Kirjoittaja Aihe: Monikäyttötähtäin?  (Luettu 6523 kertaa)

iippo777

• *
Vs: Monikäyttötähtäin?
« Vastaus #30 : Syyskuu 23, 2019, 21:13 »
Sorry offtopic:
Eikös tuo Dark Lord of Opticsin ILya ole enemmän tai vähemmän aivan tavallinen itsensä jalustalle korottanut tietäjä. Toki herralla on laput ja tutkinto, mutta eikös ole hieman kummallista, että ammunnan noviisi, joka on optiikan tietäjä latelee kaiken ja kädestä syödään.

Ei mene jakeluun mulle, mutta mielestäni toi ILya on aika tyhjän kanssa ja sieltä tuskin saa mitään rautasta faktaa miten ILyan suosittelemat putket on vain optiikaltaan hyviä, mutta tätsit. Ei pelkoakaan, että ne olisi laadukkaita ja pitkä ikäisiä käytössä.

jthyttin

• *
« Vastaus #31 : Syyskuu 24, 2019, 08:16 »
Mulla on (onneksi) mennyt tämä DLO-vaihe täysin ohi. Muistan vaan vuosien takaa että herra kirjoitteli erinäisille foorumeille kattavia dokumentoituja optiikkavertailuita. Selkeästi joko pätäkkää, suhteita tai molempia oli.

Jokainen voi poimia löytämästään tiedosta haluamansa palaset, homma ei ole ainakaan helpottunut kun kaikenlaisia feikkitestausblogeja pullahtelee kuin sieniä sateella, varmaan mainosklikkausten toivossa.

HJu

• *
« Vastaus #32 : Syyskuu 24, 2019, 08:17 »
Harva kai syntyy optometriksi. Ilya nyt on kuitenkin kelvannut Meoptalle ristikkosuunnittelijaksi. Eli Optika 6-sarjan pitkän matkan ristikot ovat herran käsialaa.

Ei hän mikään jumala ole mutta enemmän hänellä on tietoa ja kokemusta eri pitkän matkan ammuntaan ja taktiseen käyttöön tarkoitetuista kiikaritähtäimistä kuin 90% tämän palstan lukijoista.

Itse luen hänenkin raportteja mutta isona poikana teen ihan itse hankintapäätökseni
Terveisin,

HJu

HJu

• *
« Vastaus #33 : Syyskuu 24, 2019, 08:20 »
Jos ei tiedä mitä haluaa/tarvitsee niin S&B PMII ja Steinerin M5 ja M7-sarjalaiset ovat varmoja valintoja myös optiikan keston osalta.
Terveisin,

HJu

MTä

• *
« Vastaus #34 : Syyskuu 24, 2019, 08:48 »
Harva kai syntyy optometriksi. Ilya nyt on kuitenkin kelvannut Meoptalle ristikkosuunnittelijaksi. Eli Optika 6-sarjan pitkän matkan ristikot ovat herran käsialaa.

Touché.
Tuntematon suuruus itselle, mutta nopea googletus kertoi miehen myös ajoittain kirjoittavan Guns&Ammoon ja olleen kehittelemässä pimeänäkötähtäimiä.

HJu

• *
« Vastaus #35 : Syyskuu 24, 2019, 14:46 »
Asioihin syvällisesti perehtyneitä harrastajia kannattaa kuunnella, joku kultajyvä aina välillä löytyy. Eikä harrastajia pidä muutenkaan mitenkään väheksyä. Amerikassa pro tarkoittaa sitä että henkilö ansaitsee leipänsä siitä mitä tekee. Se ei vielä takaa että hän olisi erityisen hyvä siinä mitä hän tekee. "Rakkaudesta lajiin"-tyypit ovat kehitelleet .50 Barrettin, MSR- ja MSR2-ristikot, 6mm PPC-patruunat, yms. joita mikään kalliisti palkattu komitea tai tiedemiesryhmä ei ole osannut keksiä/suunnitella.
Terveisin,

HJu

SO

• Administrator
« Vastaus #36 : Lokakuu 06, 2019, 13:33 »
Pyssy-, paukku ja tähtäinhommissa, kuten kaikissa muissakin, on jonkin verran etua siitä että itse ymmärtää mitä suunnittelee tai että millaiselle tuotteelle on tarve. Ja mitä etuja tuote tarjoaa muihin nähden ja miksi. MSR on aika hyvä esimerkki siitä kun 20 vuotta takaperin ammuttiin vielä mildotilla ja IORn MP8 teki tuloaan josta sitten "rakkaudestalajiin"-miehet kehittivät MSRn ja sai idean myytyä isoille valmistajille. 338 Lapua Magnum on myös aika merkittävän uran tehnyt ta-hommissa.