AR-10T 308 Win Nyt saatavilla Ammosta

Aloittaja Joule, tammikuu 03, 2008, 17:01

« edellinen - seuraava »

Joule

kävin pyörähtämässä Ammossa, ja nyt oli hyllyssä AR-10T:ä oli kuulemma useampi peli, niistä kiinostuneille. . . .

http://www.ammo.fi">http://www.ammo.fi

HKR

Jees, tuli tänään oma haettua, ARMSi ja IORi jo päällä. Sunnuntaina testituloksia...

J-P

Olisivat tienneet Ammossa niiden tulevan nyt alkuvuodesta(kun kysyin loka-joulukuun vaihteessa niin ei mitään hajua kuulemma ollu koska tulee), niin täälläkin olisi moinen. Noo, helmi/maaliskuussa pitäis olla onnellinen 6,5X55SE kaliberin Lynx 94 Targetin omistaja....

mpasanen

Tuli haettua kanssa 308 armalite. Rahat ei vaan riittäny kun

työväenmalliin, siis a4 spr kovakromipiipulla. Päälle ex bw 1,5x-6

zeiss 8)

JTa

Lainaus käyttäjältä: mpasanenTuli haettua kanssa 308 armalite. Rahat ei vaan riittäny kun

työväenmalliin, siis a4 spr kovakromipiipulla. Päälle ex bw 1,5x-6

zeiss 8)

Onnittelut hyvästä valinnasta. :)

Oma (lähes) vastaava nykyään:
[attachment=0]ar-10 015.jpg[/attachment]

Lahtis

Ootko itse osista kasannut?

/Antti
Invisible souls..........leave .308 holes.

JTa

Lainaus käyttäjältä: LahtisOotko itse osista kasannut?

No periaatteessa joo. Tästä lähettiin:

http://www.ammo.fi/rifles/images/AR10A4CB.jpg">

Eli AR-10A4CB (Carbine). Sitten hommasin Magpul PRS perän, Ergo-gripin ja ambi-lippaanvapauttimen. (vasuri kun olen..)

Kiikari on Nightforce NXS 5.5-22X50 MLR 0.1mrad, kiinni A.R.M.S. pikajaloilla swansleeven päällä.

Daniel Defensen freefloat ja 20" SPR piippu tulivat kuvaan vähän myöhemmin, ja BR:n vaimennin tuli tässä ihan hiljan.

Liipasinkoneisto on Armaliten vakio (?) "tactical 2-stage" tms. jota olen hieman "säätänyt" (kiillotin virepinnat ja vääntelin jousia), laukasuvastusta en oo mitannu mutta on se vakiota kevyempi nyt. :D Ja säätökaasu tehtiin männä viikonloppuna. Vaimentimen ja säätökaasun kanssa en vielä ole radalle päässyt, joten käynnistä on paha sanoa vielä.  :shock:  Ilman vaimenninta ja säätökaasua 300m radalla kasa oli riittävän pieni..ampujasta johtuvia kärpäsiä lukuunottamatta. :D

p.s. Jos joku laskee paljonko tää projekti on tullu maksamaan, vedän turpaan..  :twisted:

laur

JTa, if I'm correct you mentioned in 1 post that price tag for upgrade is over 5000. Isn't this cheaper to buy Armalite's SASS?

mika

http://i220.photobucket.com/albums/dd110/mikorke/11012008047.jpg">

siinä mun käsitys AR-10:stä. Eli receiverit ovat DPMS valmistetta, VTAC-free float, JP trigger, Obermayer urittettu piippu, Magpul perä ja kahva. LARue SPR jalka sekä S&B 4-16 kiikari. Käy ja kukkuu. :mrgreen:
CHAIRBORNE - USB Troop

JL

Lainaus käyttäjältä: mika
siinä mun käsitys AR-10:stä.

