Kumpi olisi parempi?

Aloittaja Pete75, huhtikuu 30, 2006, 01:03

« edellinen - seuraava »

Pete75

Kumpi kiikari olisi parempi ta-käyttöön kun kivääri on 308 tikka t3 tactical.Olen puntaroinut asiaa sen verran että jäljellä on kaksi vaihtoehtoa,S&B 5-25*56 tai Zeiss diavari 3-12*56 Finndot.Olen jossainvaiheessa hankkimassa trg:n cal 338LM ja kiikari siirtyy sen päälle.

Pantteri

Heh, onhan tuota täälä puitu  :(

Se riippuu keneltä kysyy, ja mitä ominaisuuksia/ominaisuuksien käytännössä  olemattomia eroja haluat kiikariltasi  :P
Turvallisuus kaiken A ja O

Silent killer

Lainaus käyttäjältä: Pete75Kumpi kiikari olisi parempi ta-käyttöön kun kivääri on 308 tikka t3 tactical.Olen puntaroinut asiaa sen verran että jäljellä on kaksi vaihtoehtoa,S&B 5-25*56 tai Zeiss diavari 3-12*56 Finndot.Olen jossainvaiheessa hankkimassa trg:n cal 338LM ja kiikari siirtyy sen päälle.

Olet käynyt lukemassa topiccini..sieltä löytyy varmasti vastaus kysymykseesi , ja sen verran voin valoittaa , että loppu peleissä on tuo käytettävissä oleva euromäärä joka ratkaisee monen "Putkiongelmat".

- Sillä jos haluaa hyvää on käytettävä euroja aika kasa , mutta halvemmillakin pärjää..

- Tuo S&B on aika kallis putki ,joten ota vaihto ehtoiseksi Zeissin putkeksi vaikka 6-24x56*

- Ja sarjassa Meopta + muut "vähän halvemmat"..tulevat kysymykseen jos et vaadi maximi herkkuja putkelta...

Eli kaikki riippuu paljon haluat panostaa putkeen , jos rahaa on niin valintakin yleensä on helppoa ,

- Ja loppu kaneettina sanoisin sitä "ainoaa oikeaa" ei olekkaan , aina löytyy kulman takaa parempi.  :wink:

"Kiikari ei ratkaise  , vaan ampuja"........
terv: Silent Killer

HJu

Lainaus käyttäjältä: Pete75Kumpi kiikari olisi parempi ta-käyttöön kun kivääri on 308 tikka t3 tactical.Olen puntaroinut asiaa sen verran että jäljellä on kaksi vaihtoehtoa,S&B 5-25*56 tai Zeiss diavari 3-12*56 Finndot.Olen jossainvaiheessa hankkimassa trg:n cal 338LM ja kiikari siirtyy sen päälle.

Noista kahdesta ottaisin 5-25X56:n. Syy: Siinä on parallaksisäätö (ei tosin välttämätön), etäisyyden mittaamiseen hyvä ristikko ja ristikon valaisu (välttämätön minun mielestä).

Vähän sirompia olisivat S&Bn 3-12X50 PMII ja 4-16X50 PMII. Hinta on samoilla optioilla kuitenkin aika lailla sama.

Reality check: Jos sen isomman kiväärin osto on vasta tulevaisuudessa niin kannattaa asennoitua niin että ei se tähtäin siitä T3:n päältä mihinkään siirry koska sitten kun TRG:n ostat niin on tullut 6-10 kpl vielä hienompia tähtäimiä markkinoille ja haluat ehdottamasti ostaa parasta (riippuu toki finansseista).
Terveisin,

HJu