mistä picatinny kiskoa ja siihen hyviä jalkoja,,

Aloittaja kampsa, heinäkuu 25, 2005, 23:41

« edellinen - seuraava »

kampsa

niin olen tässä etsiskellyt picatinny kiskoa ja siihen hyviä kiikarin jalkoja,,kokemuksia ja mistä löytyy tietoa kaivattaisiin,,

kävin kurkimassa ouluntyöstökeskuksen kiskoa ja ior:in vastaavia.

sopivatko jalat ja kiskot ristiin,,eli onko kisko standardi mitoissa kaikilla ym,,? ja miten kiinnitetään aseeseen?

eli tällaisista kaivattaisiin tietoa,,
\"asialliset hommat aina hoirethan,vaikka muuten eletäänkin kuin siat pellos\"

JpL

Käsittääkseni Picatinny on vakiomittainen. En muista, mistä ostin itselleni Picatinnyn, mutta se oli 250mm (maksoi 100 ekkua) pitkä teräsaihio, josta piti työstää sitten sopiva pätkä. Picatinnyä saa alumiinisena ja teräksisenä. Picatinny kiinnitetään ruuveilla lukonkehykseen / aseseppä voi vielä juottaa sen kiinni, jos niikseen tulee. Useimmiten kuitenkin tarvitaan seppää laittamaan se kiinni, koska ruuvien paikat ja koot eivät aina täsmää lukonkehyksen vastaaviin.

Muussa kohdin olen sitä mieltä, että muuta kiinnityssysteemiä ei tarvitsisi edes tehdä, kuin Picatinnyä. On todella luotettava systeemi. Olisi mukava nähdä joskus tulevaisuudessa Sako/Tikka kivääreitä, joiden lukkorunkoon olisi valmiiksi jyrsitty Picatinnykisko.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

HJu

: kävin kurkimassa ouluntyöstökeskuksen kiskoa ja ior:in vastaavia.

sopivatko jalat ja kiskot ristiin,,eli onko kisko standardi mitoissa kaikilla ym,,? ja miten kiinnitetään aseeseen?

Picatinny-speksi sallii tietyt toleranssit. ARMSin pikajalat ovat erittäin ronkelit joten jos kisko heittää vähänkin speksistä niin eivät sovi tai lonksuvat. Badegerin, PRIn, IORin ja vastaavien ruuvikiristeisissä renkaissa pienet heitot mitoissa ei vaikuta mitään.

Tosiasia on että kaikki picatinnyksi itseään nimittävät eivät ole edes speksin mukaisia. Niistäkin jotka ovat ei kaikkiin sovi kaikki renkaat koska renkaiden valmistajillakin on asiasta näkemyksiä.

IORin teräskiskossa on valmiiksi kierteitettyjä reikiä joten se on aika helppo ruuvata aseeseen. Tikka Tacticalin Picatinnykiskoaihioita on asemessuilla ollut välillä hyvinkin edullisesti.

Asekohtaisesti on olemassa valmiita "pulttaa kiinni"-picatinnykiskoja.
Terveisin,

HJu

JL

BR:n picatinnyjalat istuvat kiskoon hienosti, kunhan vaan ensin antaa viilaa 10-15min.

Itse olisin kyllä odottanut että 100e jalkoja ei tarvitsisi ensi töikseen alkaa viilaamaan.  :evil:

Homer

Lainaus käyttäjältä: HJuTikka Tacticalin Picatinnykiskoaihioita on asemessuilla ollut välillä hyvinkin edullisesti

Onko T3 Tacticalissa Picatinny-kisko laitettu 17mm Tikka-kiskon päälle?

HJu

Lainaus käyttäjältä: Homer
Lainaus käyttäjältä: HJuTikka Tacticalin Picatinnykiskoaihioita on asemessuilla ollut välillä hyvinkin edullisesti

Onko T3 Tacticalissa Picatinny-kisko laitettu 17mm Tikka-kiskon päälle?

