"KEVYT"TA-kivääri,2000:lla€ ?

Aloittaja JR, lokakuu 28, 2005, 23:39

« edellinen - seuraava »

JR

Tervehdys

Kertokaa jos "jaksatte" omia kokemusia/suunnitelmia "kevyestä/max30.cal" kivääristä,tehdas tai custom tekoinen.TRG-ei käy (entinen oli sellainen) liian "lahna"kaliiberiin nähden.Ja jos jaksatte vielä perustella valintaanne/suunnitelmaanne niin hyvä on.Mainitsen vielä,että ase saa "painaa"mutta,pituutta ei saa olla kuin noin 1200mm /jarrun kans.

Korostan vielä ,että tukin ei tarvitse olla "arabi pähkinää"=lasikuitu,myös vanerilaminaatti käy minulle.Ja jos patruuna otetaan "kaupan hyllyltä" joskaan tämä ei ole pakko edellytys.

Tajotkaa myös kiikaria(joka tulee tuon suunitellun hinnan päälle) Harjoitus ampumamatkat noin 600m.

(jos pitää ampua kauemmas soitan "jätkille")

JpL

Sauer Sport 205:nen. Hintaa on muistaakseni jotain 2100 euroa ja on laatuvehjes. On tavallisella puutukilla ja sitten vanerisellakin muistaakseni. Ainakin kaikki noi sun speksit sopii tuohon noin. Lisänä siihen saa jos jonkinmoista lisävempainta.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

Silent killer

Oletko ajatellut Customointia ???...

Meinaan soitto piippusepälle , ja tukkisepälle..niin saat niin kevyen/mallisen kuin haluat..uskoisin myös että tuosta 2.000 €:sta jää säästöönkin....

Mutta jos haet sarjatuotanto asetta niin minäkin kallistuisin tuohon Saueriin ..siinä on vaan se että joudut laittamaan vähän vielä lisää euroja...mutta jos ei ole rahasta kiinni niin...
terv: Silent Killer

Homer

Entäs Tikka T3 Tactical? Vaikka itsekin vieroksuin sitä alussa, ja ehkä vähän edelleenkin, niin hyvin se tuntuu pärjäävän kaltaistensa joukossa. 24" piipulla kokonaispituus on 1110mm ja paino 3,7kg.

On ainakin kevyt eikä hintakaan ole paha jos sitä vertaa kilpailijoihinsa. Esimerkiksi tuohon SSG 04:een mistä oli taannoin keskustelua.

EETU

Viimeisin oma projekti. Ostin kaupasta tehdasuuden T3 Hunter aseen kal. 300 Win mag .Ase Landinin Juhalle Kannukseen ja uusi tukki kiinni. Tukki on mielestäni todella upee. Sekoitus Sauer 205:sta ja Tikka Master Sporteria. Ase takaisin ja piippua 5cm poikki ja BR-tuotteen vaimennin kiinni.Pistin aseen kiikareineen ja vaimentimineen vaa´alle just äsken ja tulos oli 4935 grammaa. Kiikari Docter 3-12x56. Koko hommalle tuli hintaa 1240 ilman kiikaria. Kiikarin jalat on jo hinnassa.

Homer

Lainaus käyttäjältä: "EETU"Tukki on mielestäni todella upee.

Onkos kuvaa? Miksi lyhensit piippua?

JR

Kiitoksia vastauksista tähän mennessä.

Onkos tuossa sauerissa minkä levyinen kiikarin kiinityskiila (ettei vaan 11mm)

Onko kellään kokemuksia noista CZ 750 M1 kivääreistä?

Myös joku .30cal puoliautomaatti voisi tulla kyseeseen,olen kyllä "surffaillut"valmistajien sivuilla.Liekkö suomessa noita.30cal AR-pohjaisia aseita juurikaan.

HJu

"Kevyt" kivääri kal 30 tai alle joka saa painaa mutta pituutta ei saa olla yli 1200mm ? Tuohon väliin menee kaikki kiväärit joiden kaliperi on .30 tai alle ja piippu alle 660mm. On vähän väljä vaatimus.

Koska vaatimu on väljä niin tilaa Jalonen. Mahtuu raameihin niin pituuden (voiti itse päättää), kaliperin (voit itse päättää) ja hinnan (noin 1500 Euroa jos et mitään kovin ihme visioita ala toteuttamaan).

Osta Tikka T3 Super Varmint kal 6.5X55 niin se on siinä.
Terveisin,

HJu

EETU

Sain painopistettä pikkaisen taakse. Pystyammuntoja, esim ratahirvi on mielestäni kenkkumaista ampua etupainoisella aseella. Pistelen kuvia huomenna. Tikikamera työpaikalla.

ao

Paljonkos EETU köyhdyit tukista? (kuvia odotellessa...)

EETU

240e. Pari kuvaa: http://www.aarniometsankennel.com/ammunta.htm">http://www.aarniometsankennel.com/ammunta.htm