TRG 22 vs Sauer 205

Aloittaja MMM, joulukuu 22, 2010, 10:14

« edellinen - seuraava »

Maantiekiitäjä

Tänään tuli taas todistettua, että tuo TRG:n hankinta oli järki teko. :clap:

Rupesi tuo ketunpillitys kiinnostamaan niin piti käydä ampumassa itelle hieman matkoja talteen ja samalla sai kopasta itselle jo hieman ylipitkää matkaa.

Aamu alkoi taulutelineen valmistuksella.

https://lh5.googleusercontent.com/-M6UCqimHdjk/TvMuRYos3pI/AAAAAAAAFJo/riI4KLKcmDg/s720/DSCN2905.JPG">

Sitten taulu oletetulle "reitille" jota kettu toivottavasti kulkisi 350m matkaa.

https://lh6.googleusercontent.com/-93XkFmWnMOM/TvMuFRRR-QI/AAAAAAAAFJg/6F9xpfGYGdk/s720/DSCN2898.JPG">

Lopputulos itseä tyydyttävä.

Seuraavaksi taulu hieman etemmäs, GPS kertoi matkaksi 811m, mutta varmaan +/- 10m????

Torrakon takaa

https://lh6.googleusercontent.com/-6aj-Edur7EA/TvMwquSwc6I/AAAAAAAAFKQ/hHmpzBg1e-w/s720/Taulu.jpg">

https://lh6.googleusercontent.com/-vZEg7C4h2MA/TvMuv4CLvfI/AAAAAAAAFKA/8ieBN-NPqV4/s720/DSCN2916.JPG">

Taululta katsottuna.

https://lh5.googleusercontent.com/-I2M_prwGn_Q/TvMwAEE9XTI/AAAAAAAAFKI/hM4g9al-Ec0/s720/Place.jpg">

Paljon piti tehdä "töitä" ennenkuin osumat rupesivat olemaan taulussa. "Kasat" pyörivät siinä 150mm-250mm välillä ja toisinaan jopa luiskahti taulusta ohi, mutta viimeinen viiden laukauksen setti pisti jo hymyilyttämään.

https://lh6.googleusercontent.com/-Fv5eVl2ntjg/TvMumLXGyQI/AAAAAAAAFJ4/ijpI5kBSMzI/s720/DSCN2918.JPG">

Yksi osumista mitan takana piilossa. 134mm oli ulkolaidasta ulkolaitaan. Sen verta herätti tuossa ajatuksia, että taitaa tuo TRG olla parempi pitkille kuin lyhyille matkoille???

M31

Hyvin näyttää TRG käyvän ja kukkuvan, kettu on kohta vainaa...

msk

EIköhän tuo trg käy juuri niille matkoille joille haluat sen käyvän erilaisilla paukuilla. Eli ei muuta kuin latauksia kehittelemään.

Kateeksi käy tuollaiset hakkuuaukiot joissa voi vielä ampuakin!  :).
Member of DTA SRS alliance

Jantus

Mulla on Sig sauer 205 .308 ja olen vähän pettynyt siihen kun ei sillä tarvii ampua kun 5 kertaa ja kuparia on rihloissa niin että ammoniakki fairya saa laittaa jonkun 20 tamppoonia läpi piipusta että saa kaikki kuparit pois. Ei siinä mitään muuta vikaa ole. Oon koittanu timanttitahnaakin mutta ilman menestystä. Muuten olen kyllä tyytyväinen ostokseeni...
Sig Sauer 205

Maantiekiitäjä

TRG ei kyllä oo ainakaan mulla herkkä ottaan kuparia, ostin kyllä apteekista 25%:sta ammoniakkia jolla kyllä lähtee pasha piipusta.

MVe

Pitänee todeta, että sauerin piiput ovat itsellä olleet ehkä vähiten kuparia kerääviä.

Toisaalta en aivan täysin ymmärrä myöskään kuparin kanssa panikointia. Monet piiput ottavat muutamalla laukauksella värin, mutta muuta varsinaista haittaa ei käytännössä ole.

Itse puhdistan nykyään kuparit ehkä 1000 ls välein, jos muistan.

MSa

Komppaan MVe:tä tuossa kuparinpoiston tärkeudessä. Aikaisemmin kanssa putsailin kupareita turhan ahkeraan ==> ongelmia ja ihmettelemistä. Kuparinpoiston jälkeen piippu tasaantuu yksilöstä riippuen 5-30 laukauksella sellaiseen peruspaskaisuuteen/kupariuteen ja osunnan vaeltaminen loppuu. Jos poistaa kuparit joka ratakerran jälkeen menee aina tuon verran ennen kuin alkaa saamaan normidataa.

Käytännössä nykyään putsailen kanssa satunnaisesti kupareita pois, jos esim luottolatauksen käynnissä tai nopeuksissa on muutoksia. Kasapuolella voi olla tapana noita kupareita hinkkailla tiuhempaan, mutta elämä helpottu paljon kun siirsin ammoniakit ja forrestit kausihuoltotarvikkeiden joukkoon.
[url=https]

Poikma

Juuri tällaisen kausihuollon Forrestilla tehneenä kyselen ammoniakin perään.

