä säädettäviä ja liekkö joku iskariki niissä tuommosenha sais varmaan nihin tasapohjaisiin alu tukkeihin semmosen pikasäätö jatkopalan joka menee tukin sisään