TRG 22 vs Sauer 205

Aloittaja MMM, joulukuu 22, 2010, 10:14

« edellinen - seuraava »

MVe

Tämä ei ole tarkoitettu Sakon mollaamiseksi, koska hyviä aseitahan nuo ovat, mutta TRG:n omistajille antaisin vihjeen lukon pitkäikäisyyttä ajatellen, että lukon viritysnousu kannatta pitää voideltuna mielellään esim. vaseliinilla. Tämä tietysti pätee kaikkien muidenkin aseiden paineenalaisiin osiin myös.

Varmaan kyse on vain joistain yksilöistä, mutta vastaani on tullut 4-5, mistä tuo viritysnousu on alkanut leikkaamaan kiinni. Muutamalla yksilöllä, oli ammuttu vain muutama sata laukausta virenousu voitelemattomana. Ilmenee siten, että lukkoa ei tahdo saada avatuksi ilman ylenmääräistä voimankäyttöä.

Saa korjattua hiomalla(ainakin tilapäisesti) ja pitämällä voideltuna.

Toisaalta olen nähnyt useamman TRG:n, jotka eivät ole päässeet lähellekkään 1MOA:n käyntiä ilman sepitystä.

Kaikki aseet ovat yksilöitä, eikä kukaan järkevästi voi perustella yhtä ainutta oikeaa valintaa.

Maantiekiitäjä

Mulla tuo oma yksilö oireilee juurikin ko. tavalla, mutta vain sellierin hylsyllä, joten olen pitänyt tuota enemmänkin hylsyn "vikana" kuin aseen, vaseliinia en käytä,mutta hyvässä öljyssä kyllä yrittänyt lukon pitää.

hämeen hitain

Lukeehan se TRG:n manuskassa:

- Voitele sulkuolat, viritysnousu, sidekappaleen

kiinnitysnokat ja virityskappale

jäykällä ja hyvin pysyvällä

öljyllä.

Tarkistin omasta enkä nähnyt mitään erikoista, laukauksia pari-kolmetuhatta. Olen laittanut kyseiseen paikkaan sipauksen vassua aina putsauksen jälkeen.

finnfolw

Taitaa olla peräntakana vika jos ei sakoja

saa käymään lähellekään  1MOA:n käyntiiin.

MVe

Lainaus käyttäjältä: finnfolwTaitaa olla peräntakana vika jos ei sakoja

saa käymään lähellekään  1MOA:n käyntiiin.

Tuohan on aina mahdollista, mutta jos useampi kilpa-ampuja ei saa käyntiä aikaan ja aseen tehdaskäynnin jälkeen käynti löytyy, niin helposti tulee syytetyksi asetta. :D

Ile__

Onko kellään ideoita miten TRG:n liipaisinta saisi säädettyä pystympään?

Ei ole mulle sopiva tuo liipaisimen vakio takakeno asento.

Itsellä tuli mieleen yläpinnan viilaaminen, mutta se väännättää sitten ruuvia kieroon.

http://i463.photobucket.com/albums/qq353/Ile__/TRGlaukaisukoneisto.jpg">

bps

Lainaus käyttäjältä: Maantiekiitäjä
Lainaus käyttäjältä: kauko tuovinen
Lainaus käyttäjältä: JantusMulla on Sig sauer 205 .308 ja olen vähän pettynyt siihen kun ei sillä tarvii ampua kun 5 kertaa ja kuparia on rihloissa niin että ammoniakki fairya saa laittaa jonkun 20 tamppoonia läpi piipusta että saa kaikki kuparit pois. Ei siinä mitään muuta vikaa ole. Oon koittanu timanttitahnaakin mutta ilman menestystä. Muuten olen kyllä tyytyväinen ostokseeni...

Täällä itä-suomessa osti Olkkoselta Sic sauer kiväärin 2009 kahdella piipulla. Täysin mittää tekemätön yksilö. Käynti kummallakin piipulla 5 cm 100M.Ase kävi Saksassa ,ei parannusta.Vaihtoi TRG 308 win ja toimii.

Tosin oli Vaasasta TRG minulla laitettavana iskuun. Laiton jälkeen kaveri veti 400 m 1 cm kasan,et sillee laitettu TRG osaa käydä.

Mitä oli tehty ko. aseelle?

taisi kauko taas kadota kasafoorumille :D

K.Helin

TRG:n liipaisinkenkä koostuu liipaisimesta  ja sen yläpuolella olevasta muovi(metalli?)palasta.

Sekä liipaisimen yläosa että muovinpalan alaosa on lievästi viistottu. Kun muovinpalan ottaa

liipaisimen vaarnalta pois ja kääntää tällä hetkellä suoraan eteenpäin osoittavan sivun osoittamaan

suoraan taaksepäin ja kiinnittää liipaisimen normaalisti niin se on suorassa.

Tietty liipaisin itsessään on käyrä, mutta toimenpiteen jälkeen sormi ei enää liu´u ylöspäin vaan

liipaisinta pystyy vetämään suoraan taaksepäin.