Onko jollain varma tieto mistä sitä ammoniakkiliuosta saa eli että ainetta olis hyllyssä. Täältä Lahdesta olen kysellyt mutta apteekissa vaan ihmettelevät kun kattelevat "tukkurin" listoja; ainetta on olemassa mutta sitä ei saa myydä. Onkohan ammoniakkiliuoskin joutunut jotenkin kiellettyjen listalle tän pommintekohysterian takia?

SO

Apteekista olen itse hakenut 25%, on tilaustavaraa eli blandaavat tiukemmasta. Ilmoitin ihan rehellisesti että tulee aseenpuhdistamiseen, se kun vielä toistaiseksi on ihan luvallinen harrastus. Pelkällä A:lla puhdistaessa kannattaa tehdä huolellinen huuhtelu, muuten kanki ja pesä ruostuu aika nopeasti.

Maantiekiitäjä

Tuolla jo aikaisemmin ole puhetta, että itse puhistan piipun ensin jarrucleanerillä ja sitten vasta ammoniakki perään, tuo ammoniakki ei kuulema "pure" öljyiseen piippuun. Muistelen myös lukeneeni, että nuo ammoniakki jäämät ovat myös vaarallisia hylsyille. Ammoniakki kylvyn jälkeen puhdistan vielä tuolla cleanerillä ja sitte hölvään reilun öljyn.

Apteekkiin mullekin tilasivat kysyivät vaan, että paljonko tarvitsen maksoi muistaakseni 25ml 4€ ja tuolla määrällä tekee aikasta monta käsittelyä. Itse teen vielä silleen, että laitan huopatulpan pesään ja siihen injektioruiskulla ammoniakin ja työnnän piipunpäähän johon jätän tulpaksi ja uusi tulppa pesään estämään haihtumista, vartin päästä sitten työntelen piipun puhtaaksi.

Miten iso vaikutus on uuden piipun sisäänammun suorituksella tähän kuparin keräykseen? TRG:n edellinen omistaja kertoi, että jos piippu ammutaan moly luodeilla sisään ehkäisee tuon kuparin kerääntymisen???

Poikma

Vielä kyselen että mistä apteekista tarkalleen olette sitä ammoniakkia saaneet tilattua?

mika

Lainaus käyttäjältä: PoikmaVielä kyselen että mistä apteekista tarkalleen olette sitä ammoniakkia saaneet tilattua?

Ainakin Yliopiston apteekista Helsingin Mannerheimintieltä myivät pari vuotta sitten. Ostin litran ja maksoi jtn 25€ tms.
CHAIRBORNE - USB Troop

Jantus

Forssan supermarketin apteekista saa ainakin. Se kysy vaan, että paljonko tarviin. Sanoin, että kyllä kai se desi riittäs. Sen verran se toi ja makso 6€Eikä se mitään kyselly sen kummempia...
Sig Sauer 205

kauko tuovinen

Lainaus käyttäjältä: JantusMulla on Sig sauer 205 .308 ja olen vähän pettynyt siihen kun ei sillä tarvii ampua kun 5 kertaa ja kuparia on rihloissa niin että ammoniakki fairya saa laittaa jonkun 20 tamppoonia läpi piipusta että saa kaikki kuparit pois. Ei siinä mitään muuta vikaa ole. Oon koittanu timanttitahnaakin mutta ilman menestystä. Muuten olen kyllä tyytyväinen ostokseeni...

Täällä itä-suomessa osti Olkkoselta Sic sauer kiväärin 2009 kahdella piipulla. Täysin mittää tekemätön yksilö. Käynti kummallakin piipulla 5 cm 100M.Ase kävi Saksassa ,ei parannusta.Vaihtoi TRG 308 win ja toimii.

Tosin oli Vaasasta TRG minulla laitettavana iskuun. Laiton jälkeen kaveri veti 400 m 1 cm kasan,et sillee laitettu TRG osaa käydä.

Maantiekiitäjä

Lainaus käyttäjältä: kauko tuovinen
Lainaus käyttäjältä: JantusMulla on Sig sauer 205 .308 ja olen vähän pettynyt siihen kun ei sillä tarvii ampua kun 5 kertaa ja kuparia on rihloissa niin että ammoniakki fairya saa laittaa jonkun 20 tamppoonia läpi piipusta että saa kaikki kuparit pois. Ei siinä mitään muuta vikaa ole. Oon koittanu timanttitahnaakin mutta ilman menestystä. Muuten olen kyllä tyytyväinen ostokseeni...

Täällä itä-suomessa osti Olkkoselta Sic sauer kiväärin 2009 kahdella piipulla. Täysin mittää tekemätön yksilö. Käynti kummallakin piipulla 5 cm 100M.Ase kävi Saksassa ,ei parannusta.Vaihtoi TRG 308 win ja toimii.

Tosin oli Vaasasta TRG minulla laitettavana iskuun. Laiton jälkeen kaveri veti 400 m 1 cm kasan,et sillee laitettu TRG osaa käydä.

Mitä oli tehty ko. aseelle?