Paras käsinallitin?

Aloittaja FINZKI, lokakuu 13, 2017, 08:36

« edellinen - seuraava »

FINZKI

Ois aika vaihtaa jo alusta asti hermoja raastanut Lee auto-primer xr johonkin parempaan.

Joskus aikoinaan oli RCBS perus nallitin, joka on ihan ok, mutta mitä raati suosittelee?

Olisiko tuo RCBS universal, askel kohti helpointa nallitusta?

Anttari

Olen myös etsimässä toimivampaa nallitusjärjestelmää Lee Torretin nallitussysteemin jatkeeksi. Siinähän, eikä Leen käsinallittimessa toiminut nallien syötöt luotettavasti.

Tuo RCBS universal näyttää hyvältä, mutta: "Second, the APS tool has a "universal" shell-holder. This employs spring-loaded jaws so it can fit any size cartridge, from a 17 Fireball to large magnums." Siis,mitä isompi hylsy - sitä suurempi on jousien vastus sitä pitimen kitaan asetettaessa.

Mietityttää vähän tuo turhan universal jousitettu hylsynpidin, joka lienee tuon ratkaisun Akilleen kantapää! Kuinkahan kestävä se mahtaa olla?

Käsinallitin, johon voi vaihtaa tarvitsemansa hylsynpitimet, saattaisi olla luotettavampi semminkin jos ladataan vain esim. perinteisiin hylsynpidin #2:sen hylsyihin.

Yksinkertaisuus tuo tullessaan toiminnallisen luotettavuuden!

HJu

Jos haet käsinallitinta niin RCBS Hand Priming Tool joka käyttää normaaleja hylsynpitimiä. Jos pöytänallitinta niin RCBS Automatic Priming tool.

Terveisin,

HJu

jsr85

Forster co-ax primer tool

JR

<t></t>

FINZKI

Lainaus käyttäjältä: Anttari post_id=86229 time=1507882312 user_id=6367
Olen myös etsimässä toimivampaa nallitusjärjestelmää Lee Torretin nallitussysteemin jatkeeksi. Siinähän, eikä Leen käsinallittimessa toiminut nallien syötöt luotettavasti.

Tuo RCBS universal näyttää hyvältä, mutta: "Second, the APS tool has a "universal" shell-holder. This employs spring-loaded jaws so it can fit any size cartridge, from a 17 Fireball to large magnums." Siis,mitä isompi hylsy - sitä suurempi on jousien vastus sitä pitimen kitaan asetettaessa.

Mietityttää vähän tuo turhan universal jousitettu hylsynpidin, joka lienee tuon ratkaisun Akilleen kantapää! Kuinkahan kestävä se mahtaa olla?

Käsinallitin, johon voi vaihtaa tarvitsemansa hylsynpitimet, saattaisi olla luotettavampi semminkin jos ladataan vain esim. perinteisiin hylsynpidin #2:sen hylsyihin.

Yksinkertaisuus tuo tullessaan toiminnallisen luotettavuuden!

Saatat olla asian ytimessä.

Midwayllä jenkeissä poistomyynnissä tuo nallitin.

https://www.midwayusa.com/product/319794/rcbs-universal-hand-priming-tool">https://www.midwayusa.com/product/31979 ... iming-tool">https://www.midwayusa.com/product/319794/rcbs-universal-hand-priming-tool

Koheltaja

Paras on aina se joka on toimivin jokaisen omassa käytössä, ei ole olemassa vedenjakajaa tässä(kään) asiassa. Siksi en aina jaksa ymmärtää näitä amerikkalaisten rakastamaa superlatiivien käyttöä kun jotain ollaan etsimässä tai tuomassa esille.

RCBS käsinallitin on toiminut hyvin omassa käytössä ja lienee suositelluin ja suosituin käsinallititin.
Kylätason ampuja

HJu

Kasamiehet käyttävät Sinclairin käsinallintinta jossa on säädettävä nallin asetussyvyys. Itse olen käyttänyt 15 vuotta RCBS:n käsinallinta enkä ole vielä onnistunut sitä rikkomaan. Jotkin "vierasmerkkiset" hylsynptimet eivät toimi koska nallinasetintanko ei mahdu liian pienen nallireiän kautta asettamana nallia. Muistelisin että jollain hyvin vanhalla Lymanin hylsynpitimellä oli tällaista vaivaa mutta Reddingit ja RCBS:t ovat toimineet moitteetta.

Pöytänallitinta jotkut kehuvat ranteille mukavaksi ja tunnokkaammaksi. Vie vaan tilaa ja maksaa mutta muuten varmaan hyvä peli.
Terveisin,

HJu

MikaS

Mulla on tuollainen rcbs universal aps nallitin ollut aika kovassakin käytössä reilut 10+ vuotta. On nallitettu 222:sesta-> 45-70:n ja siinä alkaa olemaan jo iso kanta. Tarttis sittenvarmaan ostaa varuiks toinen jos valmistus loppuu, tosin midway voi myydä muutenkin varastoja loppuun.

Peränkävijä

Itselläni on yksi hylsynpidin jonka alaosa on turhan korkea eikä mahdu kunnolla rcbs:n käsinallittimeen. Muuta pahaa sanottavaa tuosta ei ole.

Hyvä puristella nalleja vaikka leffaa katsoessa.
<t></t>

Koheltaja

Omaan RCBS:ään tein aikoinaan uudet männät jotka palautuu mekaanisesti, loppui mäntien jumittaminen ei-yhteensopivilla hylsynpitimillä. Mitäköhän sillä on nallitettu? Jokunen kymmentä tuhatta patruunaan vajaan 20v aikana eikä väsymisen merkkejä ole.
Kylätason ampuja

veeteetee

35 vuoden jälleenlataamisurani aikana yhden RCBS:n käsinallittimen runko on murtunut hylsynpitimen kiinnitysuran kohdalta. Hankin toisen, enkä vaihtaisi - ja lisäksi minulla on nyt varaosia  :D

JL

Ainoa parannus jonka olen keksinyt RCBS:n käsinallittimeen on ohut puuvillahanska. Pitkä sessio ja tiukat nallitaskut = vesirakko kädessä.

FINZKI

RCBS varmasti merkkinä paras, itellä oli joskus toi stock versio ja toimihan se, jos ei vain mäntä juminu joskus kiinni.

Jotakin liukkaria sinne vois laittaa, esim graffittia.

Homer

Lainaus käyttäjältä: JL post_id=86299 time=1508189914 user_id=168
Ainoa parannus jonka olen keksinyt RCBS:n käsinallittimeen on ohut puuvillahanska.

Mulle kelpaisi putoamaton kara/tappi kun nallitinta vahingossa kallistaa liikaa, mutta tuo nyt on aika pieni ongelma, vai onkohan sellaistakaan enää?
Lainaus käyttäjältä: FINZKI post_id=86312 time=1508253908 user_id=6358
RCBS varmasti merkkinä paras

Ihan yhtä paras kuin bemari, eiku mersu, eiku... :)

Koheltaja

Sorvarilla teettää karan missä on alhaalla laippa joka tulee männän ja jousen väliin, asennus purkamalla vivusto pois. Ei putoa mäntä eikä jumita.
Kylätason ampuja