Kirjoittaja Aihe: Kasasimulaattori  (Luettu 1961 kertaa)

SMä

  • *
  • Viestejä: 163
Vs: Kasasimulaattori
« Vastaus #15 : Toukokuu 20, 2022, 07:08 »

Onko muuten tarkoituksella niin että simulaattori "ampuu" automaattisesti uudestaan heti kun käy säätämässä jotain slideria vasemmalla? Mulla ainakin näyttää tekevän näin.

Kyllä se on tarkoitus. Ajatus, on että säästää yhden klikkauksen säätämisen jälkeen.

SMä

  • *
  • Viestejä: 163
Vs: Kasasimulaattori
« Vastaus #16 : Toukokuu 20, 2022, 23:27 »

https://virtualrange.shinyapps.io/groupsimulator/

Lisäsin mahdollisuuden määritellä kasojen keskipisteen joko mediaanin (keskimmäiset osumat) tai keskiarvon kautta. Keskiarvoa käytettäessa kasojen keskipisteiden keskipiste on sama kuin kaikkien laukausten keskipiste, joten niitä osoittavat symbolit menevät päällekkäin. Mediaaneilla määriteltynä nuo kaksi asiaa hieman poikkeavat toisistaan.

Lisäsin "väärien hälytysten" simulaation myös vertailun mediaanin ja keskiarvon välillä. Näyttäisi sille, että tietyllä laukausmääräalueella keskiarvo antaa vähemmän vääriä hälyytyksiä silloin, jos kohdistus on todellisuudessa aivan kohdallaan, mutta sitä tarkistellaan kasaa ampumalla. Ainakin jos patruunat ovat kovin kalliita, niin voi olla kannattavaa mitata osumien koordinaatit ja laskea niistä keskiarvot.


Corvus

  • *
  • Viestejä: 15
Vs: Kasasimulaattori
« Vastaus #17 : Toukokuu 21, 2022, 01:05 »
Sweeeeet. Onhan toi nyt ihan v.tun hieno. Ehdottomasti kannattaisi promota jossain.. öö, en tiedä missä, mutta kansainvälisillä foorumeilla jos oot siellä aktiivinen, tai firearms-bloggaajille, tai jossain.   
 
8)
Specialization is for insects. - Lazarus Long / Robert A. Heinlein

SMä

  • *
  • Viestejä: 163
Vs: Kasasimulaattori
« Vastaus #18 : Toukokuu 21, 2022, 08:02 »
Sweeeeet. Onhan toi nyt ihan v.tun hieno.

Kiitos!

Lainaus
Ehdottomasti kannattaisi promota jossain.. öö, en tiedä missä, mutta kansainvälisillä foorumeilla jos oot siellä aktiivinen, tai firearms-bloggaajille, tai jossain.   
 8)

En ole vielä kv. foorumeille kirjautunut, mutta on sellainen mielessä käynyt. Vähän siltä varalta ryhdyin suoraan englanniksi kirjoittamaan, että olisi jossain vaiheessa laajemmalle porukalle hyödyllinen. Toivottavasti ei karsi liikaa kotimaisia käyttäjiä.

Yksi pian eteen tuleva haaste on raha. Tuo shinyapps.io -pilvi, jossa simulaattori nyt on, tarjoaa ilmaiseksi vain 25 tuntia/kk  käyttöaikaa sovelluksille. Nyt muutamassa päivässä olemme käyttäneet tästä noin 14 tuntia, joten kohta pitää kaivaa kuvetta ettei tule on-line käyttöön kuukauden tauko. Kehittely tapahtuu omalla koneella, jossa sitä voi silti hyvin jatkaa.

Jos jollain on ajatuksia, kuinka simulaattorin ylläpitokuluja saisi katettua, niin ideoita otetaan vastaan! Mainoksiahan voi webbisivulle laittaa, mutta mieluiten toki ei. Käsittääkseni Patreon -tyyppiset järjestelmät ovat Suomen rahankeräyslain kannalta haasteellisia. Mieluiten simulaattori saisi myös olla kaikille ilmaiseksi käytettävissä.

Vaihtoehto pilvelle olisi oma shiny-palvelin. Sei ole yhtä kätevä käytellä, mutta saattaa olla halvempi, jos palvelinkone on jotain muuta tarkoitusta varten jo olemassa. Olisikohan jollain tarjota palvelinkone, johon voisi asentaa ilmaisen shiny-serverin? https://www.rstudio.com/products/shiny/shiny-server/

Suunnitteilla on muutama lisätoiminto:

- Tilastopäättely ammutun kasan perusteella: kuinka tarkasti todellinen osumapiste ja vaikkapa 90% osuma-alue on pääteltävissä laukausten perusteella? Nythän on tähän saakka oletettu, että nämä asiat tunnetaan, ja on vain katsottu, miltä satunnaiset kasat näyttävät, ja miten ne käyttäytyisivät kun ammutaan enemmän tai vähemmän.

- Tikapuutestisimulaattori: Oletetaan vaikkapa ruudin määrälle ja lähtönopeudelle lineaarinen suhde, jossa ei ole nodeja. Otetaan sitten mukaan patruunan nopeusvaihtelu ja nopeusmittarin satunnainen virhevaihtelu ja ammutaan erilaisia laukausmääriä. Mille tikapuukuvaaja näyttää? Poimiiko silmä otollisia ruutilatausnodeja, vaikka sellaisia ei oikeasti olisikaan? Oletetaan sitten, että muutamia nodeja todella on ja toistetaan sama. Paljonko pitää ampua, jotta silmä poimii oikeat nodet? Saman voi ajatella toimivan myös silloin, jos testiä ei tehdä nopeudelle, vaan iskemien y-koordinaateille taulussa.

- Kahden latauksen vertailutyökalu tilastopäättelyn avulla: syötetään eri lautauksilla ammuttujen sarjojen mittausdata (nopeus tai iskemät taulussa) ja lasketaan, millä todennäköisyydellä toinen on parempi, ja kuinka paljon eroa on.





MTä

  • *
  • Viestejä: 282
Vs: Kasasimulaattori
« Vastaus #19 : Toukokuu 21, 2022, 15:52 »
Hyvältä näyttää.
Arvostan, kun päivitykset tulee keskellä yötä...  8)

Silmiä avaavaa on kyllä se, että ase voi käydä ihan hyvin ja tähtäinkin kohdistettu oikein, mutta kaikki kasat ei vaan ole nättejä.
Pitää vaan tuntea omat taidot ja tekniikka.

SMä

  • *
  • Viestejä: 163
Vs: Kasasimulaattori
« Vastaus #20 : Toukokuu 21, 2022, 16:08 »
Hyvältä näyttää.
Arvostan, kun päivitykset tulee keskellä yötä...  8)

Päivisin tehdään töitä, ja öisin harrastetaan :)