ta koulutus vaatimus

Aloittaja kyselijää, helmikuu 28, 2017, 16:02

« edellinen - seuraava »

kyselijää

hei

olen menossa armeijaan ja tarvitsen apua. olisin halunnut erikoisrajajääkäriksi mutta näkö estää pääsyn sinne joten tuli mieleeni ryhtyä tarkka-ampujaksi. harrastan metsästystä ja käyn kerran viikossa ilma-ase radalla ampumassa normaaleja tauluja sekä liikkuvaa hirveä harrastan myös kamppailu urheilua jonka vuoksi kuntoni on mielestäni hyvä mutta näköni on perseestä joudun käyttämään silmälaseja ja se estää pääsyn erikoisrajajääkäriksi niin kuin jo mainitsinkin. nyt haluaisin tietää onko näköni esteenä tarkka-ampujan hommiinkin ja miten voin hakeutua tarkka-ampujan pariksi eli tähystäjäksi/ spotteriksi sillä se homma olisi kuitenkin päällimäinen tavoite.

auttakaa minua joka en tiedä mistään mitään sillä nyt tarvitsen teidän apua.

jsr85

13v sitte rk ammuntojen parhaat valittiin ta koulutukseen, olisin ite halunnut kans mut rk.lla en osu minnekkään, ei oo mittasuhteet hyvät mulle, makuuasennossa perä niin lyhyt et näkyy diopterista molemmilla puolilla neljätaulua.[FACE WITH TEARS OF JOY]

JR
<t></t>

MMä

Lainaus käyttäjältä: kyselijäähei

olen menossa armeijaan ja tarvitsen apua. olisin halunnut erikoisrajajääkäriksi mutta näkö estää pääsyn sinne joten tuli mieleeni ryhtyä tarkka-ampujaksi. harrastan metsästystä ja käyn kerran viikossa ilma-ase radalla ampumassa normaaleja tauluja sekä liikkuvaa hirveä harrastan myös kamppailu urheilua jonka vuoksi kuntoni on mielestäni hyvä mutta näköni on perseestä joudun käyttämään silmälaseja ja se estää pääsyn erikoisrajajääkäriksi niin kuin jo mainitsinkin. nyt haluaisin tietää onko näköni esteenä tarkka-ampujan hommiinkin ja miten voin hakeutua tarkka-ampujan pariksi eli tähystäjäksi/ spotteriksi sillä se homma olisi kuitenkin päällimäinen tavoite.

auttakaa minua joka en tiedä mistään mitään sillä nyt tarvitsen teidän apua.

Tarkka-ampujia sekä tukiampujia koulutetaan kaikissa jalkaväen jääkäri-, tiedustelu- ja sotilaspoliisiyksiköissä. Yleensä yksikön vaihto yksiköiden välillä ei ole enää palveluksen alun jälkeen mahdollista (poikkeuksiakin tosin on), joten ilmoita kotiisi tulevalla ennakkokyselylomakkeella halusi jalkaväkiyksikköön.

Huomio että tarkka-ampujiksi on aina paljon halukkaita. Pääsääntöisesti siihen tehtävään valitaan sellaisia joilla kiitettävä tai vähintään hyvä tulos kuntotestissä, joilla psykotestit osoittavat kykyä itsenäiseen toimintaan sekä joilla on KIITETTÄVÄT ampumatulokset kaikista ammunnoista P-kaudella RK:llä. Silmälasit ei ole välttämättä este, mutta jos halukkaita on riittävästi (kuten yleensä on) en itse valitse tarkka-ampujakoulutukseen silmälaseja käyttävää henkilöä.

Vinkki sinulle. Älä lukittaudu ajatukseen "tarkka-ampujasta" kun menet palvelukseen, vaan ole avoin ja mieti tarkkaan mitä muita mielenkiintoisia ja mielekkäitä palvelusvaiehtoja juuri Sinun yksikkösi tarjoaa. Menestystä palvelukseen!

T: ex-Jääkäriyksikön yksikönpäällikkö

HJu

Silmälasit ovat siinä mielessä riesa että jos ilman ei pärjää niin maastossa voi tulla ongelmia jos lasit hajoaa. TA:ksi ei taida olla jakoa jos ei ammu valioita RK:lla heti alkuun. Soveltuvuuskokeet, jos sellaisia on, voivat myös raakata. Lehmänhermot ja pitkä pinna ovat eduksi.

Sinun taustalla hakeutuisin sotilaspoliisiin. Siellä pääsee ampumaan kaikenlaisella kalustolla ja koulutus on muutenkin mielenkiintoista ja monipuolista. Ja vastustajina on kovassa tilanteessa lähtökohtaisesti vastapuolen kuperkeikkaosastot joten koulutus on yleensä aika mielekästä. Ja Spollit harjoittelevat myös tarkkuuskivääreillä jos se nyt on tärkeää.
Terveisin,

HJu

Anttari

Toimi seuraavasti nykyajassa:

a) Ota välittömästi yhteyttä esim. Mehiläiseen haulla Kimmo Liesto. https://ajanvaraus.mehilainen.fi/">https://ajanvaraus.mehilainen.fi/

b) Asennuta crystal linssit ennen kutsuntalääkärintarkastusta ja unohda menneet näköongelmat.

c) Pane silmälasisi myyntiin, koska et enää tarvitse niitä loppuelämäsi aikana.

Toteuta itseäsi - se on tärkeintä!

Terveisin

RT tulenjohto-ja mittausupseeri 75V