Toimenpidettä varten laukaisukoneisto on irroitettava liipaisinkaaresta lyömällä pari sokkaa pois, jotta

pystyy vetämään koko liipaisimen pois liipaisinvaarnalta. Muovinpala voi olla varsin tiukassa viimeisen sentin

matkan mutta kyllä se varovasti vetämällä ja pyörittämällä irtoaa tasapaksulta ja sileältä vaarnalta.

Sokkien laittaminen paikalleen on vaikeaa sillä koneiston sovitukset ovat TOSI TIUKAT. Kylmä hiki  valui otsalla

kun sokkia joutui lyömään voimalla, jotta ne sai paikalleen. Huoli liipaisinkaaren kestävyydestä tuntui aiheelliselta.

Tästä syystä homma on kyllä omalla vastuulla.

JL

Tosin oli Vaasasta TRG minulla laitettavana iskuun. Laiton jälkeen kaveri veti 400 m 1 cm kasan,et sillee laitettu TRG osaa käydä.

Tuollahan voikin käydä pokkaamassa maailmanmestaruuksia/ennätyksiä esmes IBS liiton Sporter -luokan kasakisoista (max kivääripaino 4.9kg)

bps

Lainaus käyttäjältä: K.Helin
Sokkien laittaminen paikalleen on vaikeaa sillä koneiston sovitukset ovat TOSI TIUKAT. Kylmä hiki  valui otsalla

kun sokkia joutui lyömään voimalla, jotta ne sai paikalleen. Huoli liipaisinkaaren kestävyydestä tuntui aiheelliselta.

Tästä syystä homma on kyllä omalla vastuulla.

sokkien paikalleen laitossa voisi auttaa jos   sokkia/tappeja kylmentäisi vaikkapa kylmäspraylla ja liipasinkaari osaa taas lämmitettäisiin esim, hiustenkuivaajalla. tietenkin niin vähän ettei siitä ole haittaa  :roll:

JL

Lainaus käyttäjältä: JantusMulla on Sig sauer 205 .308 ja olen vähän pettynyt siihen kun ei sillä tarvii ampua kun 5 kertaa ja kuparia on rihloissa niin että ammoniakki fairya saa laittaa jonkun 20 tamppoonia läpi piipusta että saa kaikki kuparit pois. Ei siinä mitään muuta vikaa ole. Oon koittanu timanttitahnaakin mutta ilman menestystä. Muuten olen kyllä tyytyväinen ostokseeni...

Täällä itä-suomessa osti Olkkoselta Sic sauer kiväärin 2009 kahdella piipulla. Täysin mittää tekemätön yksilö. Käynti kummallakin piipulla 5 cm 100M.Ase kävi Saksassa ,ei parannusta.Vaihtoi TRG 308 win ja toimii.

Mulla kävi toissapäivänä 205 laitettavana. Laukaisukoneisto säädettiin kohdilleen.

Tyytyväiseltä omistajalta tuli sittemmin viesti, eka testikasa sataseen ekalla koelatauksella yksi sievä reikä. Luotina Scenar.

Hienosti tehty ase, kelpaisi kyllä mulle. Olikohan Kaukolla piippu oikein kiinni? ;)

Maantiekiitäjä

Lainaus käyttäjältä: JL

Tuollahan voikin käydä pokkaamassa maailmanmestaruuksia/ennätyksiä esmes IBS liiton Sporter -luokan kasakisoista (max kivääripaino 4.9kg)

Tuli tänään ensmmäisen kerran irrotettua raudat tuosta petausharkosta ja pähkäilin onko tuo rekyylinvastin kiinteä vai irrallinen? Kiinnostaisi myös tietää miten tuota TRG:tä voi "fiksailla"? Onko kukaan "liimannut" rautoja tuohon petausruotoon? Onko tuollaisella "petaamisella" mitään virkaa?

JL

On sitä liimailua harrasteltu- ja jotkut uskovat siihen kovastikin.

Kokeile ja raporttia kehiin! :)

MSa

Lainaus käyttäjältä: Maantiekiitäjä
Tuli tänään ensmmäisen kerran irrotettua raudat tuosta petausharkosta ja pähkäilin onko tuo rekyylinvastin kiinteä vai irrallinen? Kiinnostaisi myös tietää miten tuota TRG:tä voi "fiksailla"? Onko kukaan "liimannut" rautoja tuohon petausruotoon? Onko tuollaisella "petaamisella" mitään virkaa?

Aikanaan junttasin massat kehyksen ja blokin väliin. Ruuvit kiinni edestä taakse järjestyksessä. Toimii eikä vaeltele. Trg42. Usko on vankka ettei siitä ainakaan haittaa ole.
[url=https]

Maantiekiitäjä

Lainaus käyttäjältä: JLOn sitä liimailua harrasteltu- ja jotkut uskovat siihen kovastikin.

Kokeile ja raporttia kehiin! :)

Mikähän aine tuohon olisi otollisinta? Ei varmaan kuitenkaan kannata tuota kiskoa mennä jyrsimään kuten normi tukkia, että tulisi massalle tilaa vaan käyttää jotain ohuempaa "liimaa".