Viestien välitys

Aloittaja mamannon, marraskuu 02, 2006, 20:07

« edellinen - seuraava »

mamannon

Tämän keskustelufoorumin yksityisviestien siirtymisessä vastaanottajalle on toivomisen varaa. Siispä Te, jotka olette vastanneet ostoilmoitukseeni "Ostan 338 lapua magnum kiväärin", en ole saanut Teille viestejä perille, vaan ne lojuvat lähtevät-kansiossani.  Siten pyydän kohteliaimmin Teitä ottamaan minuun yhteyttä sähköpostiosoitteeseen mamannon(miuku)mappi.helsinki.fi

T: mamannon

Poikma

Taitaa olla niin, että lähetetty yksityisviesti siirtyy "lähtevät"-kansiosta "lähetetyt"-kansioon sen jälkeen, kun vastaanottaja on viestin avannut. Eli todennäköisesti lähettämäsi viestit ovat menneet perille, vastaanottajat eivät vaan ole niitä avanneet.

mamannon

Niin, voi olla... Mutta kun kysyin syytä viestieni pysymiseen lähtevät-laatikossa, kai minulle olisi vastattu noin, jos asia olisi niin (tai vastaaja olisi tiennyt asian olevan niin). Yleensä käsittääkseni sähköpostiohjelmat merkitsevät viestin lähetetyksi silloin, kun se on vastaanottajan luettavissa eikä silloin, kun vastaaottaja avaa viestin.

T: mamannon

JSR

Toinen vaihtoehto, että privaa saaneet ei ole käyny palstalla sen jälkeen, tosiaan edes saatuaan ilmoituksen viestin saapumisesta. Silloin roikkuvat tuolla lähtevät-laatikossa. Näin olen ymmärtänyt :?:

HJu

Olen ymmärtänyt että viesti poistuu minun lähteävät kansiosta vasta kun vastaanottaja on sen lukenut. Vastaanottaja taas ei saa viestistä mitään tietoa ennen kuin on kirjautunut sivulle.

Ylläolevasta voi huomata että kyse ei ole ns. tavanomaisesta sähköpostisysteemistä jossa viesti lähtee heti eteenpäin riippumatta siitä onko vastaanottajan osoitetta edes olemassa. Palstan systeemi odottaa että saaja tunnistautuu ennen kuin mitään viestiä tosiasiassa lähtee minnekään.

HUOM Se että viestin vastaanottaja on käynyt sivuilla muuten vaan ei vielä riitä vaan hänen pitää kirjautua sisään että voi saada viestin uudesta saapuneesta viestistä.
Terveisin,

HJu

Pantteri

Eikös enään tule "saapuneesta" viestistä ilmoitusta "sähköpostilaatikkoon"  :roll: ennen ainakin tuli :?:
Turvallisuus kaiken A ja O

Poikma

Kyllä tulee ilmoitus saapuneesta yksityisviestistä sähköpostiin, mikäli näin olet asetuksista valinnut.