Antti ampuja kyselee

Aloittaja Robocop, helmikuu 07, 2015, 16:12

« edellinen - seuraava »

JEPN

Lainaus käyttäjältä: J-MK - toukokuu 12, 2020, 08:26
TRG mainittu niin jatketaanpas tähän. Vuosikausia on/off-tyyliin vaivannut TRG-kuume alkoi pahenemaan taas TA 1 kurssin jälkeen. Kaliiperi saisi olla itselleni tuttu 260 Rem. Olen ajatellut että etsisin ehtoopuolelle ammutun 308 piippuisen joka sitten asesepän toimesta piiputettaisiin 260 Remiksi, saisipahan samalla sellaisen piipun kun itse parhaaksi näkee. Jos nyt tuollaisen paljon ammutun (joka toivottavasti näkyisi myös hinnassa) aihion joskus myynnistä löytää, niin onko TRG 22:ssa jotain juttuja mitä kannattaa tarkistaa? Poislukien piippu joka menisi vaihtoon. Mitään muuta mitä kannattaisi ottaa TRG:ssä huomioon kun vaihdetaan 308->260?

Oman 21/22-sekasikiön perusteella 308->260 vaihtamisessa ei pitäisi olla mitään erikoista. En varmaan olisi vaihtanut itsekään kaliiperia, jos vastaan olisi aikanaan tullut 308-yksilö eikä sattumalta 260, mutta nyt olen tyytyväinen että tuo tuli hankittua. On ehdottomasti eniten ulkoilmaa näkevä kivääri.

Vastaan on tullut pari takatukkia joissa on ollut halkeamat pistoolikahvassa, joten noita voinee vähän vilkuilla. Näissä vastaantulleissa halkeamissa ei tosin ole ollut mitään, mikä ei olisi epoksilla korjaantunut. SO:n mainitsemat perän säätöpalat - ja muutkin lisätarvikkeet - on hyvä huomio. Laukaisua kannattaa tietysti testailla, jo senkin takia, ettei ole sepitetty tai säädetty väärin. Itsellä tosin kokemusta vain ns. vanhoista pre-2013 koneistoista, joissa oli vähän enemmän säätömahdollisuuksia.

SO

Ja koneistoa irroittaessa/kiinnittäessä tulee lukko olla pois ettei riko virepintoja vahingossa koneistosta. Uusissahan on M10n koneisto missä vain yksi säätöruuvi (ns. sotilasvarma) jota ei voi säätää vituilleen ja missä on stoppari. Vanhoissa on useampi säätöruuvi ja se on mahdollista säätää väärin niin ettei pysy enää vireessä. Vanha koneisto on hifi ja uusi MIL jos vertaa karkeasti. Molemmilla osuu.

mjpaanan

Laitetaan nyt vielä että jos TRG 22/42:sta, varauksella myös TRG 21/41:sta, haluaa modernisoida niin tarjolla on kotimainen aftermarket upgrade paketti joka pelaa suoraan tuon laukaisukoneiston ja lippaiden kanssa.
https://pautac.fi/tuote/pautac-p-a-c-precision-alloy-chassis/

Eipähän tukki pääse halkeilemaan ja taittoperä löytyy myös.
PAUTAC-asetarvikkeet