22 lr sniper kisat

Aloittaja jade35, maaliskuu 18, 2012, 19:25

« edellinen - seuraava »

jade35

koska/missä järjestetään tarkkuusammunta kilpailut pienoiskiväärillä

Tuulos

Vaasassa järjestetään ainakin pari .22LR tarkka-ammuntakurssia, löytyy MPK:n kautta.

galwran

Miten pitkälle olette saaneet kelvollisia tuloksia .22LR:llä? Viikonloppuna tuli radalla kokeiltua 300 metriä, hajonta oli jo aikamoista  :lol:  mutta youtubessa viri-viri pyssyillä saavat aikaan ihan kelvollista tarkkuutta.

Kiinnostaisikin saada hommattua kokoonpano, jolla saisi parin moan kasaa 300 metriin, ei ainakaan patruunakulut olisi kovat, ja hauskaakin olisi...  :think:

HJu

Bulkkipaukulla pitkälle tulee korohajonta ongelmaksi koska lähtönopeusvaihtelu alkaa näkymään.  Kisapaukut on sitten lähemmäs euron kipale pienissä erissä.

Tyynellä voi osua hyvinki jasteriin kolmeensataan metriin jos ristikko ka/tai säätövarat riittää.

200 metriin voi minun mielestä ampua tarkkuutta vakavamielisesti. 150m on helppo matka tyynellä JOS tietää matkan.
Terveisin,

HJu

Kosanderi

200 metrissä mulla on ollut noin 13x18 cm pelti maalina piekkarille ja 300 metrissä minipopperi. Tyynellä kelillä molemmat on vielä tavoitettavissa. Hyvä ase+patruuna yhtälö toimii kyllä, kunhan ampuja hoitaa hommansa - piekkarilla pienet virheet kostautuvat todella nopeasti näillä matkoilla.

300m tosiaan vaatii jo melkeen kallistusta kiikarille. Omassa kiväärissä koroa noin 13,5 MRAD, kun nolla on ollut 100m, patruuna Center-X, pyssy Anschütz 1427 ja putkena Leupold Mark4. Eli nupit kaakkoon ja vielä ristikolla lisää... :D

galwran

Itse paukuttelin cci subsonic HP:ta rugerin 10/22lla ja koro riitti optiikassa, vaikka se halpaa skeidaa olikin. Kiskossa toki 20 moa kallistus. Käynti oli sellaista, että jantteriin olisi kyllä osunut, mutta ei kyllä joka laakilla. Pitänee seuraavalla kerralla ottaa laadukkaammat paukut mukaan. 150 metriin taasen oli helppo osua pahvimukiin, joita käytin savikiekkojen ja peltien korvikkeena; halvempia, ei roskaa eikä kimmokkeita, ja taskuun mahtuu kymmeniä :) Itseasiassa jopa nauratti, kun pyssy oli alunperin kohdistettu "noin" 50 metriin; lapua ballistics kertoi että 19 moaa ylös, laukaus, ja kappas, toisella laukauksella osuma mukiin  8)

PAM

Tervehdys kaikille 1. postaus.

.22 lr kisoja on herätelty henkiin Etelä-Hämeessä Tervakosken ampumaradalla jo neljän peräkkäisen vuoden ajan. Amet tosin jää perinteisen hirviradan rajoitusten vuoksi max. n. 130-150 m. Joten kohdemaalien koko täytyy sovittaa sen mukaan (4x7 cm).

Viimeisimmät "kyläkisat" pidettiin 15.6. ja mukana oli 12 ampujaa. Seuraavat on tarkoitus pitää näillä näkymin Syyskuun aikana. Näihin pääsee mukaan jos kiinostusta asiaan löytyy. Voin laittaa kutsun tännekin kun seuraavien kisojen aikataulu on lyöty lukkoon.

Ruutiukko

Mukavat kisat Tervakoskella olivatkin , kiitoksia järjestäjille .

Täältä löytyisi varmaan syyskisoihinkin osallistujia .

PAM

Seuraavat .22 kisat Tervakoskella 14.9. klo 11.45 -> Osuu samalle viikonlopulle kuin MOC, joten täällä on hyvä käydä treenaamassa ennen Lopen koitosta.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot yv minulle. Laita samalla viestiin s-posti mihin voi laittaa kilpailukutsun.

Jones

Kiitokset Tervakosken kisojen järjestäjille

Hauskaa oli ja kisat vastasivat odotuksia, vaikka ensimmäistä kertaa osallistuinkin. Vaativuustaso on ainakin minun mielestäni sopiva. Todennäköisesti kaikille tuli jonkinlaisia onnistumisen elämyksiä, mutta jossiteltavaakin taisi kaikille omista suorituksista jäädä. Itselläni ainakin, kun ei oikein tänään sujunut. Onneksi vaimo edusti aika paljon paremmin  :dance:  Aikataulujen sopiessa tullaan varmaan jatkossakin haastamaan itseämme kisoihinne.