On. Jos sen ruuvaa irti niin siihen voi tialle laittaa 17mm Tikkajaloilla tähtäimen kiinni. En tiedä miten paljon ruuvilukitetta ja/tai liimaa on tehtaalla käytetty mutta ruuveilla se on kiinni. Sama koskee TRG:n uutta picatinnykiskoa eli alle jää 17mm kisko jos sitä tarvitsee.
Terveisin,

HJu

HJu

Lainaus käyttäjältä: JLBR:n picatinnyjalat istuvat kiskoon hienosti, kunhan vaan ensin antaa viilaa 10-15min.

Itse olisin kyllä odottanut että 100e jalkoja ei tarvitsisi ensi töikseen alkaa viilaamaan.  :evil:

Onko hajua kumpi heittää, jalat vai kisko ?

Sinänsä uusi tieto minulle että BR-tuotteella on Picatinnyjalkoja.
Terveisin,

HJu

JL

Lainaus käyttäjältä: HJu
Lainaus käyttäjältä: JLBR:n picatinnyjalat istuvat kiskoon hienosti, kunhan vaan ensin antaa viilaa 10-15min.

Onko hajua kumpi heittää, jalat vai kisko ?

Sinänsä uusi tieto minulle että BR-tuotteella on Picatinnyjalkoja.

Nimenomaan jalat olivat aivan liian tiukat.

Ajatuksena lienee BR:llä ollut että sovitus (ensimmäinen asennus) tehdään vasaralla hakkaamalla, jolloin istuvuus on "hyyyyy like a glove"

Valitettavasti aseen fosfatoinnit lähtisivät samalla, ja tätä en halunnut.

Kaiken lisäksi vielä jalan kiinnitusruuvit eivät toimi rekyylistopparina, ovat siihen liian ylhäällä.

Eli puserrustiukkuus on ainoa joka jalan paikoilleen pitkittäissuunnassa lukitsee, ainoa vähänkään järkevä mieleeni juolahtava selitys tälle valmistustavalle on se  että jalkaa voidaan käyttää myös rekyyliurattomassa weaverissa.

hmmph. ja kun vielä oikein ajattelin että tuetaan nyt sitten suomalaista aseseppäosaamista ja yksityisyrittäjää vaikka vähän kalliinlaiset ovatkin...toisaalta oma vika kun en puhelimessa rakennetta tullut niin tarkkaan kyselleeksi. Mulle riitti tieto että "on varmasti jämäkät"

MJ

Moi,

Kuten HJu tuolla edellä toteaa, Picatinny-kiskojen/jalkojen speksit ovat aika väljät. Sinänsä hyvä idea kaikkien tarvittavien releiden kiinnitykseen. Käytän itsekin Picatinny-kiskoja miltei kaikkien tilpehöörien kiinnitykseen.

Nuo väljät toleranssit juuri aiheuttavat ongelmia, joko toimii tai sitten ei. Samoin kiskon valmistus on melko kallista puuhastelua (huolimatta nykyisistä CNC-koneista), joten kisko ja/tai jalat maksavat suhteessa melko paljon.

Erinomaiset kiskot/jalat kun kaikki natsaa eli toimivat, tosi murheenkryynejä kun eivät toimi.

Carpe Diem,

MJ

JpL

Kaikkein järkevintä on varmasti ostaa koko helahoito, jalat ja kiskot yhdestä paikasta, vaikka Realex:sta tms. Ei tule ylimääräistä harmia.
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

Tuuma

Onko kenelläkään tietoa kuka Suomessa tekee picatinny kiskoja asiakkaan mittojen mukaan?

Tarkoitus olisi saada kallistuksen omaavaa kiskoa sopivilla mitoilla.

Parilta lähialueen asesepältä kysellyt ja eivät olleet halukkaita tekemään kiskoa, asennuksen aseeseen tekevät kunhan on valmis kisko.

Ison meren takaa tietysti voisin tilata, mutta haluan kannattaa Suomalaista osaamista.

J-P

Kannattaa kysyä Pirkan aseesta, Lynxiin tekivät picatinnyn tilauksesta. On tosin kallistamaton malli.

HJu

Jalonen
Terveisin,

HJu

MiJo

Landen Riihimäellä tekee ainakin kiskon kallistuksia; oman projektini yhteydessä M65:n lukonkehyksen päälle istutettiin kiskonpätkä, joka on xx MOA "nokallaan".

AR-10(T) + S&B PM II Gen 2 XR ->1.4 K