Main Menu

Rölli

Aloittaja john, marraskuu 08, 2004, 16:02

« edellinen - seuraava »

john

Moro. Kysymys röllistä: Sain juuri muuten kokonaan valmiiksi itse tehdyn röllini mutta pitäisi käsitellä se jollakin kuumuutta kestävällä maalilla ja myös jollakin vedenkestävällä kamalla. Mikähän mahtaisi olla hyvä vaihtoehto, onko olemassakaan mitään tulta kestävää spraymaalia tai muuta maalia jolla voisi käsitellä koko röllin siis myös kangassuikaleet ilman että ulkonäkö siitä muuttuisi? Vai pitäisikö tyyntyä hakemaan biltemasta 600C kuumakestomaalia(valkoinenta tai punainen), maalata puvun sisäpuoli ja maalata sitten vaikka vihreällä ja ruskealla päälle. Ei tietenkään välttämätöntä koska eihän valkoinen puvun sisältä näy. Mitenköhän on vedenpitävyyden kanssa, jos sen kalvon tekisi myös puvun sisäpuolelle kuumakeston jälkeen? Vedenpitävää kemikaaliakaan ei varmaan ole sellaista joka ei muuttaisi itse röllimateriaalia kiiltävyyden ip heijastuominaisuuksien jne osalta?

Sikakakyösti

Meinaatko paistaa itse hengiltä? Voipi meinaan tulla lämmin tuolla tavalla käsitellyssä röllissä.... :roll:

john

Olen kyllä tehnyt rölliin tuuletusaukot. Kesällä sen kanssa tulee jokatapauksessa kuuma. Voi tietysti olla että kyseisillä kemikaaleilla käsiteltynä kangas ei hengitä sitäkään vähää mitä normaalisti. Kuitenkin olisi hyvä käsitellä rölli ainakin niin ettei se pala kuin soihtu.

SO

Ihan vinkkinä niin kannattaa unohtaa kuumankesto spray (siis maalipinta kestää 600C ennenkuin hilseilee) ja etsiä kankaalle sopivaa palonsuoja-ainetta tai palamista estävää kemikaalia (sisältä yleensä myrkyllisiä satseja mm. bromia, klooria, fosforia, typpeä yms. haitallisia ja ärsyttäviä aineita) Jossain on myynnissä ainetta jolla mm. palosuojataan 1/2 joukkueteltat.

Sadesuojaus voisi hoitua ohuella kuoriasulla röllin alla.

Kysymys:

Mitä kautta, mistä, kuka tekee maastokuvioisia Gore-asuja? Karrimor?

PJA

Kysymys:

Mitä kautta, mistä, kuka tekee maastokuvioisia Gore-asuja? Karrimor?[/quote]

Kannattaa selvittää mitä Arktiksella on tarjolla... EU:n sisältä on vielä helppoa tilata ja tuodaanhan noita maahankin.

-P
If it isn\'t broken, let\'s take it apart and see why not.

JH

Finnrappel Helsingissä myy käytettyjä,mutta ehjiä goretex-asuja.

Kuosi taitaa olla brittien..