IOR 3-18x42 MP8 FFP mrad "double turn" proto

Aloittaja JRu, joulukuu 20, 2006, 12:09

« edellinen - seuraava »

ao

Lainaus käyttäjältä: aoPaljonkos näissä uusissa IOR:ssa on säätövaraa koropotikassa?

edit: Ja onks niissä yhdellä kierroksella 10 mrad?

Itse itselleni vastaten: 3-18x42 FFP korosäätövara 22mrad (Valdadan sivuilta)

Voisiko joku kyseisen putken omistava varmistaa että pitää paikkansa?

hasaki

Tuolla aikasemmin olevista kuvista näkyy, että kierroksella on 10mrad, että eiköhän siitä ainakin se 20mrad löydy todellisuudessakin.

edit: SO olikin tuolla aiemmin jo tämän kertonut. :oops:

HKR

Lainaus käyttäjältä: ao
Lainaus käyttäjältä: aoPaljonkos näissä uusissa IOR:ssa on säätövaraa koropotikassa?

edit: Ja onks niissä yhdellä kierroksella 10 mrad?

Itse itselleni vastaten: 3-18x42 FFP korosäätövara 22mrad (Valdadan sivuilta)

Voisiko joku kyseisen putken omistava varmistaa että pitää paikkansa?

Tossa mulla on ainakin 10 mrad kierroksella ja 204 kertaa se ylöspäin naksahtaa. Joten lyhyellä matematiikalla saan siitä 20,4mrad :).

http://s99.photobucket.com/albums/l314/honohessu/?action=view&current=04052008078.flv">

EDIT: LASKETTU PITKÄKÄLLÄ MATIKALLA 204 NAPSUA = 20,4MRAD :D.

hasaki

Mun nähdäkseni se tossa videossa naksahtaa kyllä 204 kertaa, mikä tekee pitkällä matikalla koroa 20,4 mrad, siis jos nollakohta oli tosiaan säädön alapää.

Vai olenko aivan väärässä :?:

HKR

Lainaus käyttäjältä: hasakiMun nähdäkseni se tossa videossa naksahtaa kyllä 204 kertaa, mikä tekee pitkällä matikalla koroa 20,4 mrad, siis jos nollakohta oli tosiaan säädön alapää.

Vai olenko aivan väärässä :?:

Joo, tätä se lyhyt matikka teettää :mrgreen:. 204 napsua :idea:. (Korjattu alkuperäiseen viestiin :!: ).

JpL

Eli 24 se oli. Olin lukenut toisesta lähteestä et se olisi ollut 22 ja toisesta että 24. IOR saisi kyllä tarkemmin kertoa noista spekseistä saitillaan...
- \"Olen halunnut tehdä elämässäni vain kolmea asiaa: Kirjoittaa, metsästää, ja rakastaa.\"

ao

Eli siis sehän nyt ei ole 24... Vähän matematiikkaa tai luetun ymmärtämistä peliin. 204 naksua, 1 naksu=0,1 mrad -> 20,4 mrad säätövaraa.

HKR

Lainaus käyttäjältä: JpLEli 24 se oli. Olin lukenut toisesta lähteestä et se olisi ollut 22 ja toisesta että 24. IOR saisi kyllä tarkemmin kertoa noista spekseistä saitillaan...

Lainaus käyttäjältä: aoEli siis sehän nyt ei ole 24... Vähän matematiikkaa tai luetun ymmärtämistä peliin. 204 naksua, 1 naksu=0,1 mrad -> 20,4 mrad säätövaraa.

OIKEA säätövara on siis 20,4mrad (ainakin mulla, mutta tohon kannattaa suhtautua varauksella kun toi mun ei ole priima yksilö). Jätin ton 24mrad alkuperäiseen viestiin huonoksi vitsiksi/mokaksi mutta KORJAAN MYÖS SEN OIKEAKSI.

Tamppi

Ei tuntunut kovin kestävältä vehkeeltä tuo IORi. Kolmisen viikkoa putki ollut nyt mulla ja paskaksi män. Alle 50 laukausta 300wsm:n päällä ja joku linssi irtosi. :cry:

kuva on täysin sumea, eikä sen läpi erota enään mitään. suurennoksen säätö ei myöskään toimi. :?

