Kirjoittaja Aihe: Tarkka-ampujan joulu!  (Luettu 690 kertaa)

LSa

• Killan puheenjohtaja
  • Edistän: 1 | +5 | 8 | 9 | 36 | 37 | 39 | 41 | 44
Tarkka-ampujan joulu!
« : Joulukuu 24, 2018, 11:59 »
Hyvää joulua rakkaat tarkka-ampujat!

Tässä on vuosien saatossa tullut kuultua monet silmät kostuttaneet sotajoulutarinat etulinjan veteraaneilta. Niistä on itselle noussut päällimmäiseksi ajatukseksi se, että rauhallista joulua kannattaa arvostaa todella paljon - todella paljon.

Meillä kaikilla on nyt joulunkin aikana erilaiset elämäntilanteet päällä. Joku viettää joulun rakkaassa porukassa - joku rakkaassa, mutta riitaisessa - joku vain riitaisessa. Joku sukkuloi paikasta toiseen, osa on joulun töissä - ja moni on yksin. Osa on todella yksin, vaikka ympärillä olisi vilinää.

Meillä on se etu moneen tavalliseen taistelijaan, että voimme hyödyntää ta:n henkistä kapasiteettia ja pitää tilanne rauhallisena. Muiden käytökseen meidän on hankala vaikuttaa, mutta voimme itse pitää oman käytöksemme asiallisena. Näytetään omaa esimerkkiä siitä, miten toivo pidetään yllä ja suojataan siten lähimmäistemme lepo. Jouluna sotiminen jää sivuun.

Vaan kovinkin taistelija saattaa taipua. Jos yksinäisyys iskee liian lujaa päälle ja tukeva taistelutoveri puuttuu viereltä, soita kriisipuhelimeen, tai mene mukaan seurakuntien / järjestöjen joulutapahtumiin. Ole rohkea!

Mä olen aina nähnyt tarkka-ammunnan yhteiskunnan hyväksi tehtynä työnä. Sellaisena, jolla on osaansa suurempi tarkoitus. Teemme siis yhdessä töitä suuremman hyvän puolesta. Siksi lepää, jatkamme ensi vuonna.

Siunattua joulua ja hyvää uutta vuotta 2019!

Puheenjohtajaterveisin,

LSa
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 1970, 02:00 kirjoittanut Guest »