Kirjoittaja Aihe: 338 LM lataus  (Luettu 54562 kertaa)

Poikanen

• *
Vs: 338 LM lataus
« Vastaus #135 : Joulukuu 16, 2020, 21:04 »
Kerroppa sitten Woodsman oma lataus ko on kalusto ja komponentit näköjään täysin yhtenevät. Voipi ihmetellä päädynkö itse sitten lähellekään samaa kun pääsen lataileen.

Woodsman

• *
« Vastaus #136 : Joulukuu 16, 2020, 21:25 »
Kerroppa sitten Woodsman oma lataus ko on kalusto ja komponentit näköjään täysin yhtenevät. Voipi ihmetellä päädynkö itse sitten lähellekään samaa kun pääsen lataileen.
Pitää laittaa infoa. Eiköhän nuo nyt ehdi hyvinkin tulpata, enemmän taitaa olla haasteita siedettävän ampumiskelin kanssa. Mutta kevääseen mennessä varmasti :)

SpA

• *
« Vastaus #137 : Tammikuu 24, 2021, 08:30 »
Onko joku kokeillut Noslerin RDF 300gr luotia lämäriin...
Pitäisi olla hyvä BC ja hinta ok.

250gr Berger Hybrid OTM:aa ladanneena voin kertoa, että tuo BC:n kasvu tarkoittaa myös luodin pituuden kasvua. Syö tilavuutta hylsystä ja ennen kaikkea lippaan pituus rajoittaa, kuinka lähelle ylimenoa luodin saa lipassyöttöisenä. En ole löytänyt Noslerista mittasuhteita, mutta ainakin Berger oli erittäin pitkänokkaista laatua.

Mulla TRG:ssa 250gr Scenar on rihlakosketuksessa alle 93mm mittaiseksi ladattuna. Bergerillä taisi vastaava mitta olla jotain 96mm paikkeilla. Oli niin pitkä, että kertasyöttöisenä piti ladata, eikä ulosheittoaukon koko riittänyt siihen, että ampumaton patruuna olisi ulostunut sen kautta. Lukko siis irti sellaisessa tilanteessa  8)

Tietty se on paljon kyseisestä aseesta ja luodista kiinni, onko hypyllä rihloihin niin mitään väliä. Bergerit nakuttaa tasaista 0,2mrad/5lks/500m lipasmittaisina. Toki se vöhän nakertaa, kun pitkäksi ladatut nappasi lyhyen kokeilun perusteella vielä kolmanneksen hajonnasta pois.

Noille luodeille 338 Norma Magnum olisi omiaan!

Mediocrity rules - .308 Winchester.

MOj

• *
« Vastaus #138 : Tammikuu 24, 2021, 10:16 »
Onko joku kokeillut Noslerin RDF 300gr luotia lämäriin...
Pitäisi olla hyvä BC ja hinta ok.

Mulla TRG:ssa 250gr Scenar on rihlakosketuksessa alle 93mm mittaiseksi ladattuna. Bergerillä taisi vastaava mitta olla jotain 96mm paikkeilla. Oli niin pitkä, että kertasyöttöisenä piti ladata, eikä ulosheittoaukon koko riittänyt siihen, että ampumaton patruuna olisi ulostunut sen kautta. Lukko siis irti sellaisessa tilanteessa  8)

Tietty se on paljon kyseisestä aseesta ja luodista kiinni, onko hypyllä rihloihin niin mitään väliä. Bergerit nakuttaa tasaista 0,2mrad/5lks/500m lipasmittaisina. Toki se vöhän nakertaa, kun pitkäksi ladatut nappasi lyhyen kokeilun perusteella vielä kolmanneksen hajonnasta pois.

Ison veden takana on saatu yllättäen hyviä tuloksia pitemmillä hypyillä (1,5-2,5mm) kyseisellä kaliiperilla sekä lisäksi ainakin 6.5mm.

Tosin jos ampuu 5lks/500m tasaisesti alle 3cm nippuihin, ei ole minkään sortin tarvetta muuttaa yhtään mitään!

En vain ole vielä tässä elämässä nähnyt ase/ampuja yhdistelmää, joka vastaavaan pystyy tasaisen toistettavasti, poislukien tuurikasat.

HJu

• *
« Vastaus #139 : Tammikuu 24, 2021, 10:32 »
0,2 mrad kasa 500 metrissä on 100mm.

0,2 Moa olisi 29,08 mm 500m päässä mutta sellaistahan ei ole kukaan tässä ketjussa väittänyt ampuvansa.
Terveisin,

HJu

MOj

• *
« Vastaus #140 : Tammikuu 24, 2021, 11:52 »
0,2 mrad kasa 500 metrissä on 100mm.

0,2 Moa olisi 29,08 mm 500m päässä mutta sellaistahan ei ole kukaan tässä ketjussa väittänyt ampuvansa.

No helvata, näinhän se tietenkin on. Huolimattomasti lukaisin kulmaminuuteiksi. Minun virhe, sorry siitä.
Erittäin hyvässä nipussa kuitenkin ovat ja nyt kuulostaa jo hieman ihmisen suoritukselta😉

Edit: Kiitos oikaisusta, näin pitää toimia.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 24, 2021, 12:05 kirjoittanut MOj »