J-P

Lainaus käyttäjältä: JpLJoo, okei. Sen siis saa tuolla uudella koropotikalla. Hieno tähtäin on. Uskallatko kertoa paljonko maksoi koko systeemi kaikkineen?

Kiikari oli 1480€ jalkoineen, sisältäen rahdit.

ao

Lainaus käyttäjältä: HKROIKEA säätövara on siis 20,4mrad (ainakin mulla, mutta tohon kannattaa suhtautua varauksella kun toi mun ei ole priima yksilö). Jätin ton 24mrad alkuperäiseen viestiin huonoksi vitsiksi/mokaksi mutta KORJAAN MYÖS SEN OIKEAKSI.

Joo, tarkoitinkin tuon edellisen JpL:lle, sekä selvennykseksi vielä muillekin. Jos HKR:n putki ei ole priimayksilö, niin voisiko joku muu vielä saman putken omistava laskea omat napsunsa.

Miksi toimitusjohtajan putki ei ole priimayksilö?

JL

Enemmän kiinnostaisi että onko napsu ihan oikeasti 0.1mrad -ja ristikko kanssa.

Onko kukaan kokeillut ase tuettuna mittatauluun tai edes ampumalla?

HKR

Lainaus käyttäjältä: aoMiksi toimitusjohtajan putki ei ole priimayksilö?

Se on Herra Toimitusjohtaja sulle 8).

Eihän se mikään salaisuus ole että Iorilla oli/ja näköjään on ongelmia varsinkin 1gen 3-18 putkien kanssa. Tossa Sniper's Hiden poikien ongelmaa:

"Here's what happened. There is a lens inside the scope called the inverter, which resides inside the erector tube, whose job is to invert the upside down image so it is right-side up for your eye. The inverter sits in a washer-like metal container, which is made of some type of "exotic" metal alloy. These washers are cut from rolled stock at the factory. Seems like a portion of a particular roll (or a particular roll, I'm not 100% clear, but I beleive it was just a portion of a roll) has tiny holes (porosity) in the metal, sort of like a honeycomb. When these were cut and made for the scopes, these holes compromised the structural integrity of the part and made them susceptible to breakage, which is exactly what happened. The parts were a material defect, not related to assembly or design. To forestall any more problems, this part will now be made from steel, not this fancy alloy. When the "frame" for the inverter broke, the internal lenses broke loose and basically locked everything up. ALL NEW SH FFP SCOPES WILL HAVE STEEL USED INSIDE THE ERECTOR ASSEMBLY TO ELIMINATE THIS BREAKAGE. I am comfortable this issue is now resolved, and these next batch of scopes will be jam-up.

There is no correlation between scope serial numbers and whether they are defective...certain scopes are affected, but not all of them. The longer your scope lasts, the more likely this is not an issue. IOR has been using this material for quite sometime, but they were unhappy about this and as they always do, they have corrected the issue. The porosity was bad enough to make breakage a relatively easy thing to do. Not a good thing for a $1300 scope."

Eli Sniper's Hiden poikien kimppatilauksessa ensimmäiset taisi olla järestään paskana. Eli linssi/linssit lähti kävelemään. Tätähän tapahtuu myös tuplaten kalliimmillekin putkille *kröhmm* :wink:, mutta Iorin kohdalla se oli jo epidemia.

Oma putki saapui tämännäköisenä:

http://i99.photobucket.com/albums/l314/honohessu/07032008289.jpg">

http://i99.photobucket.com/albums/l314/honohessu/07032008296.jpg">

http://i99.photobucket.com/albums/l314/honohessu/07032008294.jpg">

http://i99.photobucket.com/albums/l314/honohessu/07032008295.jpg">

Eli ristikko on oikeassa reunassa ja näin ollen myös itse linssi. Siksi ei varmuudella voi sanoa noista napsuistakaan pitääkö ne kutinsa. Ei siinä mitään, takuuseenhan toi menee mutta tässä on odoteltu tovi jo uutta putkea ja kiirehän se alkaa taas senkin osalta tulla jos meinaa kisoihin lähteä :(.

JL

Siis hetkinen, ammuitko putken rikki vai oliko jo valmiiksi p****na?

JKr

Halvalla ei saa hyvää ! Mulla oli kerran Ior, mutta ei se kertaakaan kiväärin päälle mennyt :)
Sniper - Taxi / One Mile Club / Jäykkä Kampi / sPurkuvasara / Sufferfest participant