Käy ja kukkuu. :mrgreen:

Lainaus käyttäjältä: JTa
Eli AR-10A4CB (Carbine)

Ilman vaimenninta ja säätökaasua 300m radalla kasa oli riittävän pieni..ampujasta johtuvia kärpäsiä lukuunottamatta. :D

p.s. Jos joku laskee paljonko tää projekti on tullu maksamaan, vedän turpaan..  :twisted:

Paljoakohan "käy ja kukkuu" tai "riittävän pieni kasa" käytännössä tarkoittaa? Ja millä patruunalla?

Millit tai kulmaminuutit olis helpompi hahmottaa.

P.S.

Laur mun mielestä juuri laski paljoko sun ase maksoi...  :twisted:  :mrgreen:

mika

latauskokeilut ovat vasta alussa, mutta 10g scenu käy tyypillisesti 0.6-0.9moa. Riippuen nopeudesta. 10.85 käy lähes samoin. Nato ylijäämä käy n. 1-2 moa riippuen  ties mistä taivaankappaleiden asennoista.

Ase on melko hankala ampua bipodi tuelta kovalla alustalla. Kasat alkaa leviään. Repputuelta saa parhaat kasat. Go figure
CHAIRBORNE - USB Troop

JTa

Lainaus käyttäjältä: laurJTa, if I'm correct you mentioned in 1 post that price tag for upgrade is over 5000. Isn't this cheaper to buy Armalite's SASS?

Not even close..  :D (It's propably cheaper to buy SASS if you can find one in Finland..)

JTa

Lainaus käyttäjältä: mikalatauskokeilut ovat vasta alussa, mutta 10g scenu käy tyypillisesti 0.6-0.9moa. Riippuen nopeudesta. 10.85 käy lähes samoin. Nato ylijäämä käy n. 1-2 moa riippuen  ties mistä taivaankappaleiden asennoista.

Ase on melko hankala ampua bipodi tuelta kovalla alustalla. Kasat alkaa leviään. Repputuelta saa parhaat kasat. Go figure

Samaa luokkaa mullakin. Tuo bipodi tuelta ampuminen saattaa olla tottumiskysymys, mulla ainakin kasat pysy pieniniä kummaltakin tuelta ammuttuna.

10,67g scenulla sain pienimmän kasan. Huom: Minulla EI ollut minkäänlaista suujarrua/vaimenninta käytössä. Bipodilla ase tietenki pomppi kuin jänis joka laukauksella, mutta nyt kun on vaimennin niin pomppiminen tod.näk. loppuu.  :?

Ja omia latauksia en vielä ole päässyt kokeilemaan. 10g moly scenaria ostin ja niitä latailin valmiiksi muutaman koe-erän..saa nähä koska pääsee testaamaan, ehkäpä se nopeusmittari pitäis hankkia ensin? :D

JTa

Lainaus käyttäjältä: JL
Paljoakohan "käy ja kukkuu" tai "riittävän pieni kasa" käytännössä tarkoittaa? Ja millä patruunalla?

Millit tai kulmaminuutit olis helpompi hahmottaa.

Muistaakseni (!) 150m radalla paras kasa oli n.30mm / 5 laukausta. (167gr Lapuan tehdas Scenari).

Federalin Gold(jotain) kävi samaa luokkaa kuin tuo 167gr Lapualainen.

Jostain syystä 155gr Lapuan tehdas-scenarilla kasat levähti 2-3 kertaa isommiksi. (en viitsinyt edes mitata)

Lainaus käyttäjältä: JL
P.S.

Laur mun mielestä juuri laski paljoko sun ase maksoi...  :twisted:  :mrgreen:

Laski pieleen, mutta kivahan se ois ajatella että 5keur riittäis..  :D

JTa

Lainaus käyttäjältä: mikahttp://i220.photobucket.com/albums/dd110/mikorke/11012008047.jpg">

siinä mun käsitys AR-10:stä. Eli receiverit ovat DPMS valmistetta, VTAC-free float, JP trigger, Obermayer urittettu piippu, Magpul perä ja kahva. LARue SPR jalka sekä S&B 4-16 kiikari. Käy ja kukkuu. :mrgreen:

Miten olet tuon hihnan kiinnittänyt? (kuva ois kiva)

Ja mikä hihna tuo on..?